Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13140 Gepost op: 03 januari 2017, 21:08:44 »
Spinach pici pasta in een dunne tomatensaus met twee kleuren paprika, bestrooid met Grana Padano.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Windigo

• 525
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13141 Gepost op: 04 januari 2017, 09:06:11 »
Quesadilla's met gegrilde groenten, olijven en vegan kaas.
Nothing tastes like compassion feels

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13142 Gepost op: 04 januari 2017, 18:39:05 »
Heerlijk: tofu, komkommer, paprika en gember uit de wok, lekkere dikke mie (iets bio van de AH) erbij.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13143 Gepost op: 04 januari 2017, 19:14:35 »
Rösti, mc2 burger, ijsbergsla met komkommer, radijs, druiven en bieslook en Citroenvinaigrette.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13144 Gepost op: 04 januari 2017, 19:58:59 »
Gewokte boerenkoel, rode ui, met een beetje tomatenpuree, currypasta en cannellinibonen en een beetje quinoa.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13145 Gepost op: 05 januari 2017, 16:21:03 »
Ik weet het nog niet, lig in het ziekenhuis dus het wordt weer spannend met het vega menu ;)

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #13146 Gepost op: 05 januari 2017, 19:49:38 »
Sperziebonen opgestoofd met een blik kerstomaatjes, daarbij bruine rijst met linzen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13147 Gepost op: 06 januari 2017, 00:16:40 »
Gisteren spinaziepici met venkel, paprika en kidneybonen in een dunne tomatensaus. Vandaag hadden we bezoek en daarvoor heb ik lekker makkelijk een lasagne voorbereid. Erbij een salade van ijsbergsla, paprika, radijs, koolrabi en kidneybonen met balsamicodressing en zelfgemaakte croutons. Omdat de oven toch aan was, en ik de spinazie, bladerdeeg en feta op moest maken, heb ik een soort spanakopita in elkaar geflanst. Die neem ik morgen mee naar Berlijn, waar we dit weekend bij vrienden zijn.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13148 Gepost op: 06 januari 2017, 10:00:11 »
bruine bonensoep met veel groenten er in  :yummie:

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13149 Gepost op: 06 januari 2017, 12:09:51 »
Met een lactoseintolerantie is een vegetarisch menu bij dit ziekenhuis onmogelijk.

Dus ik bespaar jullie even wat ik eet en ga hierna de klachtencommissie eens benaderen.

Wanneer mogelijk brengt mijn moeder gelukkig eten :)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13150 Gepost op: 06 januari 2017, 13:15:27 »
Met een lactoseintolerantie is een vegetarisch menu bij dit ziekenhuis onmogelijk.

Dus ik bespaar jullie even wat ik eet en ga hierna de klachtencommissie eens benaderen.
Inderdaad belachelijk. En wat als je als veganist in het ziekenhuis komt? Anno 2016 2017 zou je ook in ziekenhuizen iets meer flexibiliteit verwachten. Al was het maar salade met brood of zo (doen ze in ziekenhuizen eigenlijk al aan grente?  ::) ).
Citaat
Wanneer mogelijk brengt mijn moeder gelukkig eten :)
Dat is lief! Dan nog een voorspoedig en hopelijk kort verblijf in het ziekenhuis gewenst!

Offline karl

• 6.377
« Reactie #13151 Gepost op: 06 januari 2017, 14:09:49 »
Eelco, vandaag op http://www.corriere.it/ de volmaakte Italiaanse spaghetti aglio, olio e peperoncino (onder "cucina" rechts opzij). Kan je even nagaan of je bij je geregelde bereiding ervan alle stappen volgt.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #13152 Gepost op: 06 januari 2017, 16:37:46 »
restje broccoli-rijst (70 % broccoli en 30% zilvervliesrijst) met roergebakken courgette, paprika's, bosuitjes, knoflook en kidneybonen door elkaar met wat srirachasaus erdoor

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #13153 Gepost op: 06 januari 2017, 18:57:19 »
Ik had ook al contact gehad met de diëtist over wat ik in godsnaam ga eten na de bevalling. Ze verwachten nu dat het goed komt, maar omdat ik ook niet teveel soja mag, vanwege mijn schildklier, moet ik zelf rijstmelk meenemen.

Maar nu leek het deze week te beginnen en opeens was er geen plek op de kinderafdeling. Dan hadden we naar een ander ziekenhuis gemoeten, en was het maar de vraag geweest of er eten zou zijn geweest.

In Rotterdam kreeg ik gewoon niets waar ik allergisch voor ben, dus uiteindelijk kreeg ik op de 4e dag een bord met 3 vakjes, waarvan 3 leeg en in 1 lag rijst. De andere dagen kreeg ik 2x per dag een droge boterham en bij het warme eten een smerig sojatoetje.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #13154 Gepost op: 06 januari 2017, 21:45:27 »
Vandaag restje zuurkoolstamppot.

Gisteren de spinach pici pasta die Eelco had gepost, volledig het recept van Jamie volgend. Lekker!! Alleen de strengetjes iets dunner rollen de volgende keer.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13155 Gepost op: 07 januari 2017, 15:33:58 »

Inderdaad belachelijk. En wat als je als veganist in het ziekenhuis komt? Anno 2016 2017 zou je ook in ziekenhuizen iets meer flexibiliteit verwachten. Al was het maar salade met brood of zo (doen ze in ziekenhuizen eigenlijk al aan grente?  ::) ).
Citaat

Groente is hier allemaal blik en diepvries voer zoals ''fiesta mais mix'' enzo. Verse groenten geeft men niet. Vers fruit 1x per dag door een vrijwilligersorganisatie. Dat heb ik dus zelf laten kopen door mijn moeder.  Salades kan je wel kopen maar alleen beneden in het restaurant en ik heb bedrust, en daar kunnen ze niet garanderen dat de salade lactosevrij is.

Soep is hier cup a soup  ::)

Dat is lief! Dan nog een voorspoedig en hopelijk kort verblijf in het ziekenhuis gewenst!

Bedankt :) Mag waarschijnlijk dinsdag weer naar huis. Ik heb nu ook al van een stel schatten veganistische koekjes gekregen en een grote bak hummus dus opzich heb ik al meer te eten. Maar het blijft vreemd en improviseren. Door mijn lactose intolerantie kan ik ook niet kiezen voor gewoon vega helaas.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13156 Gepost op: 07 januari 2017, 15:36:28 »
Ik had ook al contact gehad met de diëtist over wat ik in godsnaam ga eten na de bevalling. Ze verwachten nu dat het goed komt, maar omdat ik ook niet teveel soja mag, vanwege mijn schildklier, moet ik zelf rijstmelk meenemen.

Maar nu leek het deze week te beginnen en opeens was er geen plek op de kinderafdeling. Dan hadden we naar een ander ziekenhuis gemoeten, en was het maar de vraag geweest of er eten zou zijn geweest.

In Rotterdam kreeg ik gewoon niets waar ik allergisch voor ben, dus uiteindelijk kreeg ik op de 4e dag een bord met 3 vakjes, waarvan 3 leeg en in 1 lag rijst. De andere dagen kreeg ik 2x per dag een droge boterham en bij het warme eten een smerig sojatoetje.

Tsjonge dat is ook echt misere zeg, je ziet dat zo vaak in ziekenhuizen en juist daar zou het geen probleem moeten zijn.

Kennelijk leeft het idee dat gezond eten duur is ook bij het ziekenhuis management ofzo. Hopelijk ben jij binnenkort beter af dan ik.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13157 Gepost op: 07 januari 2017, 15:59:23 »
Vervelend, Windigo en Fem. In het ziekenhuis liggen is al geen feestje (al is de aanleiding bij Fem natuurlijk wel fijn!), en als het eten (het vermeende hoogtepunt van de dag) dan ook nog beroerd is, is dat niet fijn. Misschien een idee om te kijken of je (vegan) quiches met lekker veel groente door het thuisfront kunt laten maken? En lekker wat snoeptomaatjes en wellicht soep, als je toegang tot een magnetron hebt?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13158 Gepost op: 07 januari 2017, 17:02:43 »
Word daar treurig van, Windigo en Fem. Erg slecht geregeld.

Ik maak een boerenkoolquiche. Hopelijk word ik daar weer een beetje blij van ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13159 Gepost op: 07 januari 2017, 20:22:00 »
Twee dagen op bezoek bij vrienden in Berlijn. Kristof bouwt met hen een website voor een festival (op basis van mijn template, ik mag als informaticus vanaf de zijlijn toekijken  ;) ). En ik mocht koken, wat een hele eer is, omdat zij haar bescheiden keuken eigenlijk door niemand anders laat gebruiken. Gewoon lekker snel en simpel: speltspaghetti met tomatensaus, venkel en broccoli (gisteren) en vandaag speltpenne met kaassaus, venkel en broccoli. Tja, je moet toch wat als er in het gezelschap iemand is die geen aardappelen verdraagt, een andere persoon met een glutenonverdraagzaamheid (no comment), weer eentje die net een griep met maag- en darmklachten heeft gehad, en in totaal een hele rits groenten die de een wel en de ander niet lust. Men vond het erg lekker.