Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11480 Gepost op: 12 januari 2016, 21:26:33 »
Ik had nog een restje koolrabi en savooiekool over. Dat werd dus een lekkere mafé, met erbij basmatirijst.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Yehudith

• 413
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11481 Gepost op: 12 januari 2016, 22:26:04 »
Frietjes met champignonsoep en tomatensap en vegetarische saté van Mona.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11482 Gepost op: 13 januari 2016, 17:24:08 »
Gister hetzelfde als eergisteren. Toen had ik veel gemaakt en gister was de keuken niet goed bruikbaar wegens dat er betegeld is. De magnetron was prima inzetbaar en de keuken is heel mooi.  :D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11483 Gepost op: 13 januari 2016, 20:24:20 »
Wokje van aubergine, champignons en taugé in een sojasausje. Basmatirijst. Bakbanaan in een een deegmanteltje met gember en sambal.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11484 Gepost op: 13 januari 2016, 20:39:13 »
Gebakken tempeh natuur, knolselderij-appelpuree, aardappel in de schil, sla.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #11485 Gepost op: 13 januari 2016, 20:46:12 »
Teriyaki. Van Knorr  ;D.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #11486 Gepost op: 13 januari 2016, 21:51:05 »
Zilvervliesrijst met groenteballetjes van Vivera, met allerlei groenten in goed gelukte zoet-zure saus. En een restje ananasjes. Smaakte lekker chinees-ig, waarschijnlijk door de hoisinsaus die ik erdoor had gedaan.

Offline Indira

• 520
« Reactie #11487 Gepost op: 13 januari 2016, 22:48:59 »
Gister hetzelfde als eergisteren. Toen had ik veel gemaakt en gister was de keuken niet goed bruikbaar wegens dat er betegeld is. De magnetron was prima inzetbaar en de keuken is heel mooi.  :D

en ik dacht; beete geld? wat voor geld, is dat een soort van voedselhulp?  ??? ja, ik snapte het daarna..
Za Zemiata!

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11488 Gepost op: 14 januari 2016, 11:28:36 »

en ik dacht; beete geld? wat voor geld, is dat een soort van voedselhulp?  ??? ja, ik snapte het daarna..

:schater2:

Gister een salade caprese en een pizza, vandaag een salade obv witlof of venkel, ligt er een beetje aan wat het eerst op moet. Nog geen idee wat daar verder bij gaat komen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11489 Gepost op: 14 januari 2016, 13:05:52 »
Mijn vriend heeft gisteren voor het eerst voor mij gekookt.

Kerrieschotel met tofugehakt en paprika en mangochutney. Het had wel wat voeten in de aarde, want de kerrie bleek op (de werkster had de keuken opgeruimd en heel veel weggegooid). Gelukkig was er een toko dichtbij.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11490 Gepost op: 14 januari 2016, 20:34:20 »
Donker, koud, wind, regen. De hele dag wat moe en ongemotiveerd en op de terugweg een half uur vertraging met de trein. Dan helpt maar één ding: Thai curry! Kokossaus met een fijne pasta van citroengras, galgant, Thai basilicum, knoflook, pepertje en bosui. Erin aubergine, edamamebonen en taugé. Erbij basmatirijst. Daar knapt een mens van op.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11491 Gepost op: 15 januari 2016, 13:20:51 »
Nah, dat was geen salade gisteren maar twee bruine boterhammen met kaas en een appeltje. Fijn dat er in ieder geval iets te eten was in het ziekenhuis, waar ik was nadat mijn vader was opgenomen na een aanrijding met een paaltje. Baal.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11492 Gepost op: 15 januari 2016, 14:25:12 »
Gisteren met Apraxia bij Den Haag in Transitie gegeten, bij de maandelijkse (dacht ik) Water en Brood. Je kan niet meer kiezen uit de gangen dus je krijgt altijd voor-hoofd en nagerecht. Maar dat was wel lekker. Soep van pastinaak vooraf, bord met vanalles (salade, bietjes, tofu, iets gefrituurd) als hoofdgerecht en een sojavla toe.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11493 Gepost op: 15 januari 2016, 20:21:24 »
Vandaag pizza! Met spruitjes, en mozzarella, pesto en pijnboompitten.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #11494 Gepost op: 15 januari 2016, 21:50:48 »
Een vriendin (oud-collega) wilde graag weten hoe je tempé en tofu klaarmaakt. Dus ze kwam eten en hielp met koken. Lekker op z'n Beb Vuyks indonesisch. Tofu met satésaus, zoetzure tempé, eietjes in tomatensaus, spitskool/taugé sambal goreng, sambal boontjes. Ze vond de tempé erg lekker. Ik zit nog steeds vol :)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11495 Gepost op: 15 januari 2016, 23:21:24 »
Een restjespilao met tomaten, savooiekool, bloemkool, rijst en rode linzen. Met knoflook, pepertje, gember en zelfgemaakt currypoeder (nog over van het gourmetten met Oud en Nieuw).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11496 Gepost op: 16 januari 2016, 20:39:51 »
Udonnoedels met reepjes wortel, paprika, spitskool en taugé met 'vijf kruiden' en een scheut sojasaus. Tempeh in een pittig-zoet sausje. Omeletje.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11497 Gepost op: 17 januari 2016, 13:51:07 »

Mijn vrouw heeft gisteren een fraaie pannenkoek gemaakt van fijngemaakte nierbonen, tofu, aardappel, zelfgemalen quinoa, een ei, kruiden, knoflook. Daarbij sperzieboontjes, een gemende salade met o.a. rucola en fijnbietblad, spruitjes en gegrilde paprika en aubergine [die we hier in huis veelal terong noemen, spreek uit tèhrong met klemtoon op eerste lettergreep net als de juiste klemtoon bij sàte(e)].
Zie over uitspraak: mijn bijdrage in taalstruikel.
Die grill van Cuisinart die we gebruiken, werd ons door Tertia aangeraden: prima.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #11498 Gepost op: 17 januari 2016, 23:43:43 »
Vrijdag kreeg ik een ietwat mislukte penne met gegrilde courgette in roomsaus voorgezet. Toe deelden we een appelkanjer en een supertruffel. Zaterdag mattar paneer met amandelroom en cashewnoten bij basmatirijst. Kliekje daarvan vanavond opgeleukt met restje gepofte aardappel van de lunch, dus mattar paneer alu bij paneer jalfrezi, hard gekookt eitje en basmatirijst. Toe een creme caramel.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11499 Gepost op: 18 januari 2016, 01:12:16 »
Fusilli bolognese. Met sojagranulaat, knolselderij, wortel en paprika in een kruidige tomatensaus (oregano, basilicum, dille, laurierblad, knoflook, pepertje, citroensap).