Ik weet nu eindelijk waarom we bij mijn ouders altijd hetzelfde eten: mijn moeder vindt het best lastig om vegetarische maaltijden te verzinnen en zeker maaltijden die Kristof-compatibel zijn (geen ui, geen champignons, en sinds kort ook geen aardappels - al wil ik die vermeende aardappelallergie nog wel eens uittesten). Ze beperkt zich dus bewust tot vier maaltijden waarvan ze zeker weet dat die niet tot moeilijkheden leiden. Ik zie volop mogelijkheden om dat scala uit te breiden (Kristof eet ook heel veel groenten die mijn ouders dan weer niet eten, zoals koolrabi, pompoen, broccoli, bloemkool, wortel, knolselderij, bleekselderij, ...), maar vind het eigenlijk al heel fijn dat mijn moeder op haar manier ons tevreden wil stellen (en ze is gewoon geen keukenprinses).
Vanavond was dus de bami aan de beurt. Mie met Conimexmix en een nasi/bamipakket, helaas wel doodgekookt (maar ja, dat leer je al van het afhaalrestaurant, nasi of bami hoort met doodgekookte prei en een plak gebakken ei). Erbij een groenteloempia en cassavekroepoek. De atjar tjampoer was op, dus ik heb snel wat radijs, komkommer en koolrabi fijngesneden en met wittewijnazijn en zout bestrooid - al vindt mijn moeder dat raar, zonder voldoende verse groenten vinden wij een maaltijd niet compleet. Afijn, zo was iedereen tevreden.
Morgen vertrekken we weer naar huis, dus daarna wordt weer echt gekookt en gegeten.