Vanmiddag bezoek van Kristofs ouders en zijn oma, die in flink tempo oud wordt. Kristof had een taart gebakken met biscuitdeeg en fruitvulling. Die vond ze te zoet en ze wilde liever een paar stukjes droog roggebrood
.
Vanavond hadden we vrienden op bezoek en we hebben de Pizzarette (pizzagourmet) weer eens gebruikt. Weer heel erg geslaagd, de minipizza's worden echt heet en 'echte pizza's' (wat natuurlijk ook de bedoeling is). Op tafel een hele lading ingrediënten: pizzadeeg en tomatensaus (de Turk had goede trostomaten in de aanbieding), wilde spinazie, Turkse groene puntpaprika, kerstomaatjes, aubergine, champignons, rode ui, pepertjes, schijfjes knoflook, bosui, ananas, rucola, verse basilicum, mozzarella, daslookpasta en chili-olie.
Voordat het bezoek kwam, heb ik met de overbuurvrouw nog een hele lading daslook - die haar man in het bos had gezocht - verwerkt tot daslookpasta (met olijfolie en een klein beetje zout) en daslook-kruidenboter. De daslook is vrij mild, minder knoflokerig dan gebruikelijk, maar met een fijne kruidige smaak. De deal was dat zij het daslook sponsorden en ik de olijfolie en de boter, en de opbrengst deelden. Alle partijen meer dan tevreden.
Voor morgen is er nog pizzadeeg, tomatensaus en een overzichtelijke lading groente over. Afhankelijk van Kristofs plannen (wellicht maakt hij nog een pizza voor zijn repetitie), eet ik óf een restjespizza of een socca met alle groenteresten.