Zaterdag wat gedroogde peulvruchten weggewerkt in een kapucijnerschotel, een cake op basis van witte bonen en een 'gehaktbrood' op basis van linzen.
Zondag aten we resten van het linzenbrood met een aardappelsalade, toe een deel van de resten cake.
Van de kapucijners was nog genoeg over voor maandag.
Dinsdag at ik een gevulde witlofsalade met gekookte eieren en een broodje kaas.
Woensdag vierden we onze eerste koningsdag in het dorp, er was van alles te doen maar we hielden het niet lang vol en gingen thuis warme chocolademelk drinken met een glaasje rum en wat lekkere chocolaatjes. Daarna heb ik mijn eerste witte asperges van het seizoen klaargemaakt, lekker eenvoudig met boter, parmezaan en gepocheerde eitjes. Voor de man maakte ik melanzana alla parmigiana want die houdt niet van asperges. Ik vond de asperges heel lekker, beter dan ik ze in jaren geproefd heb.
Gisteren was ik samen met een vriendin uit eten bij het eetcafé op de hoek, ik at als bijna altijd de portobellosalade.
Vanavond spaghetti alla Norma met een rucolasalade (Ik gaar aubergines voor de alla parmigiana altijd voor in de oven, ik had veel aubergines en de hele oven volgeladen. Van wat over was heb ik alvast Normasaus gemaakt, vanavond dus weinig werk).