Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12500 Gepost op: 23 augustus 2016, 08:28:23 »
pasta met tomatensaus met vegaballetjes en rucolasalade

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12501 Gepost op: 23 augustus 2016, 09:03:46 »
Ik maakte een nog eenvoudiger versie van het zopas gepubliceerde recept (limabonen en artisjok) uit "Groente". Goed gekruide tomatensaus gemaakt van tomatenpulp en gestoofde ui en knoflook, artisjokbodems uit blik en grote witte bonen in de saus opgewarmd. Met tagliatelle.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12502 Gepost op: 23 augustus 2016, 21:13:31 »
Warm weer en een gast te eten. Daarom had ik al falafeldeeg, een yoghurt-peterseliedip en hummus voorbereid. Een fikse schaal vol staafjes koolrabi, wortel, komkommer, paprika en radijs met de genoemde dips, knapperig Turks brood uit de oven en flink wat bolletjes falafel was voldoende voor een goed uur knabbelen en babbelen. Nu een pot verfrissende citroen-gember-citroengras-brandnetelthee op tafel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12503 Gepost op: 24 augustus 2016, 10:51:41 »
Gisteren de plannen gewijzigd en heerlijke salade van Yvette van Boven gemaakt (wat een leuke vrouw is dat toch), met o.a. bramen en gorgonzola. Echt heerlijk (http://www.volkskrant.nl/koken-en-eten/fruitgerecht-bramen~a4360783/)!

Vanavond dan toch echt de tomatensaus met vegaballetjes en pasta (gedroogd uit een pak vanwege tijdgebrek en nouja, het smaakt ook prima).

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12504 Gepost op: 24 augustus 2016, 14:44:13 »
Eten lukt nog niet elke dag, ergens deze week heb ik wel een pizza gegeten. Maar gisteren was het een handje druiven en twee augurken...

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12505 Gepost op: 24 augustus 2016, 17:17:38 »
Vanavond Quorn chipolata uit de oven met knoflook; tomaten; paprika; aardappeltjes en rozemarijn :)

Toe een mini magnum almond
Nothing tastes like compassion feels

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12506 Gepost op: 24 augustus 2016, 18:38:41 »
Gisteren een salade van kikkererwten, tomaat, ui en komkommer. Erbij stokbrood met geitenkaas. Daarbij paprika en feta uit de oven.
Vandaag wraps met bonen, tomaat, paprika, komkommer, ui, rucola, ei, kaas en zure room.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12507 Gepost op: 24 augustus 2016, 19:43:33 »
Gebakken verse tahoe met kool, kerriesaus en cashewnoten. Meloen toe.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12508 Gepost op: 24 augustus 2016, 21:22:55 »
we zijn in Gargellen, Oostenrijk, tegen de Zwitserse grens in een excellent hotel. Eten is er ook prima. Wel veel, elke dag 5 gangen. Vaste punt is een uitgebreid saladebuffet. Goede Rösti, schitterend ontbijt, niks te klagen, wij veggies hier in gemsschieterland. Selly eet niet meer, is stil op deze draad.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12509 Gepost op: 24 augustus 2016, 21:29:08 »
Veel plezier in Oostenrijk, Herr Niewied! Ik heb vanavond na mijn werk eerst maar eens flink gezwommen, en daardoor pas laat gegeten. Ik had een kliekje couscous met zeven groenten van eergisteren (wel nog extra bleekselderij, koolrabi en sjalot doorheen gegooid) en Kristof een fikse salade van bleekselderij, koolrabi, wortel, paprika, kidneybonen en ijsbergsla met mosterd-honing-bieslookdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12510 Gepost op: 25 augustus 2016, 07:19:30 »
Gebakken verse tahoe met kool, kerriesaus en cashewnoten. Meloen toe.
Het werd geen meloen, maar we zijn een ijsje gaan eten. De meloen is voor vanavond.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12511 Gepost op: 25 augustus 2016, 09:20:25 »
'iets aziatisch' met oa paksoi, paarse en witte wortel, shiitake, paprika, limoen en gember.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12512 Gepost op: 25 augustus 2016, 12:53:39 »
Vivera gekruide reepjes, paprika, ui, champignons met pitabrood en ijsbergsla

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12513 Gepost op: 26 augustus 2016, 12:19:54 »
In verband met het warme weer geen zin om te koken maar wel zin in iets zoutigs dus vanavond wordt het frietjes met een snack :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12514 Gepost op: 26 augustus 2016, 17:56:40 »
Courgettesoep (yep, te groot geworden) met zure room en stokbrood. Straks ook snijbiet uit de tuin met mozzarella.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12515 Gepost op: 26 augustus 2016, 18:57:56 »
Rode bietjes-aardappelsalade en een groenteschijf met currysaus

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12516 Gepost op: 26 augustus 2016, 21:08:11 »
Salade met mozzarella en tomaat (coeur de boeuf; die hadden eigenlijk niet heel veel smaak), venkelsalade en spaghetti aglio olio (en daar was te veel van, dus morgen met lunch hebben we nog wat, yum!). Dadelijk nog aardbeien en rode bessen.

mooi, ja die tomaten worden op kleur en vorm gekweekt plus fancy naam erbij. Nep.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12517 Gepost op: 26 augustus 2016, 22:26:52 »
Salade met mozzarella en tomaat (coeur de boeuf; die hadden eigenlijk niet heel veel smaak), venkelsalade en spaghetti aglio olio (en daar was te veel van, dus morgen met lunch hebben we nog wat, yum!). Dadelijk nog aardbeien en rode bessen.
mooi, ja die tomaten worden op kleur en vorm gekweekt plus fancy naam erbij. Nep.
Gelukkig heeft Sundermeyer (fruit- en groentekweker hier in de regio) coeur de boeuf die wél smaak heeft  :).

Nog steeds tropisch warm, dus vandaag een uitgebreide salade gegeten: ijsbergsla, bleekselderij (die zijn extreem lekker en knapperig op dit moment), wortel, paprika, radijs, kidneybonen met een mosterd-honing-bieslookdressing. Erbij een couscoussalade (want ik had nog een restje couscous dat op moest) met fijngesneden peterselie, komkommer, bosui, knoflook uit de pers, een Spaans pepertje en limoensap.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12518 Gepost op: 27 augustus 2016, 09:26:05 »
Hah; Eelco ik ga vandaag ook aan de couscous salade :)

Is er inderdaad heerlijk weer voor.

Er gaat hier in ieder geval dadel; olijf; pijnboompitjes en geitenkaas in. De rest moet ik zo op de markt eens uit gaan zoeken.
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12519 Gepost op: 27 augustus 2016, 09:38:39 »
Slecht gegeten, omdat het warm was en ik een verstopping had in de badkamer en daarnaast heel erg druk had. Onder andere maaltijdsalade, 'noodnoedels' (Zo'n zakje instantnoodles).

Nu gelukkig weekend. Ik beloof beterschap.