Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Online jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12040 Gepost op: 04 mei 2016, 11:38:10 »
Gisteren Spaans thema: aangeklede gazpacho, manchego, patatas bravas, olijven en een groene salade met avocado en pijnboompitjes.
Vandaag eten we de overgebleven gigantes plaki van zaterdag, de overgebleven halve gevulde courgette van maandag en 'mediterraans' gemarineerde tempeh. Erbij rijst en gemengde salade.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12041 Gepost op: 04 mei 2016, 20:39:19 »
Vanmiddag: komkommer-tomaat-mozzarella met friet

Vanavond: fijngesneden rauwe venkel (mandoline) met yoghurtdressing. Daarbij gekruide mengeling van rijst en linzen. Ook nog een stuk komkommer.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12042 Gepost op: 04 mei 2016, 22:02:09 »
Zoete aardappel uit de oven met een labnehdipje met bieslook en kaapse knoflook, salade van rettich, witte kool en wortel met een pinda/limoendressing en Goodbite piripiri-burger.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12043 Gepost op: 04 mei 2016, 22:11:43 »
Een bladerdeegtaartje met spinazie en kerstomaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12044 Gepost op: 05 mei 2016, 21:41:37 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino (met verse salie). Erbij een salade van veldsla, venkel, radijs, puntpaprika en kidneybonen met een balsamico-honing-cassissiroopdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12045 Gepost op: 05 mei 2016, 21:57:15 »
Kaasfondue !  :D

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12046 Gepost op: 05 mei 2016, 22:09:58 »
Frietjes met uitjes en appelmoes, truffelbitterballen van Chef Thor, komkommersalade met dille, coeur de boeuf-tomaat met zeezout en olijfolie en witlofsalade met kappertjes. Blauwe bessen toe.
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12047 Gepost op: 05 mei 2016, 23:27:13 »
Kaasfondue !  :D

Oh lekker! Hier best gezond met aardappelen en bieten uit de oven met feta, en wat rucola.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Online jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12048 Gepost op: 06 mei 2016, 09:53:29 »
Ik at gisteren in Rotterdam (edit: bij Switi, Witte de Withstraat) een roti die niet heel lekker was en slecht gevallen is - zit me nu nog dwars...   :bigeyes:
vandaag maar rustig aan doen met vettigheid, lastig want ik  heb vanavond een verjaardagsfeestje.  :-\
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2016, 10:02:00 door jol »

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12049 Gepost op: 06 mei 2016, 14:04:02 »
Das niet fijn, van die roti. Was er gewoon niet iets mis mee, behalve vettig?

Gisteren had m'n vriend pasta gemaakt, met een valess tomaten-mozzarella schnitzel. Kan me herinnneren dat de mozzarella wat aanweziger was?
Vandaag een pastasalade, met tomaat, komkommer, gebakken champies en courgette, ementaler kaas en wat pesto.

Online jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12050 Gepost op: 06 mei 2016, 14:32:15 »
Das niet fijn, van die roti. Was er gewoon niet iets mis mee, behalve vettig?

We kregen een bord met veel hele dunne kerriesaus waar wat aardappels, paksoi, kouseband, tofu en een kerrie-ei in dreven, de roti die apart kwam was dik en taai.
Ik denk niet dat er iets mis was met versheid of hygiëne maar die saus was dus behoorlijk akelig, vet en zout. En veel te weinig groenten naar mijn smaak.
Pluspunt was dan weer wel dat de roti een goede kruimeltussenlaag had waarin duidelijk kikkererwten te proeven waren.
De sambal was ook een heel dunne saus, ik had sterk de indruk dat het gewoon bestond uit gele madam jeanettepepers die in de blender gemalen waren. De smaak was prima, je moest alleen voorzichtig doseren (beetje druppelen over aardappels enzo), het maskeerde de zoute smaak van de kerriesaus erg goed.

Maar ik had nog nooit zo'n proper Surinaams eethuis gezien, alles blinkend schoon!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12051 Gepost op: 06 mei 2016, 22:33:37 »
Op verzoek van Kristof: tortelloni gevuld met spinazie en ricotta. Gewoon uit het versschap, zelf even maken na een dag werken is toch iets te bewerkelijk. Wel met saus van verse tomaten en bestrooid met verse basilicum.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12052 Gepost op: 07 mei 2016, 01:04:37 »
En later op de avond nog gezond doch héél erg lekker gesnackt met schijfjes koolrabi (lekker vers en sappig) met romige hummus à la Yvette, bestrooid met sumak en fijne snippertjes gedroogde pepertjes ('höllisch scharf' had de gulle geefster op de enveloppe geschreven, terecht), scheutje goede olijfolie en geroosterd sesamzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12053 Gepost op: 07 mei 2016, 19:11:38 »
Gegrilde courgette en aubergines, tomaten uit de oven, pasta en gegrilde haloumi: hij bleef erg aan de grillplaat plakken maar was wel erg lekker! Strak taart en cake en chips op een verjaardag.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12054 Gepost op: 07 mei 2016, 22:20:23 »
Barbecue! We aten gemarineerde tempeh, puntpaprika, aubergines en erbij tomaat, komkommer, zelfgemaakte hummus (volgens de uitgebreide methode van Nadiah met geweekte en gekookte kikkererwten, hmmmmm), zelfgemaakte satehsaus van ikbenirisniet.nl, stukje turks brood en een fijn flesje droge, frisse, witte wijn. De burgers van de vegaslager zijn weer terug de koelkast in gegaan.

Fijn hoor  8)

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12055 Gepost op: 07 mei 2016, 22:21:12 »
gegrilde haloumi: hij bleef erg aan de grillplaat plakken

Gelukkig, ben dus niet de enige waar dat altijd bij gebeurt  ;)

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12056 Gepost op: 07 mei 2016, 22:38:28 »
gegrilde haloumi: hij bleef erg aan de grillplaat plakken

Gelukkig, ben dus niet de enige waar dat altijd bij gebeurt  ;)

Insmeren met olijfolie?

Zelf gegeten bij Yeti in Brussel: naan met topping van onder andere artisjok, hazelnoot en Parmezaanse kaas. Hij werd geserveerd als een pizza. Als dessert een flink stuk carrotcake. Hipster fusion maar wel erg lekker.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12057 Gepost op: 07 mei 2016, 22:42:52 »
Pastinaaksoep en groenteloempia

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12058 Gepost op: 08 mei 2016, 00:08:44 »
Pizza! Dit keer twee pizza's voor drie personen - we hadden de buurman uitgenodigd, omdat buurvrouw de hort op was. Buurman vond zowel Kristofs puntpaprika-ananaspizza als mijn rode-ui-champignon-auberginepizza erg lekker. Erbij nog een salade van kidneybonen, venkel, radijs, wortel en lollo bionda met mosterd-citroen-honing-bieslookdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12059 Gepost op: 08 mei 2016, 18:47:36 »
Ik heb een patatje gehaald, er tomaatjes bij gegeten, en daarna nog wat fruit genomen.