Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12600 Gepost op: 14 september 2016, 17:29:40 »
Zaterdag basmatirijst met waterkerssaus en gekookte eitjes, een recept van Hugh Fearnley. Lekker. Erbij venkel/druiven/tomaat/paprikasalade.
Zondag een vegaburger op een lekker knapperig broodje met erbij venkel/tomaat/paprikasalade en aardbeien toe.
Maandag dahl van 3 soorten linzen met bulgur, tzatziki en sperzieboontjes met tomaat en citroen (die boontjes zijn een recept uit het Vegatopia kookboek). Pickles erbij.
Gister werd voor mij een pastasalade met olijven, geitenkaas, tomaat, Chinese kool en paprika gemaakt. Meloen toe.
En dadelijk neem ik een grote fles gazpacho die ik eerder op de dag gemaakt heb mee naar vrienden, die nog voor salade en/of quiche zorgen.
,,,,فلافل

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12601 Gepost op: 14 september 2016, 17:38:04 »
Salade met geitenkaas en honing-mosterddressing; frietjes erbij :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12602 Gepost op: 14 september 2016, 21:41:09 »
Gister heel veel sushi. Met komkommer, avocado, ei, inari en zeewiersalade. Toe deelden we een of ander chocolade-gezouten karameltoetje in een leuk lichtblauw bakje die een beetje te zout was.
Vandaag wegens behoefte aan comfortvoer aardappelgratin, vegaschnitzel en salade van botersla, komkommer, gele tomaat, groene peper en sjalot in mayo-sriracha-appelazijndressing. Toe deelden we een hazelnootchocoladetoetje in een zelfde soort bakje, maar dan wit. Die was beter te pruimen, zij het ook niet bijzonder.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12603 Gepost op: 14 september 2016, 21:53:12 »
We hadden weer iemand te eten, en ik was laat thuis omdat ik een tentamen moest afnemen. Daarom even bij de bakker twee kleine baguettes gehaald. Thuis twee schalen salade gemaakt: eentje met ijsbergsla, bleekselderij, koolrabi, radijs, komkommer met yoghurt-mosterddressing, de andere van kidneybonen, paprika en kleine augurkjes met een peperige balsamicodressing. Verder op tafel: geroosterde zonnebloempitten, hummus, brie, kruidenboter.

En nu een pot munt-brandnetelthee, vers geplukt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12604 Gepost op: 15 september 2016, 21:25:13 »
Een pilao van rijst, gele linzen, sjalotje, tomaat en broccoli (fenegriek, komijn- en korianderzaad, piment, gember, pepertje, knoflook, kurkuma). Erbij een kloddertje Turkse yoghurt.

Nu een pot kruidenthee van limoen, gember, citroengras en steranijs.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12605 Gepost op: 15 september 2016, 21:56:34 »
En dadelijk neem ik een grote fles gazpacho die ik eerder op de dag gemaakt heb mee naar vrienden, die nog voor salade en/of quiche zorgen.

We kregen er een erg lekkere spinaziequiche bij met gemende salade met o.a. avocado. En bij de soep nog brood van het Vlaams Broodhuys. Lekker hoor.

Vandaag heel hard gewerkt en mezelf toen op een frietje met mayonaise onderweg getrakteerd. Dat was lekker. Thuis nog een salade van broccoli, spitskool, kerstomaat en komkommer met mosterddressing gegeten. Nu ga ik nog meloen eten.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12606 Gepost op: 15 september 2016, 22:50:08 »
Ivm het weer nog maar een keertje sushi :heart: Toe een appel.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12607 Gepost op: 16 september 2016, 12:47:14 »
Spaghetti bolognese met vega ''gehakt'' :)

Toe zelfgebakken spritsen en een pot kruidenthee.
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12608 Gepost op: 16 september 2016, 15:59:25 »
De Surinamer 2 deuren verder hield er mee op, maar er is een trattoria/pizzeria voor in de plaats gekomen. Dat is best fijn, want de uitbaters zijn Italiaans.

Woensdag had ik er pizza van. Gisteren at ik restje pasta moet pompoen. Vandaag is de kans groot dat ik weer iets ga halen bij 'de buren', maar dan kies ik wel voor een pasta ofzo.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12609 Gepost op: 16 september 2016, 21:45:44 »
Spaghetti bolognese met vega ''gehakt'' :)

Toe zelfgebakken spritsen en een pot kruidenthee.
Fusilli bolognese met krokant gebakken sojagranulaat, tomatensaus van twee fikse vleestomaten (knoflook, pepertje, citroensap, laurierblad, oregano) en fijngesneden broccoli en wortel.

Nu een pot thee van verse munt en brandnetel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12610 Gepost op: 17 september 2016, 00:12:36 »
Gisteren ivm de hitte couscoussalade met feta en veel rauwkost. Vandaag pasta met stukjes vegaburger door m'n vriend.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12611 Gepost op: 17 september 2016, 00:26:20 »
Donderdagmiddag: vrij experimentele pizza met hummus in de bedrijfskantine

Donderdagavond: in een hotel in Durbuy tijdens een teambuilding: kaaskroketten (hoe voorspelbaar), spaghetti met groenten (gestoemde groenten met daarop erg zout spaghetti met boter), ijskoffie. De pasta heb ik maar opgegeten omdat ik honger had en er geen alternatief was.

Vrijdagmiddag: bbq in Durbuy. "Er zijn verschillende soorten vlees, voor de moslims is er halalvlees. Voor de vegetariërs is er genoeg keuze op het saladebuffet."  :duh:

Vrijdagavond: thuis maar geen mogelijkheid om uitgebreid te koken: salade van wortel-tomaat-avocado met sesamolie en sesamzaadjes en rijstazijn - kant-en-klare bonenschotel met brood.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12612 Gepost op: 17 september 2016, 08:23:13 »
Spaghetti bolognese met vega ''gehakt'' :)

Toe zelfgebakken spritsen en een pot kruidenthee.
Fusilli bolognese met krokant gebakken sojagranulaat, tomatensaus van twee fikse vleestomaten (knoflook, pepertje, citroensap, laurierblad, oregano) en fijngesneden broccoli en wortel.

Lijkt wel een beetje op mijn recept :) Ik had er verse cherrytomaten en een blikje concentraat voor gebruikt; wortel ui en selderij; oregano; basilicum en wat gerookte paprika.

Vanavond broodjes falafel met knoflooksaus; sla; komkommer en gebakken aubergine :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12613 Gepost op: 17 september 2016, 19:20:50 »
courgettesoep.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12614 Gepost op: 17 september 2016, 20:22:37 »
Pizza! De mijne met - naast tomatensaus en mozzarella - sjalot, champignon, kerstomaat en - bovenop - dunne plakjes met olijfolie bestreken aubergine (de baktijd is lang genoeg om ook deze gaar te bakken). Kristof had zijn standaardpizza met ananas en paprika. De bodem was perfect en luchtig - twee keer gerezen en dan na het uitrollen nog een uurtje laten rusten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12615 Gepost op: 17 september 2016, 23:08:19 »
De Surinamer 2 deuren verder hield er mee op, maar er is een trattoria/pizzeria voor in de plaats gekomen. Dat is best fijn, want de uitbaters zijn Italiaans.

Woensdag had ik er pizza van. Gisteren at ik restje pasta moet pompoen. Vandaag is de kans groot dat ik weer iets ga halen bij 'de buren', maar dan kies ik wel voor een pasta ofzo.

Waar zit die?
Za Zemiata!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12616 Gepost op: 18 september 2016, 11:37:03 »
Hartige taart, want het is weer koel genoeg om de oven in de keuken aan te zetten. Met wortel, prei, ui en tallegio

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12617 Gepost op: 18 september 2016, 17:59:40 »
Ovengeroosterde krielaardappelen, sjalotten, tomaten, witlof, courgette.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12618 Gepost op: 18 september 2016, 18:53:15 »
Een roerbakje van aubergine en tempeh in tomaten-sojasaus (sjalotje, gember, pepertje, knoflook, steranijs, zwarte kardemom, venkel- en komijnzaad) met basmatirijst.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12619 Gepost op: 18 september 2016, 19:34:46 »
Vegan tosti (met tomaat, aubergine, tofucrème en sla) bij streeTOAST in Milaan.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.