Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12160 Gepost op: 30 mei 2016, 21:08:53 »
Gisteren over de dag verdeeld, onderweg naar Kreta, vier wraps van Arabisch platbrood, gevuld met hummus en groenten. Vanochtend ontbijt (broodjes, Griekse salade) en vanmiddag lunch (broodjes, Griekse salade).
Vanavond een lichte maaltijd, mezzes in een restaurantje met zeezicht. Favapuree (een soort Griekse hummus), pittige romige kaas, tzatziki, halloumi met tomaat. Erbij brood.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12161 Gepost op: 30 mei 2016, 21:12:50 »
Vanavond een lichte maaltijd, mezzes in een restaurantje met zeezicht. Favapuree (een soort Griekse hummus), pittige romige kaas, tzatziki, halloumi met tomaat. Erbij brood.

Lekker!
Hier quinoa net koriander, limoen en sojasaus, broccoli en tofu braadfilet.
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12162 Gepost op: 31 mei 2016, 12:03:09 »
Uit eten in de Luytervelde Eindhoven. Ben benieuwd.
Het is me ook gelukt een conterfeitsel (avatar, huh) te importeren: N met banana leaf meals Kuala Lakshmi Vilas, Kuala Lumpur 2 december 2015. Meals is de Zuid-Indiase naam voor banana leaf tali/thali, althans zo begreep ik toen ik in Zuid-India was. "Thali, yes (met hoofd schudden), meals." Hoe vreemd altijd die Indiërs die nee schudden en ja bedoelen. Maar dat heeft allemaal niks meer met het eten van meals te maken. Vanavond dus meals/maaltijden in de Luytelaar.
Nu merk ik ook pas dat je maaltijden als werkwoord kunt gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2016, 12:11:50 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12163 Gepost op: 31 mei 2016, 19:04:28 »
Maaltijdsalade met kikkererwten, geitenkaas, paprika, radijs, appel, lente-ui, meerdere soorten sla en gepofte aardappel
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2016, 19:06:55 door Gem »

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12164 Gepost op: 31 mei 2016, 20:33:34 »
vanmiddag: gemengde salade met rijst

Vanavond: na 17u naar de Marks & Spencer gegaan. Dan hebben veel in de aanbieding. Ik at dus coleslaw met kaas. Daarna workgroenten met een broodje. Heb ook nog morgenmiddag en morgenavond. En zeggen dat ik enkel voor koffie ging...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12165 Gepost op: 31 mei 2016, 21:32:24 »
Pasta spinazie brie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12166 Gepost op: 31 mei 2016, 23:40:46 »
Hoe vreemd altijd die Indiërs die nee schudden en ja bedoelen.
Ze schudden niet nee, ze wiebelen met hun hoofd. Het is eerder het hoofd kantelen dan schudden.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12167 Gepost op: 01 juni 2016, 00:31:06 »
Na de welkomstreceptie van de conferentie zijn we met een groepje te voet naar Chersonissos gegaan, zo'n half uur lopen. Daar aten we in een restaurantje, Mythos, dat in eerste instantie niet veel soeps leek. De eigenaresse was echter een geweldige gastvrouw. Op de kaart stonden niet veel vegetarische dingen, ook de mezze leken wat saai, maar op mijn vraag wat ze mij aan zou bevelen, zei ze meteen: jij krijgt een vegetarische moussaka. Die was inderdaad erg lekker. Als dessert kwam nog fruit op tafel en de onvermijdelijke ouzo en raki. Tezamen met twee pullen bier was de rekening 16 euro per persoon. De wandeling terug was ook erg gezellig  ;D.

Fijn is wel dat je bij dit warme weer op Kreta overdag niet veel eet. Licht ontbijt,salade (en spinazietaart) als lunch. Eind van de middag nog een uur gezwommen. Normaal gesproken eet ik tijdens conferenties veel te veel. Dit keer eet ik juist minder dan normaal, maar dus wel erg lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12168 Gepost op: 01 juni 2016, 08:46:45 »
Na de welkomstreceptie van de conferentie zijn we met een groepje te voet naar Chersonissos gegaan, zo'n half uur lopen. Daar aten we in een restaurantje, Mythos, dat in eerste instantie niet veel soeps leek. De eigenaresse was echter een geweldige gastvrouw. Op de kaart stonden niet veel vegetarische dingen, ook de mezze leken wat saai, maar op mijn vraag wat ze mij aan zou bevelen, zei ze meteen: jij krijgt een vegetarische moussaka. Die was inderdaad erg lekker. Als dessert kwam nog fruit op tafel en de onvermijdelijke ouzo en raki. Tezamen met twee pullen bier was de rekening 16 euro per persoon. De wandeling terug was ook erg gezellig  ;D.

Fijn is wel dat je bij dit warme weer op Kreta overdag niet veel eet. Licht ontbijt,salade (en spinazietaart) als lunch. Eind van de middag nog een uur gezwommen. Normaal gesproken eet ik tijdens conferenties veel te veel. Dit keer eet ik juist minder dan normaal, maar dus wel erg lekker.

Heb je nou een conferentie op Kreta, in mei/juni? Goed voor elkaar Eelco!

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12169 Gepost op: 01 juni 2016, 08:49:53 »
Hoe vreemd altijd die Indiërs die nee schudden en ja bedoelen.
Ze schudden niet nee, ze wiebelen met hun hoofd. Het is eerder het hoofd kantelen dan schudden.
En ze bedoelen er ook niet specifiek 'nee' of 'ja' of 'ik heb geen idee!' mee. Alles kan!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12170 Gepost op: 01 juni 2016, 10:35:15 »
vanmiddag: gemengde salade met rijst

Vanavond: na 17u naar de Marks & Spencer gegaan. Dan hebben veel in de aanbieding. 
Slim. Dat ga ik ook eens doen. Ze hebben er wel lekkere dingen
Ik at spaghetti met spitskool en broccoli en chilipeper. Wat Franse kaas op een toastje na.
,,,,فلافل

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12171 Gepost op: 01 juni 2016, 19:06:18 »
Ik at portobello paddenstoel met kernheim, brie, gehakte walnoten en Italiaanse kruiden uit de oven
sperziebonen en gekruide aardappelpartjes daarna rabarbermoes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12172 Gepost op: 01 juni 2016, 22:33:24 »
Asperges, in boter en bier gestoofd, met aardappelpuree.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12173 Gepost op: 01 juni 2016, 22:41:03 »
Apraxia op bezoek: weer eens tijd voor de wortelpilav uit Vegatopiakookboek nr. 1  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12174 Gepost op: 01 juni 2016, 23:52:32 »
Heb je nou een conferentie op Kreta, in mei/juni? Goed voor elkaar Eelco!
Ja, erg geslaagd. Overdag gewoon binnen praatjes volgen en netwerken, volledige werkdag, maar je hoeft niets anders dan te besluiten waar je naar toe wil. En tussendoor kun je ook schaamteloos wat forummen, als het praatje niet interessant of relevant is. Rond een uurtje of zes naar het strand (wat zelfs verstandiger is dan overdag te bakken, als ik de dikke rode kreeften rondom het zwembad zo bekijk), twee uurtjes intensief zwemmen en op het strand opwarmen, en dan lekker eten en drinken. Morgen echter weer naar huis.

Vanavond was het conferentiediner. In eerste instantie leek het wat teleurstellend. Dezelfde salades als overdag en het wame buffet was voornamelijk vlees. Tot ik ontdekte dat ze ook heerlijke gebakken paddenstoelen hadden. Dat werd dan mijn toetje, tot frustratie van de bediening, die telkens mijn bord wilden wegnemen (à la: 'je hoort nu je toetje te nemen', ja maar dit ís mijn toetje, ik ben nu eenmaal raar). Lekkere wijn en op een gegeven moment moest er worden gedanst.

Morgen geen hotelontbijt, in plaats daarvan een postersessie met broodjes. Ik denk dat ik eerst een paar glazen water en een kop Earl Grey wil drinken voordat ik wakker genoeg ben om me met goed fatsoen in het conferentiegedruis ga storten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12175 Gepost op: 02 juni 2016, 11:39:09 »
Er is fijn weer hollandsche andijvie, gewoon als krop in plaats van voorgesneden, dat is toch heel veel lekkerder dan buitenlandse voorgesneden. Vanavond dus lekker stamppot rauwe andijvie.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat andijvie op de meeste seizoensgroente kalenders 10 of zelfs 12 maanden per jaar als seizoensgroente aangemerkt staat, tot in december.
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2016, 11:42:56 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12176 Gepost op: 02 juni 2016, 13:01:58 »
Gisteren gemengde salade (uit eigen tuin!) met gegrilde groene asperges, gegrilde cherrytomaatjes, avocado, freekeh en nog wat dingen.

Vanavond pitabroodje met falafel & spinazie (tivall, lekker!). We nemen heel a-sociaal een bakje pp, met een pita en ijsbergsla. Nu al zin in.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12177 Gepost op: 02 juni 2016, 18:27:12 »
Hoe vreemd altijd die Indiërs die nee schudden en ja bedoelen.
Ze schudden niet nee, ze wiebelen met hun hoofd. Het is eerder het hoofd kantelen dan schudden.
En ze bedoelen er ook niet specifiek 'nee' of 'ja' of 'ik heb geen idee!' mee. Alles kan!
Klopt, 't is meestal "OK" of "hmhm" of "leuk!" of "dankjewel" of waarschijnlijk ook wel gewoon "yeah sure, whatever you say, honey"  ;D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12178 Gepost op: 02 juni 2016, 18:32:22 »
Bieten en feta uit de oven, met pasta. Straks nog hardlopen  :eh:
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12179 Gepost op: 02 juni 2016, 20:02:14 »
Voor mij ook pasta met tomaten basilicumsaus en vegaballetjes en salade met paprika en radijs erbij