Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 42 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12380 Gepost op: 23 juli 2016, 23:38:35 »
Vanavond hadden we een kort optreden. Vooraf hadden we niet echt honger, dus beide een tosti gegeten. Nu bij een glaasje wijn een gezonde snack: koolrabi, bospeen, rode paprika en radijs met hummus en yoghurt-peterseliedip.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12381 Gepost op: 24 juli 2016, 10:44:42 »
Pasta naar dit dit recept met courgette uit de tuin. Lekker.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12382 Gepost op: 24 juli 2016, 12:06:45 »
Woensdag vrij vroeg een restje Thais met nog salade met limoendressing erbij. Wat later nog een broodje baba ganoush met paprika en radijs, dat vrienden hadden gemaakt voorafgaand aan een concertje in een openluchttheater in Bloemendaal. Lekker hoor.
Donderdag gestoofde meiraapjes, parelcouscous met komkommer, pareltomaatjes en rode ui en gegrilde halloumi.
Vrijdag uit eten bij Choux in Amsterdam. O.a. watermeloen op heel veel wijzen met tamarillo, knolselderijtagliatelle met gerookt ei en brillatsavarinkaas in brikdeeg met rozenknopjes. Toe oude komijnenkaas met perzik, verrassend lekker.
Gisteren maakte ik sambal goreng boontjes, ketoprak van spitskool, komkommer, wortel, taugé, ei en tofu (soort gado gado) en rijst.
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12383 Gepost op: 24 juli 2016, 19:19:46 »
klonk wel interessant. al houd ik weer niet zo van gebakken banaan. kan je het recept achterhalen?
Za Zemiata!

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12384 Gepost op: 24 juli 2016, 20:11:30 »
Hier pizza. Bezorgpizza met 6 groenten nog wel. Helaas bestond de pizza alleen uit tomatensaus met kaas.  ??? Ik ben teleurgesteld.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12385 Gepost op: 24 juli 2016, 21:43:56 »
O.a. watermeloen op heel veel wijzen met tamarillo,
:D
Wat is dat nu weder?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12386 Gepost op: 25 juli 2016, 00:43:23 »
O.a. watermeloen op heel veel wijzen met tamarillo,
:D
Wat is dat nu weder?

Het smurfje van de salsaparilla vermoed ik.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2016, 00:51:39 door Mel@ñia »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12387 Gepost op: 25 juli 2016, 01:25:21 »
Hartige pannenkoeken! Wegens zin in en wegens restverwerking. We hadden nog een halve liter melk, drie eieren en yoghurt (alles biologisch uiteraard). Dit keer geen dikke, gevulde pannenkoek, maar dunne pannenkoekjes met 50% kikkererwtenmeel en 50% gewoon meel, opgerold en gevuld met staafjes courgette, bospeen en paprika uit de wok (met pepertje, knoflook en wat citroensap), met erbij/erop een sausje van yoghurt met peterselie en knoflook. Best chic en erg lekker!

Daarnaast had ik ook een gevulde pannenkoek, met sjalot, kerstomaat en snijbiet. Kristof verwerkte de rest van het beslag tot zoete pannenkoek, met de laatste stukjes ananas uit het al geopende blik, limoen en veel poedersuiker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12388 Gepost op: 25 juli 2016, 08:58:53 »
Goed idee, pannenkoeken met kikkererwtenmeel. Ik heb nog 1,5 pak ervan, overgebleven uit De Krat.

Vanavond eten we bietengazpacho uit De Krat. Morgen maaltijdsalade met pittige falafel.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12389 Gepost op: 25 juli 2016, 10:07:58 »
Hier pizza. Bezorgpizza met 6 groenten nog wel. Helaas bestond de pizza alleen uit tomatensaus met kaas.  ??? Ik ben teleurgesteld.

Niet gebeld om na te vragen of er een fout was gemaakt?
Nothing tastes like compassion feels

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12390 Gepost op: 25 juli 2016, 15:40:44 »
Hier pizza. Bezorgpizza met 6 groenten nog wel. Helaas bestond de pizza alleen uit tomatensaus met kaas.  ??? Ik ben teleurgesteld.

Niet gebeld om na te vragen of er een fout was gemaakt?

"cherrytomaat, vleestomaat' kastomaat' 'tomaten uit blik', 'tomatensaus' en 'coeur du boeuf'?"

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12391 Gepost op: 25 juli 2016, 15:50:42 »
Gisteren aten we weer eens bij de Afrikaan op de Markt in Delft, was erg lekker en leuk want in goed gezelschap.
Vandaag at ik een broodje falafel met extra salade als lunch dus eet ik mijn lunchsoep (wortel, prei en veel groene kruiden) wel als avondeten. Met een broodje voor de vulling en kokosijs als toetje.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12392 Gepost op: 25 juli 2016, 18:00:22 »
Grappig, ik was net van plan om vrijdag naar de afrikaan te gaan, heb er nu al zin in :)
Vanavond worden het spicy bean burgers, op broodjes met sla, tomaat etc.
 

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12393 Gepost op: 25 juli 2016, 18:27:25 »
Hier pizza. Bezorgpizza met 6 groenten nog wel. Helaas bestond de pizza alleen uit tomatensaus met kaas.  ??? Ik ben teleurgesteld.

Niet gebeld om na te vragen of er een fout was gemaakt?

Nee, want ik at met anderen samen en ik wilde tegelijk eten. Wel een negatievere review geschreven op die bestelwebsite.  :P
Vandaag dus zelf gekookt! Een nieuw recept: groene linzen met spinazie en aubergine met tomaat, ui en Indiase kruiden. Met rijst.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12394 Gepost op: 25 juli 2016, 21:54:58 »
klonk wel interessant. al houd ik weer niet zo van gebakken banaan. kan je het recept achterhalen?

Hier is het, ik had het volgens mij toch niet helemaal goed begrepen want bodem zelf was niet van banaan, maar er zat wel banaan overheen. Hier volgt haar recept (ze is veganist):

Citaat
Een pak koopmans appeltaartmix. 160 gram alpro boter voor op brood (ipv de 175 gr roomboter die op de verpakking staat) door de mix heen kneden. Nu is je 'deeg' nog heel kruimelig, dus doe je er een klein scheutje plantaardige melk bij. Dat ei wat op de verpakking vermeld staat, gaat er dus niet in :)
4 groene appeltjes in stukjes choppen, krentjes erbij, agave eroverheen en kaneel erbij en mengen maar. 1 banaan in dunne plakjes en die, nadat je het deeg over de bodem van je springvorm hebt verdeeld, op de bodem verdelen. Daar je appeltjes en rozijnen overheen, nog een leuk ruitpatroontje van je deeg over de appeltjes heen en klaar!

Je kan natuurlijk je eigen deeg maken i.p.v. de mix.

Gisteren hadden we een BBQ bij de schoonouders: spiesjes met falafel en groente, vegaburgers, lekkere maiskolf, watermeloen. Lekker allemaal.

Vandaag maakte F. weer een pasta met courgette. Morgen maak ik weer iets met courgette. Woensdag maken we een paar grote in. Het is geen komkommertijd, maar courgettetijd!



Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12395 Gepost op: 25 juli 2016, 22:38:07 »
Gisteren mc2burger, gebakken aardappels en een grote salade met venkel, radijs, komkommer en tomaat. Blauwe en rode bessen en aardbeien toe.
Vandaag bulgur met gestoofde worteltjes, kikkererwten en ingemaakte citroen met ras el hanout. Erbij komijnyoghurt en pickles. Blauwe en rode bessen toe.
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12396 Gepost op: 25 juli 2016, 22:56:29 »
klonk wel interessant. al houd ik weer niet zo van gebakken banaan. kan je het recept achterhalen?

Hier is het, ik had het volgens mij toch niet helemaal goed begrepen want bodem zelf was niet van banaan, maar er zat wel banaan overheen. Hier volgt haar recept (ze is veganist):

Citaat
Een pak koopmans appeltaartmix. 160 gram alpro boter voor op brood (ipv de 175 gr roomboter die op de verpakking staat) door de mix heen kneden. Nu is je 'deeg' nog heel kruimelig, dus doe je er een klein scheutje plantaardige melk bij. Dat ei wat op de verpakking vermeld staat, gaat er dus niet in :)
4 groene appeltjes in stukjes choppen, krentjes erbij, agave eroverheen en kaneel erbij en mengen maar. 1 banaan in dunne plakjes en die, nadat je het deeg over de bodem van je springvorm hebt verdeeld, op de bodem verdelen. Daar je appeltjes en rozijnen overheen, nog een leuk ruitpatroontje van je deeg over de appeltjes heen en klaar!

Je kan natuurlijk je eigen deeg maken i.p.v. de mix.



ok dank iig!
Za Zemiata!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12397 Gepost op: 26 juli 2016, 12:15:59 »
Vandaag weer eens smokkelroti: wraps met aardappels, bloemkool, prei en veel kerrie en een hardgekookt eitje.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12398 Gepost op: 26 juli 2016, 15:06:11 »
vanavond een groentestoof met ras-el-hanout. erbij waarschijnlijk iets van vegaballetjes of een hamburger.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12399 Gepost op: 27 juli 2016, 01:23:05 »
We zijn in Leeuwarden, bij mijn ouders. Gisteren en vandaag waren mijn ouders echter op pad, het huis en de keuken voor onszelf dus. Kristof wilde beide dagen graag pasta met tomatensaus en beetgare groente (bospeen, paprika, courgette, bosui) en die heeft hij gekregen. Gek genoeg smaakte de pasta(saus) anders dan bij ons thuis, hoewel ik dezelfde ingrediënten heb gebruikt. De gedroogde kruiden waren wel duidelijk ouder dan de kruiden in onze voorraadkast. Ik vermoed dat de geraspte kaas (wij hebben altijd versgeraspte Parmezaanse kaas of Grana Padano) een belangrijke rol heeft gespeeld.

Ondertussen ook bij de Albert Heijn flink wat groente ingeslagen: mijn ouders hadden slechts tomaten, paprika en courgette. Ik heb enthousiast ijsbergsla, witlof, spitskool, radijs, kerstomaat, bosui, koolrabi, komkommer, bospeen en ingelegde pepertjes gekocht en alweer een stagiaire bij de kassa getroffen, die duidelijk de verschillende groenten niet kende. "Is dat witte kool?" - "Nee, spitskool". "Wat is dit nu weer?" - "Koolrabi" - "Koolraap?"
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2016, 12:54:47 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch