Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12340 Gepost op: 10 juli 2016, 15:04:13 »
Vandaag en gisteren: huisgemaakte lasagne met spinazie en brie
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12341 Gepost op: 10 juli 2016, 18:57:56 »
Volledig vegetarische conferentielunch: pakora, samosa, parelcouscous, salade van boerenkool en watermeloen, baklava. Lekker! Veel te veel gegeten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12342 Gepost op: 10 juli 2016, 19:29:17 »
Volledig vegetarische conferentielunch: pakora, samosa, parelcouscous, salade van boerenkool en watermeloen, baklava. Lekker! Veel te veel gegeten.

Klinkt goed!

Hier geen zin om te koken dus een zuurdesem broodje met piccalily; boerenkaas en een glaasje appelcider :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12343 Gepost op: 11 juli 2016, 04:25:03 »
Vanavond tijdens een receptie (met leuke kunstzinnige demo's, videos en praatjes) ook nog eens fijne hapjes, waaronder groente (bloemkool, broccoli, wortel, courgette, komkommer) met een erg lekkere piccalillydip. Een gedeelte van de groep ging daarna nog sushi eten, wij hebben het bij een biertje (eh, twee biertjes) gehouden.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12344 Gepost op: 11 juli 2016, 11:23:40 »
Na een weekendje londen en niet extreem veel groenten,
Ben je niet bij Beatroot geweest!? Of Tibits.
Ik ben dit keer bij Tibits geweest, erg lekker! Zal nog even een review schrijven in de Londen draad.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12345 Gepost op: 12 juli 2016, 08:24:22 »
Mijn vrouw maakte een uitstekende risotto van sushirijst. Aanradertje. Ze bereidde deze met geblenderde wortel, tomaat, selleriestengel, knoflook, ui.
Daarbij door mij gefabriceerde frikadellen van gemagnetroniseerde tofu, meel geblenderd van ongekookte quinoa, couscous, boekweitgrutten, wat ui, knoflook, peper en bouillonpoeder plus een ei. Die massa in  schijfporties gebakken.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12346 Gepost op: 12 juli 2016, 12:27:51 »
Zaterdag broodjes Vivera kroket, die kroketten houden we er in want lekker. Erbij mosterdsaus en broccoli, toe koffie met limoncello en citroenmerenguetaartjes. Later nog een stuk zelfgemaakte kersenclafoutis.
Zondag stevig ontbijt met broodjes, aardbeien en clafoutis (dit maal zonder kersen, ik had zaterdag wat beslag over). Later op de Swanmarket een flinke portie lekkere linzensalade en een prima vruchtenijsje. Thuis nog wat rauwe groenten en een broodje vegasateh. O ja, en nog een stuk kersenclafoutis.
Die clafoutis was gelukkig erg lekker want vanwege veel voor twee eten we er dagenlang van  ;D
Gisterenavond als tegenwicht voor alle weekendcalorieën en de geslaagdprojectmoorkoppen die ik op kantoor at alleen maar een grote portie choriatiki gegeten. O ja en nog een stuk kersenclafoutis bij de koffie  :taart-yum:

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12347 Gepost op: 12 juli 2016, 13:31:25 »
Conferentielunch gisteren: pompoensalade, Griekse salade, groene salade, platbrood, hummus, tzatziki, tofu-courgettespiesjes en ook nog een spiesje voor de niet-vegetariërs. 's Middags spiesjes met bijzonder smaakvol fruit (ananas, watermeloen, honingmeloen). 's Avonds tijdens alweer een receptie groente met verschillende dips. Voorwaar een groente- en fruitoverdosis tijdens een conferentie.

Net ontbeten met een bagel met hummus en tomaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12348 Gepost op: 12 juli 2016, 14:03:07 »
Geroosterde worteltjes/aardappels met cayun kruiden en een gekookte maiskolf. Lekker en vegan.

Vanmiddag al een witlofsalade voor lunch met hazelnoten en rozijnen :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12349 Gepost op: 13 juli 2016, 05:26:07 »
Vanmiddag conferentielunch: verschillende salades, platbrood, sausjes, eigenlijk best simpel (en goedkoop) maar echt heel prima eten. Dat heb ik met mijn mede-organisator leuk weten te regelen. De komende dagen (de tweede conferentie, waarvoor ik niet meer voor verantwoordelijk ben) staan er nog leuke dingen op het menu. Tijdens de koffiepauze allerlei zoetigheden en lekker fruit, ik bezondig me vooral aan het laatste.

Vanavond conferentiediner. Een glaasje champagne bij binnenkomst. Een interessante salade, gevolgd door een buffet (de vegetariërs werd aangeraden een vegan curry te nemen, met gefrituurde worteltjes en quinoa en meer lekkere dingen) en uiteraard een toetje. De 'signature dish' van het verder niet vegetarische restaurant, de Wooden Monkey in Dartmouth, was een chocolade-tofutaart. Erbij dan wel een klodder niet-vegan slagroom, wat ik verder niet erg vond, maar ik heb de manager er wel fijntjes op gewezen dat dat niet erg consequent is  ;D.

Al met al is het eten buitengewoon goed geregeld hier in Halifax. Ik ben weliswaar mede-organisator en heb me daarvoor ook sterk gemaakt, maar toch ben ook ik positief verrast dat het echt allemaal zo lekker is. En relatief licht en gezond, wat ook niet vanzelfsprekend is.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12350 Gepost op: 13 juli 2016, 12:10:13 »
Gisteren: gestoofde paksoi en wortel. Daarbij bruine rijst en een half pak gebakken tofu.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12351 Gepost op: 13 juli 2016, 12:27:32 »
F heeft gisteren een zak met nieuwe aardappels meegekregen, die willen we vanavond eten. Erbij kropsla met een eitje en tomaat plus een vleesvervanger (lekker ouderwetse pot).
Nu eten wij helemaal nooit gekookte aardappelen omdat ik geen lekkere jus/ nattigheidje erover weet.

Heeft iemand tips? Ik dacht aan iets met mosterd, een soort jus dus maar het hoeft niet perse jus te zijn  ;).

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12352 Gepost op: 13 juli 2016, 16:05:12 »
F heeft gisteren een zak met nieuwe aardappels meegekregen, die willen we vanavond eten. Erbij kropsla met een eitje en tomaat plus een vleesvervanger (lekker ouderwetse pot).
Nu eten wij helemaal nooit gekookte aardappelen omdat ik geen lekkere jus/ nattigheidje erover weet.

Heeft iemand tips? Ik dacht aan iets met mosterd, een soort jus dus maar het hoeft niet perse jus te zijn  ;).

Nieuwe aardappelen zijn zo vol van smaak direct uit de grond; daar hoef je weinig mee te doen. Je kan ze ook in plakjes onder de sla leggen op je bord; is ook heerlijk en dan heb je direct een sausje. Wat gezouten boter erover en groene kruiden is ook lekker.

Ik eet vanavond een huisgemaakte Margaritha pizza met zwarte olijven en pesto :)

Ben mijn laatste koemelkproducten aan het opmaken; ik wil nu echt gaan switchen naar vegan.
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12353 Gepost op: 13 juli 2016, 17:42:14 »
Ik eet ook wel eens gekookte aardappelen met een yoghurt-groenekruidensausje. Beetje pesto is ook lekker.

Gisteren pastasalade met verse geitenkaas, waterkers, tomaat, paprika, komkommer, gebakken champies en courgette. Pestoderessing erover.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12354 Gepost op: 14 juli 2016, 05:03:20 »
Vanochtend ontbijt in de Faculty Club van Dalhousie University. Klinkt chic, toch? Exec Meeting van een Special Interest Group klinkt ook best interessant, toch? Wat je dan dus niet verwacht is een ontbijt van twee schijven toast, gebakken ei (sunny side up) en home fries (zeg maar, mislukte patat) met ketchup. Ik heb dat ontbijt ("Dat is geen ontbijt!") later weten te compenseren met een bordje fruit (ananas, honingmeloen, watermeloen).

's Middags conferentielunch. De inmiddels welbekende parelcouscoussalade, die nog steeds niet verveelt. Boerenkool-aardbeisalade. Glasnoedelsalade. En een wrap met hummus, tomaat en komkommer, die te dik was om in je mond te steken.

Vanavond een posterreceptie met wat lekkere hapjes. Vegetarische sushi, gevulde paprikaatjes, gemarineerde groenten, dat werk. Lekker licht. Veel mensen zijn daarna nog naar een restaurant gegaan, ik heb het bij een biertje of twee gehouden tijdens een PowerPoint Karaoke (zie Fijne Gebeurtenissen).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12355 Gepost op: 14 juli 2016, 08:45:54 »
Lekker hoor Eelco!

Wij aten gekookte nieuwe aardappeltjes, ik heb er een soort mosterjus/saus bij gemaakt met een langzaam gebakken uitje, mosterd (fijn en grof), beetje agave en nog iets (weet niet meer wat ik er allemaal door gedaan heb maar het was lekker).
erbij kropsla met ui, ei en tomaat en een gehacktbal van de vegaslager. Een Hollands menu, lang niet gegeten.

Voor vanavond zoek ik nog inspiriatie ('iets' met de overgebleven aardappelen, een venkelknol en wat tomaten).

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12356 Gepost op: 14 juli 2016, 10:15:14 »
Dinsdag at ik alweer choriatiki, of tenminste, wat daar in ons huis voor doorgaat: salade met sla, tomaat, komkommer, ui, paprika en feta, beetje olijfolie en wat olijfjes. De man was extra creatief en  had er ook nog pijnboompitjes over gestrooid  ;D Er bij plaki gigantes, om in stijl te blijven. Het laatste stuk clafoutis gedeeld bij de koffie.
Gisteren aten we bij de Italiaan op 't dorp: lekkere (verse!) uiensoep, een groentepizza, we deelden een ensalada mixta bij de pizza.
Als alles volgens planning verloopt eten we vanavond een curryschoteltje met gemengde groenten en kipstuckjes, erbij een witlof/watermeloensalade.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12357 Gepost op: 14 juli 2016, 10:22:36 »
Gisteren stamppot rauwe andijvie (dat blijft toch een van mijn favorieten!), vanavond spaghetti met pesto en champignons, erbij een komkommersalade. Morgenavond zelfgemaakte pizza met burrata en verse tomaat, meteen weer een voorraadje deeg en tomatensaus maken voor in de diepvriezer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12358 Gepost op: 14 juli 2016, 11:17:50 »
Gisteren groentenpizza van de lidl, moest 's avonds ergens naartoe. Vandaag kookt m'n vriend, dus waarschijnlijk prut-met-stukjes ;)

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12359 Gepost op: 15 juli 2016, 17:25:43 »
Vandaag kookt m'n vriend, dus waarschijnlijk prut-met-stukjes ;)

 :heehee: :heehee: :heehee: