Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12520 Gepost op: 27 augustus 2016, 13:35:36 »
Gisteren alvast een bedrijfsfeest gehad van mijn toekomstig werk, erg gezellig. Het eten werd verzorgd door enkele foodtrucks, waaronder indiaanse curry (met een poppadom),  wafels, flammkuchen (niet meer geprobeerd) en lekker ijs.

Was erg leuk, totdat ik tijdens een van de activiteiten een ding tegen de achterkant van mijn enkel kreeg en opeens niet meer kon staan (achilles). Gelukkig ging het na het behandelen van de EHBO-ers beter, nu nog een paar daagjes een drukverbandje om. We zullen maar zeggen dat ik alvast ontgroend ben  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12521 Gepost op: 28 augustus 2016, 01:02:13 »
Oh meisbaer, je bent me toch een brekebeentje  ;).

Wij wilden vanavond op de Marktplatz een pizza eten, omdat er een bandje speelde en het er gezellig druk was. Echter, wij waren niet de enigen en na een kwartiertje wachten en luisteren naar de band (en babbelen met bekenden) hebben we besloten weer naar huis te gaan en daar wat te eten. Een lekkere fusilli bolognese, met sojagranulaat, tomatensaus van drie fikse vleestomaten (ca. 700 gram), plus wat fijngesneden wortel, bleekselderij en paprika, en op tafel fijngeraspte Parmezaanse kaas (bij de HEMA hadden we een kaasbakje met fijne rasp gevonden, erg handig om het laatste, harde stukje van de kaas tóch te kunnen raspen).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12522 Gepost op: 28 augustus 2016, 13:46:36 »
Normaal valt het wel mee hoor, een paar blauwe plekken en dat is het meestal wel. Maar dit jaar is wel bizar, ja. Ach, mijn pijngrens is nu zo verlegd, dat dit meer ongemakkelijk dan echt pijnlijk is  ;)

Gisteren BBQ bij een verjaardag, lekker tot laat in de tuin gezeten. Was vrij simpel, voor de vega's wat k&k burgertjes, maar wel lekkere pastasalade en veel lekker (turks) brood met sausjes.

Vandaag mag m'n vriend koken, vandaag een beetje rustig aan, want morgen met de trein naar Gent  :)

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12523 Gepost op: 28 augustus 2016, 16:57:27 »
Geroosterde courgette met feta en citroen met gebakken aardappels :)

Toe roomijs met stroopwafelkruim.
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12524 Gepost op: 28 augustus 2016, 18:56:15 »
Gisteren weer eens linzenpasta (naar het recept op Rozemarijn). Vandaag rijstmie met tofu, taugé en courgette. Ook een gerecht dat er altijd wel ingaat.

« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2016, 19:02:43 door LL de Ling »

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12525 Gepost op: 28 augustus 2016, 19:26:34 »
8Uur onderweg uit de Alpen. Thuis gekookte aardappelen met olijfolie, doperwtjes, bitterballen van de veg. Slager, salade van zwartoogboontjes, komkommer, vijg, bieslook en dragon.
Gisteren in Gargellen, Montafon, hadden we een dessertbuffet met wel dertig soorten van alles, van ijs tot mousse, truffels en ander onnoembaars. Want zeg zelf: truffel is toch niks anders dan knolletje. Oui monsieur Tartuffe.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12526 Gepost op: 28 augustus 2016, 21:38:13 »
Erg simpel: hummus met daarbij tomaat, paprika en courgette.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12527 Gepost op: 29 augustus 2016, 08:35:50 »
Tival burgertje, gekruide couscous oid en gemengde sla met tomaat (beetje simpel maar wel lekker).

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12528 Gepost op: 29 augustus 2016, 08:45:01 »
Ovengeroosterde aardappelen, venkel, ui, courgette, tomaat, rode paprika

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12529 Gepost op: 29 augustus 2016, 15:32:19 »
Spaghetti met knoflook; champignons, witte wijn en roomsaus met peterselie :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12530 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:39:14 »
Pasta met pesto.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12531 Gepost op: 29 augustus 2016, 22:31:46 »
Veel met het openbaar vervoer vandaag! Het werd dus een flatbread met groenten baba ganush van AH to GO op het station

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12532 Gepost op: 29 augustus 2016, 23:47:37 »
Gisteren trad ik met Kristof op in het theater met onze variete-revue. 's Middags moesten we opbouwen, nog een paar stukken doornemen, lichtcheck etcetera, en door de hitte hadden we ook weinig trek. De meegebrachte wraps van platbrood met hummus en groenten hebben we dan ook pas na de voorstelling opgegeten, toen we zomaar ineens wél razende honger hadden.

Vandaag had Kristof weer een optreden, drie kwartier open-air met de Hildesheimer Comedian Harmonists. Na mijn werk ben ik meteen naar het theater gegaan om het mee te kunnen maken. Dus weer redelijk laat gegeten: een bescheiden bordje fusilli bolognese.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12533 Gepost op: 30 augustus 2016, 12:58:58 »
Vanavond gebakken aardappels en salade met geitenkaas; pijnboompitjes en honing mosterd dressing.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12534 Gepost op: 30 augustus 2016, 17:29:54 »
Mexicaanse bonenschotel

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12535 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:25:00 »
Een perenijsje.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12536 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:35:50 »
Gisteren rösti, gebakken tomaten, Goodbite gemarineerde filet en bataviasla met druiven, ui en radijs.
Vandaag maaltijdsalade van broccoli, linzen, radijs, geitenkaas, puntpaprika, rode peper, Zeeuwse vlegel (een graan)en tomaat. Erbij een knoflookstokbroodje.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12537 Gepost op: 30 augustus 2016, 20:53:46 »
Bandnudeln, na het koken aangebraden met salie, knoflook en een pepertje. Een salade van ijsbergsla, rucola, paprika, wortel, koolrabi en kidneybonen met honing-mosterddressing. Een kleine salade van komkommer en radijs met wittewijnazijn en bieslook. Ciabatta, boter, rucolapesto, kaas. Ja, we hadden eters.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12538 Gepost op: 31 augustus 2016, 16:34:34 »
Pizza met gegrilde groenten, groene olijven en Hollandse kaas :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12539 Gepost op: 01 september 2016, 08:50:55 »
Gisteren spring rolls (wat een crime om dat te rollen, ik denk dat ik gewoon kleinere vellen heb (16cm doorsnede) dan al die leuke foodbloggers met hun youtube-filmpjes. Het was iig wel heeeel lekker. Ik had er een paar extra gemaakt voor de lunch vandaag op kantoor, maar helaas, ze staat nog thuis in de koelkast.

Vanavond lasagne met veel groente, gisteravond al gemaakt.