Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12620 Gepost op: 18 september 2016, 20:23:26 »
Venkelrisotto. Met venkel uit eigen tuin. Van een AH-moestuintje. Ik dacht eerlijk gezegd niet dat ie het zou overleven, maar we hebben er smakelijk van gegeten.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12621 Gepost op: 19 september 2016, 05:56:47 »
Zo de laatste dag met beperkt budget :)

Vanavond restje pasta in de oven opbakken met kaas.

Morgen weer lekker nieuwe dingen in huis halen.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12622 Gepost op: 19 september 2016, 11:42:36 »
Donderdagmiddag: vrij experimentele pizza met hummus in de bedrijfskantine

Het klinkt heel spannend of was de hummus vooral het experimentele?

Zaterdag diepvriespizza wegens puf. De spinazie/ricotta van Dr. Oetker is wel te doen.
Gister beetje aziaisch groentensoepje met o.a. prei, paksoi, chinese kool, citroenblad en lenteui. En noodles en een hard gekookt uei. Toe citroenmelisse thee met paté de fruit.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2016, 19:25:51 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12623 Gepost op: 19 september 2016, 12:17:07 »
Indiaas: Pahadi potatoes (aardappels in yoghurtsaus), saag paneer met zelfgemaakte paneer, dahl, raita, poppadoms en nan brood.
Snel klaar tip voor de laatste twee: poppadoms worden perfect met 1 minuut magnetron, voorgebakken nan brood van Patak is in 2 minuten perfect in de broodrooster.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12624 Gepost op: 19 september 2016, 13:51:28 »
Donderdagmiddag: vrij experimentele pizza met hummus in de bedrijfskantine

Het klinkt heel spannend of was de hummus vooral het experimentele?


Vooral de hummus was het experimentele. De pizza op zich was standaard: tomaat, aubergine, kaas, rucola.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12625 Gepost op: 19 september 2016, 17:01:23 »
Gisteren artisjok: ik was daar altijd op tegen omdat ik geen zin had om de bijpassende artisjokdipsaus te maken. Maar mijn vrouw heeft nu een heel simpele gefabriceerd zodat mijn remmingen weg zijn. Ik eet graag artisjok. Mijn voorkerur gaat naar à la grecque, maar mijn vrouw heeft liever dipartisjok. Daarnaast aardappelpuree met stukjes biet, een groentensoep met dunne rijstnoedel, een salade met kruiden en stukjes gekookt ei. Meloen.

Vandaag: een burger gemaakt van resten gekookt ei in currysaus, kaas, ui. Ere is nog sope van gisyteren, rode paprika gestoofd met knoflook in olijfolie, meloen, ik denk een salade en wellicht sperzieboontjes.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12626 Gepost op: 19 september 2016, 18:43:00 »
Stond klaar: rijst en gewokte komkommer, tomaat, ui en tofu.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12627 Gepost op: 19 september 2016, 20:22:44 »
groene curry (met courgette, dus helemaal groen :))

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12628 Gepost op: 19 september 2016, 21:02:50 »
Tomaten van de markt, foccacia met ui, ravioli met pompoen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12629 Gepost op: 19 september 2016, 21:54:13 »
Spitskoolcurry met rozijnen. Erbij Turkse yoghurt, een pappadum en ananaschutney.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12630 Gepost op: 20 september 2016, 20:35:56 »
Aangezien ik nu in Genua ben: pasta met traditionele pesto alla genovese. Daarbij een salade van komkommer en tomaat.

De traditionele pesto is toch heel iets anders dan wat we bij ons in potjes kopen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12631 Gepost op: 20 september 2016, 21:13:16 »
Net aangekomen in Barcelona. Mijn appartement heeft een keukentje met potten en pannen, en omdat ik ook nog wat moet werken, heb ik snel in een supermarkt spul voor ontbijt en voor mijn avondeten gehaald.

Bij gebrek aan olijfolie, zout en kruiden heb ik gewoon een uitje in wat boter gefruit, vervolgens twee fijngesneden vleestomaten, uitgeperste citroen, handjevol tuinbonen, een halve pot kikkererwten (met sap, want zout) en een fijngesneden pepertje erbij gegooid. Kwartiertje pruttelen en voilá: een prima stoofpotje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12632 Gepost op: 20 september 2016, 22:32:08 »
Rijst met tomaat en groenten, saté schnitzel van Valess, door m'n vriend gemaakt. Morgen lekker risotto maken met o.a waterkers.

Sam: Vaagje over die popadoms in de magnetron: is dat een minuut per stuk of kan je ook meerdere tegelijk doen? Moet er nog wat olie over? En heb je dat ook met casavekroepoek geprobeerd?

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12633 Gepost op: 21 september 2016, 22:16:29 »
Vanmiddag in Pisa: groenten met basmatirijst. Niet slecht maar alles behalve authentiek Indiaas.

Daarna een van de vreemdste ijsjes die ik ooit gegeten heb: een bolletje "basmati met kandij" en een bolletje "gezouten pinda". Het was alsof ik een bevroren Aziatische maaltijd aan het eten was. Volgende keer vraag ik er sambal en taugé bij...

Vanavond in Lucca: pizza en farinata di cecci bij "da Felice". Stond helemaal bovenaan bij Tripadvisor. Niet zonder reden. Als afsluiter "caffè corretto" (espresso met grappa)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12634 Gepost op: 21 september 2016, 22:40:45 »

Sam: Vaagje over die popadoms in de magnetron: is dat een minuut per stuk of kan je ook meerdere tegelijk doen? Moet er nog wat olie over? En heb je dat ook met casavekroepoek geprobeerd?
Een minuut per stuk, op een keukenpapiertje. Ik heb meerdere tegelijk niet geprobeerd maar het gaat zo snel, dat ik dat ook niet zo nodig vond. Er hoeft geen olie over.

Cassave kroepoek heb ik nooit geprobeerd, ben wel nieuwsgierig of dat lukt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12635 Gepost op: 21 september 2016, 23:58:51 »
Vegetarisch eten in Spanje blijft een moeilijke zaak. Vanmiddag kon ik bij de lunch (kantine van de universiteit) als voorgerecht alleen een salade samenstellen. Prima eigenlijk, ware het niet dat meer dan de helft van de bakken geen bordje 'vegetarisch' had, en er dan ook gegarandeerd vlees in was verstopt. Hoofdgerecht: aardappelen en zachtgekookte courgette, gegeven door een medewerkster die niet begreep dat ik alleen maar 'garnituur' wilde hebben. Bovendien was alles niet op smaak gebracht.

Vanavond gegeten in een restaurant aan het strand. Leuke locatie. Vooraf borden met g@rn@l3n, 03st3rs, h@m en z0, en wat brood ingewreven met tomaat. Vond ik ook niet zo erg, want het hoofdgerecht was een vegetarische paella (ja, echt vegetarisch, zo verzekerde me de ober). Komt na een half uur toch nog een bord met groene asperges, vleestomaat uit de oven en gebakken aardappeltjes. Beetje laat, maar toch attent, al vermoed ik dat de organisator discreet had geklaagd. Was lekker - al bleek het gewoon de garnituur van de vl33sgerechten te zijn, lekker makkelijk dus. En de paella daarop bleek inderdaad het verwachte prima bord vol te zijn - het dessert heb ik dus maar geskipt (zoals ik vaker doe, overigens).

Na de lunch hebben we buiten nog een kopje koffie en thee gedronken en daar viel me positief op dat studenten en medewerkers allemaal hun eigen lunch hadden meegenomen. En dan geen bammetjes of zo, maar uitgebreide salades, brood en hummus, en ook warme gerechten (waarvoor een batterij magnetrons aanwezig was). In Barcelona gaat men dus blijkbaar niet in een restaurant of kantine eten, en men eet ook niet snel een broodje achter de computer. Er werd uitgebreid en lekker gegeten uit meegebrachte bakjes en schaaltjes, en er werd gedeeld. En dat gewoon op een normale, doordeweekse dag. Volgens collega's is dat inderdaad normaal. Daar kunnen we nog wat van leren.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2016, 00:45:11 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12636 Gepost op: 22 september 2016, 02:03:27 »
Was gisteravond een pizza om mijn nieuwe oven te testen :) Beviel goed.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12637 Gepost op: 22 september 2016, 02:05:23 »
Vegetarisch eten in Spanje blijft een moeilijke zaak.

 Er werd uitgebreid en lekker gegeten uit meegebrachte bakjes en schaaltjes, en er werd gedeeld. En dat gewoon op een normale, doordeweekse dag. Volgens collega's is dat inderdaad normaal. Daar kunnen we nog wat van leren.

Leuk he die andere lunchcultuur, dat vind ik zelf ook altijd erg aantrekkelijk aan mediterrane landen. Waren vast heerlijke dingen bij.

Jammer dat het moeilijk is om vegetarisch te eten, wel fijn om te horen dat je dankzij de paella toch nog een smakelijke maaltijd had. Blijf je nog lang in Spanje?
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12638 Gepost op: 22 september 2016, 08:00:08 »
Dinsdag bij een vriendin: boekweit (vindt haar zoontje heel lekker), champignons in rodewijnsaus en groenten. Gisteren een broodje falafel.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12639 Gepost op: 22 september 2016, 11:42:12 »
Jammer dat het moeilijk is om vegetarisch te eten, wel fijn om te horen dat je dankzij de paella toch nog een smakelijke maaltijd had. Blijf je nog lang in Spanje?
Morgen weer terug, korte projektbespreking. Zojuist werden er lunchbestellingen opgenomen. Na navragen krijg ik nu het voorgerecht met z@lm zonder z@lm en iets met aubergine en courgette en 'iets dat op vlees lijkt maar het niet is, geen flauw idee, nooit van gehoord' (op het briefje stond met de hand 'seitan' geschreven).
Gemüse ist mein Fleisch