Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 41 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12440 Gepost op: 08 augustus 2016, 16:32:39 »
Vrijdag buffet bij Pavlov in Den Haag, vanwege een bruiloft. Lekkere soepjes (champignon met truffelolie en pastinaak-kerrie), een niet heel indrukwekkende spinazielasagne, gebakken groenten (lekker divers maar wat aan de vette kant) en flink wat salade (geen goed idee om daar croutons in te doen, die waren zompig en taai van het staan). De biologische taarten (van waar die kwamen ben ik helaas vergeten) waren erg lekker, ik heb drie verschillende geproefd! Er was een toetjesbuffet, de crème brûlée die ik daarvan at was niet heel indrukwekkend en het chocoladetoetje waarvan ik een hapje proefde evenmin. Maar het feest was heel gezellig en die pastinaak-kerriesoep memorabel, dat idee is bij deze gepikt.
Zaterdag aten we pittige paksoi met tomaat, ui en speckjes. Ik maakte ook nog een boterloze cake met aalbessengelei maar die aten we pas zondag.
Zondag maakte ik zoete aardappelfrietjes uit de oven met sambalmayo, bietenloof met ui en pittige pimenton en een roerei met blokjes cheddar en grof gemalen zwarte peper.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12441 Gepost op: 09 augustus 2016, 00:37:34 »
We hadden goede vrienden uitgenodigd voor een barbecue, het weer zou eind van de middag na wat motregen (in Hannover wat meer dan motregen, in Hildesheim maar een paar spetters) weer opknappen. Toch was het rond half zes nog steeds onaangenaam buiten, dus voor de zekerheid toch bij de biowinkel om de hoek een pak melk gekocht voor pannenkoekgourmet. Na de wandeling met de hond brak het zonnetje voorzichtig door, dus we hebben het erop gewaagd. Buiten eten is tenslotte leuker dan binnen eten. Een goede keuze.

Gisteren had ik al snel wat kruidenboter gemaakt, daarvan kun je tenslotte nooit genoeg hebben en die heeft even tijd nodig om weer hard te worden. Vanavond snel een marinade in elkaar gedraaid (olijfolie, knoflook, pepertje, zout, oregano, basilicum) en groente gesneden (aubergine, courgette, rode paprika, gele puntpaprika). Champignons gevuld met kruidenboter. Halloumi. Grilkaas. Ontdekking van de avond: de vegetarische köttbullar van IKEA doen het erg leuk op de barbecue - even op tijd uit de diepvries halen. Verder ciabatta en Turks brood in de oven afgebakken. Hummus (bijna altijd vers gemaakt op voorraad) en burrata (was in de aanbieding bij de kaaswinkel in Leeuwarden wegens naderende tht). Nog wat kerstomaatjes en radijs op tafel voor de liefhebbers. In een mum van tijd voorbereid en goed voor lekker lang barbecuen. Alles schoon op, niemand volgevreten, iedereen tevreden ('moet er nog meer op tafel?' - 'nee, het was precies goed'). Daarna nog een fles wijn opengemaakt. Nog een nastaartje vakantie na de eerste werkdag, heerlijk.
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2016, 00:40:38 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12442 Gepost op: 09 augustus 2016, 20:33:12 »
Gestoomde sperziebonen in citroenige tomatensaus, met bonenkruid en tijm. Erbij een champignonrisotto, op smaak gebracht met rozemarijn en laurierblad, lekker romig met een restje burrata erdoor.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12443 Gepost op: 09 augustus 2016, 21:21:07 »
Soort van indonesische curry met rijst.  Zoete aardappel, lente-ui, curgette, prei, ui, knoflook en gember. Met een saus van santen, sambal, ketjap, tamarinde, pindakaas en wat kruiden. En nog gebakken tofu en pinda's erin laten stoven.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12444 Gepost op: 09 augustus 2016, 21:22:44 »
Vrijdag kwam LL de Ling eten. Snel Midden-Oosters bordje met bulgursalade met geroosterde paprika, feta met za'atar, ingemaakte pepers, dolma, geroosterde bloemkool met tahin, reuzebonensalade met ingemaakte citroen en peterselie, Turks brood met spinazie/amandeldip van Maza.
Zaterdag gegeten bij een Koreaan.
Zondag gazpacho, artisjok met mosterddip, en parelcouscous met venkel en courgette.
Gisteren noedels met geroerbakte courgette, bloemkool en paprika, naanbrood met chilisaus, maiskolf en stukjes komkommer.
Vandaag kaasravioli met tomatensaus en courgette en aubergine.
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12445 Gepost op: 09 augustus 2016, 22:02:12 »
Deze week opende Wagamama  in Rotterdam, Witte de Withstraat 83-85. Lekkere veggie ramen en veggie pad thai gegeten daar, glas bier, glas wijn, bruiswater. Prima lunch na het bezichtigen van de dikke mensen van Botero in de Kunsthal, de golven van Oláfur Eliasson in het Boymans en het fraaie Sonneveldhuis er vlak bij. Dat Sonneveldhuis is schitterend, al die fraaie Gispenmeubels, de inrichting. Om trek van te krijgen. Waga Mama, moeders trots dus, is dan een goede plek om de hoek.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12446 Gepost op: 10 augustus 2016, 07:32:15 »
Vrijdag kwam LL de Ling eten. Snel Midden-Oosters bordje met bulgursalade met geroosterde paprika, feta met za'atar, ingemaakte pepers, dolma, geroosterde bloemkool met tahin, reuzebonensalade met ingemaakte citroen en peterselie, Turks brood met spinazie/amandeldip van Maza.

Dat was erg lekker en gezellig!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12447 Gepost op: 10 augustus 2016, 20:53:13 »
Na 3 dagen pompoen, maar weer eens courgette. In een risotto, met paprika en kaas erbij. Best prima.


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12448 Gepost op: 10 augustus 2016, 21:49:16 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een bijzonder lekker improvisatiestoofje van snijbiet en kikkererwten, op smaak gebracht met een sjalotje, foelie en nootmuskaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12449 Gepost op: 10 augustus 2016, 22:13:33 »
Zeeaster met romige sesamdressing, komkommersalade, gebakken aardappels, kaasomeletje en gestoofde jonge preitjes. Druiven toe.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12450 Gepost op: 10 augustus 2016, 23:59:29 »
Gestoofd witloof met tijm en honing met boekweitnoedels en geraspte kaas. Daarbij nog sperzieboontjes.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12451 Gepost op: 11 augustus 2016, 16:32:20 »
Op de markt in Rotterdam onwaarschijnlijk goedkope Spaanse groene asperges gekocht. Hier in Brabant dubbel zo duur. Die even geblancheerd, gegrild met kaas en boekweit erbij plus boontjes en sojasnijdsels gebakken met ui, knoflook en tomaat.

Vandaag rest boekweit (deze is gekookt met wat bouillonpoeder en knoflook), gegrilde paprika en courgette, rest sojabaksel, salade, papaja van Rotterdamse markt.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12452 Gepost op: 11 augustus 2016, 20:28:40 »
Chili con seitan, met ananasjes door m'n vriend. Morgen waarschijnlijk pastasalade met "saladekaas" oftewel, nepfeta  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12453 Gepost op: 11 augustus 2016, 21:04:58 »
Vanmiddag na de wandeling met de hond had ik het koud en had ik trek, dus ik heb mezelf getrakteerd op tosti (met belegen kaas, kerstomaat, bosui en een pepertje). Daarom vanavond een lichte snackmaaltijd: staafjes koolrabi, bospeen, paprika, radijs en komkommer met een hummusdip (die ongelooflijk cremig is geworden).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12454 Gepost op: 11 augustus 2016, 21:47:09 »
Druk, dus niet al te gezond eten. Afhaalpizza, en heb nog wat voor de lunch. Morgenmiddag hopelijk vrij en dan koken voor gasten.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12455 Gepost op: 11 augustus 2016, 22:31:06 »
Vanmiddag: salade van wortel, sperziebonen, komkommer, lente-ui. Daarbij een eitje en Fries roggebrood

Vanavond: tijdens het Brussels Summer Festival, stuk pizza en een 'vegetarische hamburger' (lees: hamburgerbroodje met kaas en groenten). Geen schitterend aanbod dus. Net buiten het festivalterrein was het wel goed, maar er was een lange rij om binnen te geraken dus bleef er maar.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12456 Gepost op: 12 augustus 2016, 21:22:28 »
Rijstnoedels met sojagehakt, taugé en courgette voor 2 vrienden. Uit Oosters vegetarisch. Koffie, thee met chocolade toe. Lekker!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12457 Gepost op: 12 augustus 2016, 21:33:27 »
Tagliatelle met salieboter. Erbij tuinbonen in citroenige tomatensaus met bonenkruid.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12458 Gepost op: 14 augustus 2016, 01:42:32 »
Vanmiddag na de wandeling met de hond had ik het koud en had ik trek, dus ik heb mezelf getrakteerd op tosti (met belegen kaas, kerstomaat, bosui en een pepertje). Daarom vanavond een lichte snackmaaltijd: staafjes koolrabi, bospeen, paprika, radijs en komkommer met een hummusdip (die ongelooflijk cremig is geworden).
Vanavond ging het fikse bord met staafjes groente met hummusdip op herhaling wegens weinig trek 's avonds na een goede brunch en veel groente en een geweldige hummus in huis.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12459 Gepost op: 14 augustus 2016, 07:48:38 »
Vandaag ben ik jarig dus een klein buffetje van zelfgemaakte aardappelsalade; peperonata met halloumi; vegetarische balletjes; stokbrood met dipjes en een lemon meringue pie :)
Nothing tastes like compassion feels