Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11400 Gepost op: 30 december 2015, 09:23:44 »
Mijn nichtje en mijn zusje zijn hier logeren. Mijn nichtje mocht kiezen wat te eten, dus het werd pannenkoeken. Met stroop en strooisels, rozijnen en kaas. Het lijkt wel weekend.

Offline Yehudith

• 413
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11401 Gepost op: 30 december 2015, 11:13:05 »
Gisteren heel 'lui' (geen energie om te koken) ratatouille uit een potje. Was wel heel goeie ratatouille, zonder toegevoegde dingen, alleen maar groente! Met rijst en een vegetarisch worstje. De ratatouille hebben we trouwens zelf nog aangevuld met een ui, 2 tomaten, knoflook en champignons (anders was het te weinig), dus uiteindelijk hebben we alsnog een soort van staan koken.

En vanavond? Ik zal 't wel zien als ik thuiskom..

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #11402 Gepost op: 30 december 2015, 14:07:14 »
Gisteren uitgebreid gegourmet met Christiaan. We hadden zelf okonomiyaki (Japanse pizza/pannenkoek), tofu en tempeh met petehbonen, manchurian tofu (knapperig korstje en met ketchup), pannenkoekjes van gele-erwtenmeel en BBQ tempeh gemaakt.

Verder nog wat groentjes, noedels (krijgen zo een knapperig laagje, best grappig) en Koraanse wortelsalade uit Duitsland. Toe poffertjes, die ik zelf te gistig vond smaken. Het beslag hoeft maar 45 minuten te rijzen, en ik had het een paar uur laten staan. Misschien dat dat toch niet kan?  En C. had erg lekkere zelfgemaakte sleedoorn gin meegebracht!

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
« Reactie #11403 Gepost op: 31 december 2015, 00:30:55 »
Salade van komkommer, rode biet en burlottibonen. Daarbij volkorenpenne snelle kaassaus (lees: smeerkaas van goede kwaliteit).
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11404 Gepost op: 31 december 2015, 01:00:27 »
Chili met bospeen, puntpaprika, courgette en kidneybonen. Met zelfgemaakte tortilla's en verder op tafel: tabasco, ananas, kerstomaat, geraspte kaas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11405 Gepost op: 31 december 2015, 09:51:06 »
linzensoep met knolselderij en wortel. Eigenlijk omdat ik geen spliterwten in huis had, maar erg lekker!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11406 Gepost op: 31 december 2015, 11:26:22 »
Ben nu be zig met de knoflooktaart van Ottolenghi voor het buffet van vanavond. Ben benieuwd.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #11407 Gepost op: 31 december 2015, 12:06:48 »
Gister rijst met tofu in satésaus, groentensajour. Met veel taugé

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11408 Gepost op: 31 december 2015, 12:55:42 »
Maandag een pittige rode koolcurry met zoete gebakken rijst, dinsdag pasta met balletjes in tomatensaus en een salade en gisteren de resten van de voorgaande twee dagen plus een grote salade.
Ik maakte gisteren ook nog een huzarensalade voor vanavond. Ik gebruikte een basisrecept voor 8 dat ik halveerde en daar voegde ik nog een appel en wat vegetarische balletjes aan toe en nu heb ik een hoeveelheid waarmee je volgens mij wel 12 personen kan voeden terwijl we maar met 6 zijn... ::) Ik heb mijn broer al gebeld om te zeggen dat ze koelkastbakjes mee moeten nemen zodat ze wat van de resten mee naar huis kunnen nemen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11409 Gepost op: 31 december 2015, 16:23:37 »
Een halve verse pizza en ik ga zo vegan sauzijnenbroodjes maken a la Iris (niet).

En dan maken de mensen in het hofje ook vanalles.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11410 Gepost op: 31 december 2015, 16:32:56 »
Ik ga direct de keuken in om wat voorbereidingen te treffen voor gourmet bij de overburen (Kristof heeft vanavond een voorstelling in Uelzen en komt kort voor twaalf uur weer thuis). Eigenlijk heeft de overbuurvrouw mij al het werk al uit handen genomen, maar ik had beloofd nog wat lekkere specerijenmengsels te maken (currypoeder, vijfkruidenpoeder) en wat rijst, risotto en bulgur te koken. Daarnaast neem ik hummus, edamamebonen, gemberpasta, sojasaus en taugé mee. Plus een flesje wijn en sekt waarmee we om middernacht kunnen proosten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11411 Gepost op: 31 december 2015, 17:12:27 »
Ben nu be zig met de knoflooktaart van Ottolenghi voor het buffet van vanavond. Ben benieuwd.

Jahaa die is heerlijk!
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11412 Gepost op: 31 december 2015, 17:16:59 »
Gisteren maakte ik pizza.
Wie had welke pizza? 

We delen als we zelf pizza maken de pizza's altijd!

Maandag gebakken tauge, daikon met sambal en sojasaus. Erbij tofu en rijst.
Dinsdag ovenschoteltje van bloemkool, roseval-aardappels, kaas, ei, creme fraiche en bieslook.
Gisteren gekookte rosevalaardappels, pittige bloemkool uit de oven, spinazie en Goodbite gemarineerde filet (die is lekker!).
Vandaag allerlei hapjes: een kaasje van Kef met Wieringa knappertjes, Niemeijerbrood met boter, wortelsalade met kappertjes, geroosterde bloemkool met ras el hanout, Spaanse tortilla van Hollandandaluz, cornichons, oliebollen en appelbeignets van het Vlaamsch Broodhuys. Een lekkere cider erbij. Later op de avond nog perencider met bovenburen.
,,,,فلافل

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11413 Gepost op: 01 januari 2016, 08:30:36 »

Jahaa die is heerlijk!
Inderdaad. Hij was erg lekker. voor herhaling vatbaar.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11414 Gepost op: 01 januari 2016, 08:59:30 »
Gisteren uitgebreid gegourmet met Christiaan. We hadden zelf okonomiyaki (Japanse pizza/pannenkoek), tofu en tempeh met petehbonen, manchurian tofu (knapperig korstje en met ketchup), pannenkoekjes van gele-erwtenmeel en BBQ tempeh gemaakt.

Verder nog wat groentjes, noedels (krijgen zo een knapperig laagje, best grappig) en Koraanse wortelsalade uit Duitsland. Toe poffertjes, die ik zelf te gistig vond smaken. Het beslag hoeft maar 45 minuten te rijzen, en ik had het een paar uur laten staan. Misschien dat dat toch niet kan?  En C. had erg lekkere zelfgemaakte sleedoorn gin meegebracht!

Wow, lekker. Goed 2016! Overigens is dat de 'verloren Christiaan", de chemicus/kunstenaar/mopperaar?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11415 Gepost op: 01 januari 2016, 09:07:56 »
Ons 'oudjaaavend'-eten staat deels vast, zo zegt mijn vrouw elk jaar: in elk geval een fraaie huzarensalade met aardappel, erwtjes, wortel, zoetzure augurk.. Voorts gisterenavond ook durian en oliebollen. Daarvan bak ik elk jaar een stuk of 40 oliebollen en daar doen we dan twee of drie dagen mee.Vulling: rozijn, appel, abrikoos. Ik gebruik altijd zeer ruim gist en ik doe er ook nog een scheut witte wijn en wat marc de bourgogne in. Voorts gingen we in de vroege namiddag naar een -ik vond bedreigende- film "er ist wieder da", waar de bedreiging loert in een lacherig jasje.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #11416 Gepost op: 01 januari 2016, 09:47:27 »
"Huzarensla, wie doet ze dat na?" (zanger Van't Groenewoud in zijn liedje "Hollanders")
 Ook oliebollen zijn echt Hollands.
Wij gingen, ook stilaan vaste traditie, naar de opera in Antwerpen (prachtige "La Bohème"), die op oudejaarsavond altijd vroeg (19 uur) begint.
Dus een vlugge, lekkere vegetarische pizza vooraf bij Da Vinci met een halve liter Chianti in echte fiasco-fles (de typische Toscaanse mandfles, doet wat toeristenvallerig aan maar toch sympathieker dan een zuinige karaf geschonken uit een goedkope, grote meerliter-fles.)
Hoewel in de drukke, wat smoezelige, inderdaad toeristische stationsbuurt gelegen, altijd weer een leuke ervaring, met olijven vooraf, vriendelijke prijzen en bediening.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #11417 Gepost op: 01 januari 2016, 13:02:22 »

Wow, lekker. Goed 2016! Overigens is dat de 'verloren Christiaan", de chemicus/kunstenaar/mopperaar?

Die ja ;D.

En ook voor u de beste wensen!

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11418 Gepost op: 01 januari 2016, 19:13:30 »

[/quote]

Die ja ;D.

En ook voor u de beste wensen!
[/quote]
Ha, mooi, dank en de Christ weer boven water. Wat wier niet teweeg brengt. Ja!

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11419 Gepost op: 01 januari 2016, 19:35:56 »
Gisteren: guacamole, gemaakt door een vriend net terug is van Mexico. Daarna aardappelgratin, bospaddestoelen, lamsbout kaaskroketten. Als dessert ijstaart.

Vandaag: quiche met spinazie en geitenkaas. Daarna chocolademousse.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.