Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Windigo

• 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13120 Gepost op: 01 januari 2017, 17:25:05 »
Gisteren vriendin te eten gehad, rijst met de usual suspects: eieren in pittige tomatensaus, tofu in pidasaus met taugé en een grote pan met sajoer groenten.

Vandaag wat eigenlijk gisteren hadden willen eten, maar wegens melkallergie van vriendin toch maar verschoven: kaasfondue. Met o.a gekookte pastinaak, champignons, rauwe wortel en komkommer. En lekkere afbakbroodjes.

Klinkt allebei heerlijk. Ik zou best af en toe bij jou aan willen schuiven ;)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #13121 Gepost op: 01 januari 2017, 18:09:46 »
Nasi. Gisteren soep, geitenkaas-knoflooktaart van Ottolenghi, salade, kaasjes, oliebol, appelbeignet, champagne.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13122 Gepost op: 01 januari 2017, 19:47:43 »
Gisteren aten we kaasfondue, met om te dippen stokbrood van Gebroeders Niemeijer, bloemkool, spruitjes. Erbij rode peper, zure augurkjes en ijsbergsalade met druiven, kappertjes en citroenvinaigrette.
's Avonds bij de buren door hen gemaakte oliebollen en appelbeignets, toastjes met dips en een door mij meegenomen kaasbol (dit recept http://www.davidlebovitz.com/cheese-ball-recipe/) die goed in de smaak viel.

Vandaag pad thai.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13123 Gepost op: 01 januari 2017, 20:15:44 »
Gisteren kookte mijn vriend: pompoencurry met kikkererwten. Het was de laatste pompoen uit ons postzegeltuintje.

We hadden ook nog toastjes en brie, en ik had ook nog oliebollen en appelbeignets gekocht. Niet veel hoor. Om 12 uur lagen we al in bed en toen hebben we vervolgens bubbels gedronken. Fout, maar leuk voor een keer.

Vanochtend een goed antikaterontbijt (ik kan niks meer hebben) met brood met pindakaas en banaan, omelet en yoghurt en fruit. Vanavond restje minestrone.

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
« Reactie #13124 Gepost op: 01 januari 2017, 23:20:34 »
Gisteren:

bladerdeeghapjes
tempura
soep van tomaat en rode paprika
courgetterolletjes met feta en kruiden, zoete-aardappelpuree, relish van ananaskers
spaanse gebakjes

Vandaag:

miniloempiaatjes
pastinaaksoep
valless met kaas, kroketten, gemengde wintergroenten
kerstgebak
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13125 Gepost op: 02 januari 2017, 01:23:58 »
Gisteravond dus licht gegeten en voornamelijk gesnackt met groenteschijfjes met hummus. Vanochtend stond ik (weliswaar pas om elf uur) zowaar op met een hongergevoel, ongekend op nieuwjaarsochtend. Vanavond de schade ingehaald met pannenkoekgourmet (op spiritusbranders, werkt geweldig goed). Naast mijn moeders standaardingrediënten paprika, courgette, champignons, ui, tomaat, kaas en mozzarella had ik verse pepertjes, knoflook en wilde spinazie georganiseerd ('die vegetariërs zijn ook onverbeterlijk'). Dat was dan ook voldoende voor de rest van de avond. Wel erg lekker en gezellig.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13126 Gepost op: 02 januari 2017, 08:43:14 »
Vanavond sushi met gemarineerde tofu, komkommer en pittige aardappelsalade gevuld.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13127 Gepost op: 02 januari 2017, 10:01:33 »
Gisteren na een gezond ontbijt de rest van de dag gebruikt om de oliebollen en appelflappen weg te werken. Het waren er gelukkig niet super veel dus alles kwam op. Toen nog maar een zak kaascornuco's en een pak paprikatuc gedeeld met de man. Eea gecombineerd met warme chocolade en een glaasje rum, lekker verantwoord dus...
Vanavond eten we de laatste resten huzarensalade en dan zijn alle feestresten helemaal op. Die huzaar wordt wel aangevuld met extra groenten want daar wordt het wel tijd voor.

Aiko

« Reactie #13128 Gepost op: 02 januari 2017, 12:01:20 »
Brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13129 Gepost op: 02 januari 2017, 13:20:02 »
Help, een Googlebom!
Brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood brood

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13130 Gepost op: 02 januari 2017, 18:44:04 »
Tempeh, op smaak gebracht met ketjap en sambal. Puntpaprika, bosui en rijst.
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2017, 18:56:33 door LL de Ling »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13131 Gepost op: 02 januari 2017, 19:23:51 »
Pompoensoep met ras el hanout, halloumi met citrusdressing, witlofsalade en een stokbroodje uit de oven met knoflook/peterselieboter. Mandarijn en een bonbon toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #13132 Gepost op: 02 januari 2017, 20:36:56 »
Vriend had mij gevraagd wat ik wilde eten: "Iets met nootjes". Dus hij had mie gemaakt met veel groenten en cashewnootjes.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #13133 Gepost op: 02 januari 2017, 21:53:57 »
Wij aten een heerlijke volkoren spaghetti met groene asperges, tomaatjes, courgette met véél knoflook, zóó lekker en oogt mooi kleurig

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #13134 Gepost op: 02 januari 2017, 22:32:51 »
Misosoep

Tortellini met tomatensaus en kaas. Mijn moeder had dit bij de traiteur gekocht als "vegetarisch voorgerecht" voor mij voor nieuwjaarsdag. Toen ik haar duidelijk maakte dat dit genoeg was voor een hoofdmaaltijd, kreeg ik het mee naar huis...

Chocolade met munt van Neuhaus toe
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13135 Gepost op: 03 januari 2017, 01:44:48 »
Ik weet nu eindelijk waarom we bij mijn ouders altijd hetzelfde eten: mijn moeder vindt het best lastig om vegetarische maaltijden te verzinnen en zeker maaltijden die Kristof-compatibel zijn (geen ui, geen champignons, en sinds kort ook geen aardappels - al wil ik die vermeende aardappelallergie nog wel eens uittesten). Ze beperkt zich dus bewust tot vier maaltijden waarvan ze zeker weet dat die niet tot moeilijkheden leiden. Ik zie volop mogelijkheden om dat scala uit te breiden (Kristof eet ook heel veel groenten die mijn ouders dan weer niet eten, zoals koolrabi, pompoen, broccoli, bloemkool, wortel, knolselderij, bleekselderij, ...), maar vind het eigenlijk al heel fijn dat mijn moeder op haar manier ons tevreden wil stellen (en ze is gewoon geen keukenprinses).

Vanavond was dus de bami aan de beurt. Mie met Conimexmix en een nasi/bamipakket, helaas wel doodgekookt (maar ja, dat leer je al van het afhaalrestaurant, nasi of bami hoort met doodgekookte prei en een plak gebakken ei). Erbij een groenteloempia en cassavekroepoek. De atjar tjampoer was op, dus ik heb snel wat radijs, komkommer en koolrabi fijngesneden en met wittewijnazijn en zout bestrooid - al vindt mijn moeder dat raar, zonder voldoende verse groenten vinden wij een maaltijd niet compleet. Afijn, zo was iedereen tevreden.

Morgen vertrekken we weer naar huis, dus daarna wordt weer echt gekookt en gegeten.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13136 Gepost op: 03 januari 2017, 09:34:16 »
Vanavond naar het theater (een bejaarde Ted Neeley als JC Superstar - #jeugdsentiment  ;D) en dus  moet er snel gegeten worden. Vanwege in Den Haag een uitstekende gelegenheid voor de Vegetarische Snackbar, tussen de middag maar een hoop rauwkost eten om alvast een hoeveelheid groenten binnen te krijgen. :wortel: :wortel: :wortel:

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13137 Gepost op: 03 januari 2017, 19:21:48 »
Witlofstamppot met kerrie en een vegan schnitzel.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13138 Gepost op: 03 januari 2017, 19:36:35 »
Vanavond naar het theater (een bejaarde Ted Neeley als JC Superstar - #jeugdsentiment  ;D) en dus  moet er snel gegeten worden. Vanwege in Den Haag een uitstekende gelegenheid voor de Vegetarische Snackbar, tussen de middag maar een hoop rauwkost eten om alvast een hoeveelheid groenten binnen te krijgen. :wortel: :wortel: :wortel:

Veel plezier! Daar ga ik zondag naartoe. Naar JCS that is, ik denk niet dat ik naar de vegetarische snackbar ga.

On topic: courgettepasta met tomatensaus, paprika en tofugehakt.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13139 Gepost op: 03 januari 2017, 20:54:33 »
Sayur met bloemkool en paprika, saté van Mora, restje miehoen van de lunch en rijst. Druiven toe.
,,,,فلافل