Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12480 Gepost op: 19 augustus 2016, 14:07:34 »
Gisteren leek ik wel een fruitariër: nadat ik overdag ruim aan mijn portie fruit was toegekomen (4 stuks) bestond het avondeten uit meloen met feta. Vooraf nog wel een paar toastjes met kaas en een vegafilet met zoete chili (van Lidl, hopelijk geen eenmalige actie want lekker).
Vandaag weer een vreemde dag wat eten betreft, voornamelijk fruit, kwark en rauwkost. en waarschijnlijk wat snacken bij de borrel vanavond. Nou ja, morgen maar weer eens goed voor mezelf zorgen.  :D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12481 Gepost op: 19 augustus 2016, 15:04:55 »
Gisteren leek ik wel een fruitariër: nadat ik overdag ruim aan mijn portie fruit was toegekomen (4 stuks) bestond het avondeten uit meloen met feta. Vooraf nog wel een paar toastjes met kaas en een vegafilet met zoete chili (van Lidl, hopelijk geen eenmalige actie want lekker).
Vandaag weer een vreemde dag wat eten betreft, voornamelijk fruit, kwark en rauwkost. en waarschijnlijk wat snacken bij de borrel vanavond. Nou ja, morgen maar weer eens goed voor mezelf zorgen.  :D
Klinkt anders alsof je gisteren en vandaag ook best goed voor jezelf zorgt  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12482 Gepost op: 19 augustus 2016, 16:35:04 »
gnocci met snijbiet en zelfgemaakte 3kazensaus
De Sven eet ook altijd prima. Jawel!

Gisteren basmatirijst gekookt met kurkuma en geraspte kokkos (soort nasi kuning dus), gemengde salde met pinda-kecapsuas, tahu gebakken met petebonen, soep van courgette , madraskerry, gemalen komijn en bouillonpoeder, het geheel gemalen. Verder wat Suri-rempeye en gebakken uitjes. Te veel wijn.

Kreeg een nieuwe compu: Surface pro 4: een wonder.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12483 Gepost op: 19 augustus 2016, 20:16:16 »
Pizza met zwarte olijven; geitenkaas en paprika :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12484 Gepost op: 19 augustus 2016, 21:14:34 »
Volkoren penne met groenten uit de grillpan (venkel, courgette, paprika, wortel) in een champignonsaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12485 Gepost op: 19 augustus 2016, 23:53:32 »
We waren dus bij een vriendin in Amsterdam, maar we waren de tijd een beetje aan het vergeten en toen hebben we maar indonesisch bij Betawi afgehaald, die dus bij haar iets verderop in de sraat is.
Lekker hoor, we hadden rendeng tofu, allerlei groentes, en longtong ramas. :cheer:

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12486 Gepost op: 20 augustus 2016, 14:09:49 »
Lontong blijkt kleefrijst: weer iets geleerd!

Ik nam net een Mora oven bamischijf en vanavond pizza met in ieder geval mozzarella als beleg.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12487 Gepost op: 20 augustus 2016, 18:49:27 »
Frietjes met groentesticks en appelmoes  :P
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12488 Gepost op: 20 augustus 2016, 21:49:38 »
Lontong blijkt kleefrijst: weer iets geleerd!

Ja, en volgens mij is longton ook de manier hoe je hoe maakt/serveert: je koopt het in een plastic zakje met gaatjes erin (vroeger was het in bananenblad?), dat je kookt in water met kokosmelk, citroengras etc.
Het zakje moet op den duur elemaal bol staan met plakkende rijst. Dan laat je het wat afkoelen, haalt het uit het zakje, waarna je de rijst in blokjes snijdt. Erg lekker als afwisseling van gewone rijst.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12489 Gepost op: 20 augustus 2016, 22:54:40 »
Pizza! Met bijzonder goed gerezen deeg. Naast tomatensaus en mozzarella had ik er snijbiet, kerstomaat, sjalot en champignons op; Kristof ananas en paprika.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12490 Gepost op: 21 augustus 2016, 13:27:25 »
Lontong blijkt kleefrijst: weer iets geleerd!

Ja, en volgens mij is longton ook de manier hoe je hoe maakt/serveert: je koopt het in een plastic zakje met gaatjes erin (vroeger was het in bananenblad?), dat je kookt in water met kokosmelk, citroengras etc.
Het zakje moet op den duur elemaal bol staan met plakkende rijst. Dan laat je het wat afkoelen, haalt het uit het zakje, waarna je de rijst in blokjes snijdt. Erg lekker als afwisseling van gewone rijst.

Leuk om te weten!  :)

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12491 Gepost op: 21 augustus 2016, 15:34:13 »
Pompoensoep met chilli en kokos met een lekker stokbroodje geitenkaas :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12492 Gepost op: 21 augustus 2016, 18:52:24 »
Pannenkoeken. Met groenten en kaassaus.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12493 Gepost op: 21 augustus 2016, 21:42:19 »
courgettesoep met brood.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12494 Gepost op: 21 augustus 2016, 23:41:48 »
Weekendje Parijs

Gisterenmiddag: sandwiches van Marks & Spencer op de Champs Elysées. Erg Frans ;D
Gisterenavond: Japans in de buurt van Place d'Italie. 6 egg maki, 6 'gewone' sushi's, koolsalade en 2 courgettebrochettes voor 13,50€. Wie zei dat Parijs duur was?

Vanmiddag: groentebuffet bij Flunch. Onbeperkt voor 4,95€
Vanavond: hamburgermenu bij Hankburger. Met nog extra gazpacho.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12495 Gepost op: 22 augustus 2016, 00:29:25 »
Klinkt goed, Sven!

Wij hebben vanochtend op het plein voor het theater gebruncht - een informeel evenementje waarbij 'gewone' mensen met 'theatermensen' konden praten, en natuurlijk ook reclame voor het komende seizoen. Wij hebben gewoon dat meegebracht waarmee we normaalgesproken ook brunchen. Gezellig hoor, met collega's van Kristof en geïnteresseerden te babbelen, met wat rustige muziek op de achtergrond.

Vanavond licht gegeten: een schaal met staafjes koolrabi, wortel, komkommer en radijs met hummusdip en het overgebleven broodje met brie en kerstomaat. Erbij thee van verse munt, salie en brandnetel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12496 Gepost op: 22 augustus 2016, 12:22:25 »
Ik had van het weekend een vega-cue met een stel (oude) vrienden. Pizza'tjes, gevulde puntpaprika's, gepofte aardappels, dat soort werk. Ik had zelf nog wat pastasalade en knoflookboter meegenomen. We hebben het de hele avond droog gehouden, gelukig.

Vanavond gaan we kaasfondue eten, met rauwkost en stokbroodjes, en het restantje knoflookboter  ;D

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12497 Gepost op: 22 augustus 2016, 12:57:06 »
Vanavond ieder een halve maaltijdsalade (bak kant&klaar van AH, ik heb ontdekt dat de vegan variant met quinoa en aziatische dressing heel goed te doen is) met een hamburger met jalapenosaus (die maak ik wèl zelf). Lekker makkelijk want het is de eerste werkdag na de vakantie :-).

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12498 Gepost op: 22 augustus 2016, 16:16:56 »
Vanwege het drukkende weer en prednison gebruik (ik krijg het altijd heel warm van dat spul) toch maar even een zomers menu vanavond.

Dus een lichte salade van bietjes; radijs; rucola; druiven, geitenkaas, orzo en pijnboompitjes met honing mosterdressing :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12499 Gepost op: 22 augustus 2016, 20:35:22 »
Couscous met zeven groenten (venkel, bleekselderij, wortel, paprika, bosui, tomaat, kikkererwten).
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2016, 00:16:43 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch