Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 67 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12200 Gepost op: 09 juni 2016, 12:09:54 »
Gisteren ben ik uit eten geweest in een restaurant dat ik nog niet kende. Was heerlijk! Het voorgerecht (allerlei mezze) was zo veel dat we het hoofdgerecht (groentetajine) niet opkregen. De ober vroeg of we het restant mee wilden nemen, hoe tof! Het kwam keurig in een bakje en papieren tasje aan ons tafeltje gebracht.

Dus vanavond eten we het restant (couscous met gegrilde groente en geitenkaas) aangevulde met hummus (zelfgemaakt uit de vriezer) met iets van groenteballetjes erbij. Lekkerrr.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12201 Gepost op: 09 juni 2016, 14:41:14 »
Ohh, dat klinkt goed! Waar was dat?  ;D

Gisteren simpel: spaghetti/courgettespaghetti met nog een berg ui, vega gehakt, champignons, tomatenpuree en slagroom erdoorheen (Y). Prima maaltje.

Vanavond twijfel ik tussen een gerecht wat ik hier op het forum zag van Jules86, of een curry van Vegatopia die ik laatst zag langskomen ;).

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12202 Gepost op: 09 juni 2016, 16:07:58 »
Vanavond een plaattaart met asperges, mozzarella en cheddar, komkommersalade met komijn en limoensap erbij voor de groene toets.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12203 Gepost op: 09 juni 2016, 20:52:35 »
Risotto met sla.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12204 Gepost op: 09 juni 2016, 23:40:06 »
Vanmiddag had ik ineens trek en zin in tosti. Dus heb ik mezelf getrakteerd op tosti met kaas, kerstomaat, bosui en pepertjes. Vanavond dan een lichte maaltijd: salade (ijsbergsla, koolrabi, bospeen, puntpaprika, radijs en kidneybonen) met halloumi uit de grillpan.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12205 Gepost op: 10 juni 2016, 09:30:41 »
Gisteren moe door de hooikoorts en weinig honger. Weer salade gemaakt van veldsla en spinazie en huttenkase en walnoot, maar dan zonder quinoa.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12206 Gepost op: 10 juni 2016, 22:36:37 »
Gisteren moe door de hooikoorts en weinig honger. Weer salade gemaakt van veldsla en spinazie en huttenkase en walnoot, maar dan zonder quinoa.

Beterschap, rot die hooikoorts en van antihistaminica word je zo suf.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12207 Gepost op: 10 juni 2016, 22:40:48 »
Gedronken een prima Brouilly uit 1914, mooi koel gemaakt. Erbij een gebakken koek van restjes maïs, couscous, gehakte groenten, pindasaus die ik gisteren fabriceerde, knoflook en ui, wat meel en een ei; salade met ei, in olijfolie en wat roomboter gewokte koolrabi/bloemkool/ui/knoflook, aardbeien uit de tuin.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12208 Gepost op: 10 juni 2016, 23:40:03 »
Tussen de middag met drie nieuwe collega's geluncht in een soeptentje bij de Lutherkirche in Hannover. Een fikse kom spinazie-kokossoep, opgeleukt met koriander en croutons. Gezellig en lekker (en ik beschouw kennismaken en wegwijs maken als werkrelevant, dus ik had er geen moeite mee dat de lunchpauze wat langer duurde dan gebruikelijk  8) ).

Vanavond een gezonde snackmaaltijd bij een aflevering Doctor Who. Staafjes wortel, koolrabi en komkommer met hummus; stokbrood met dingen om er op te doen (daslookboter, brie, gerookte tofu, kerstomaatjes, basilicum, appel-ui-chutney). Erbij een pot kruidenthee van verse pepermunt en salie.

En ik heb snel wat ananasstukjes 'gered' door ze, samen met een fikse tomaat, specerijen en wittewijnazijn tot chutney te verwerken.

Beterschap Ellen!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12209 Gepost op: 11 juni 2016, 18:58:59 »
Gisteren: salade van linzen, wortel, appel een rode biet. Daarbij asperges en pommes duchesse.

Vandaag: BBQ bij mij ouders. Zelf heb ik al pastasalade en aardappelsalade gemaakt. Zus is onderweg met vega bbq-spul
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12210 Gepost op: 11 juni 2016, 20:38:04 »
Tagliatelle met salie. Erbij groente met yoghurt (al lang niet meer gemaakt, lekker).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12211 Gepost op: 11 juni 2016, 22:52:14 »
Eenpansgerecht met een blik lekkere gemengde bonen, een blik gepelde tomaten en veel verse groenten. Met Italiaanse kruiden en een beetje geraspte kaas erover.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12212 Gepost op: 12 juni 2016, 10:29:56 »
Gisteren moe door de hooikoorts en weinig honger. Weer salade gemaakt van veldsla en spinazie en huttenkase en walnoot, maar dan zonder quinoa.

Beterschap, rot die hooikoorts en van antihistaminica word je zo suf.

Ja precies. Dank u, en de anderen ook.

Vrijdag at ik linzencurry met naanbrood. Gisteren BBQ met het hofje.

Vandaag is F. jarig. Zijn ouders, en zus etc. komen langs. Ik maak straks minestrone. Had ook al bananenbrood gemaakt (omdat hij zoveel bananen eet).

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12213 Gepost op: 12 juni 2016, 16:58:30 »
Prima dorpasperges, gewoon te koop bij Jumbo, van een van de Nuenense telers, wrap gevuld met rode bonen en groene sojabonen plus wat spinazie, gestoofde wortel, gemengde sla met witte kaas.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12214 Gepost op: 12 juni 2016, 17:00:05 »
Gedronken een prima Brouilly uit 1914, mooi koel gemaakt. Erbij een gebakken koek van restjes maïs, couscous, gehakte groenten, pindasaus die ik gisteren fabriceerde, knoflook en ui, wat meel en een ei; salade met ei, in olijfolie en wat roomboter gewokte koolrabi/bloemkool/ui/knoflook, aardbeien uit de tuin.

Hoei, dat is 2014. Stom.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2016, 17:02:28 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12215 Gepost op: 12 juni 2016, 21:03:05 »
Witte asperges, tuinbonen, aardappel en roerei.
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12216 Gepost op: 12 juni 2016, 21:15:50 »
Gedronken een prima Brouilly uit 1914, mooi koel gemaakt. Erbij een gebakken koek van restjes maïs, couscous, gehakte groenten, pindasaus die ik gisteren fabriceerde, knoflook en ui, wat meel en een ei; salade met ei, in olijfolie en wat roomboter gewokte koolrabi/bloemkool/ui/knoflook, aardbeien uit de tuin.

Hoei, dat is 2014. Stom.

Ik wilde net gaan googlen wat dat voor stoer spul is. Vorige week ik heb ik wel wijn van 48 jaar oud op.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12217 Gepost op: 13 juni 2016, 21:28:35 »
Lasagne bolognese, met sojagranulaat, venkel, wortel, paprika en courgette in tomatensaus, bestrooid met mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12218 Gepost op: 13 juni 2016, 22:02:03 »
Groenteschijf op een ui burgerbroodje met sla, radijs en appel en aardappelsalade kruidentuintje. Blanke vla na.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12219 Gepost op: 13 juni 2016, 22:34:22 »
Pasta puttanesca.

En de buurvrouw had taart, twee stukken. Heb er nu nog anderhalf over, wat is er met me aan de hand?  ;D