Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11280 Gepost op: 05 december 2015, 20:14:07 »
Vanmiddag: pannenkoeken op basis van oliebollenmix.
Vanavond: vegetarische dagschotel bij lokale Griek in Maaseik.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11281 Gepost op: 05 december 2015, 21:46:14 »
Bami met spitskool en wortel (knoflook, pepertje, vijfkruidenpoeder - zelfgemalen komijn-, koriander- en venkelzaad, szechuanpeper en een kruidnageltje -, scheutje lichte sojasaus). Erbij een omelet (sambal, kurkuma) en tempeh (eerst stevig aangebraden, daarna gestoofd in een sausje van HP Sauce, ahornsiroop, sojasaus en sambal).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11282 Gepost op: 06 december 2015, 16:31:40 »
Ik zou gisteren naar een hip restaurant, maar het sloot gistermiddag na twee dagen per direct zijn deuren omdat ze de hoge culinaire verwachtingen niet konden waarmaken. Tsja, toen at ik thuis kool met rijst en kaassaus. Frambozenclafoutis toe.
Vandaag pasta met broccoli en blauwe kaas.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11283 Gepost op: 06 december 2015, 16:44:20 »
Ik zou gisteren naar een hip restaurant, maar het sloot gistermiddag na twee dagen per direct zijn deuren omdat ze de hoge culinaire verwachtingen niet konden waarmaken.
Hoe vegetariërvriendelijk was dat hippe restaurant?  ::)

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11284 Gepost op: 06 december 2015, 16:58:38 »
Niet.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11285 Gepost op: 06 december 2015, 17:00:48 »
En ze deden ook niet aan allergievriendelijk eten. Maar er vroeg iemand of ik meeging, en het leek me wel geinig. Voor een keertje moet zoiets voor mij kunnen. Niet dus. :-\

Aiko

« Reactie #11286 Gepost op: 06 december 2015, 17:13:47 »
http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4177601/dwdd-sluit-per-direct-hevig-bekritiseerd-pop-up-restaurant.html

Wat ik niet zo goed begrijp is dat ze zelf (?) (ook) vinden dat ze de kwaliteit niet kunnen bieden. Ze zullen de gerechten toch wel eens uitgeprobeerd hebben? En toch een inschatting hebben kunnen maken of je voor het aantal zetels op een avond kan koken?

Dat het niet honderd procent gaat zoals je hoopt kan ik me wel voorstellen. Iets brandt wel eens een beetje aan of er gaat wat anders mis. Maar dat is wel wat anders dan een (misschien niet geheel genuanceerde) "ontgoochelend slecht" of "de koninklijke haas is een ramp". Dat klinkt als een score van 1 op de Schaal van Selly...

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11287 Gepost op: 06 december 2015, 17:34:40 »
Ik had er na de recensies ook al een hard hoofd in. Maar ja, gereserveerd in betaald, dus dan maar gaan voor een leuke avond.
Ik vind het ook een wonderlijke gang van zaken, en nu heb ik wel vegetarisch gegeten. En lekker. Dat is zeker toch ook wat waard. Dan maar niet hip.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11288 Gepost op: 06 december 2015, 17:37:54 »
Ze zullen de gerechten toch wel eens uitgeprobeerd hebben? En toch een inschatting hebben kunnen maken of je voor het aantal zetels op een avond kan koken?

Ik denk dat het met dat laatste mis ging. Apparatuur kan bv ook tegenvallen.

Ik eet een winterse ovenschotel met schorseneer, aardappel en savooiekool met kaassaus van komijnekaas, verder nigellazaad en nootmuskaat.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11289 Gepost op: 06 december 2015, 19:59:23 »
Een stoofje van bulgur, savooiekool, tomaten, rode ui en pinda's (pepertje, gember, karwijzaad, venkelzaad, piment, tahin).

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11290 Gepost op: 06 december 2015, 21:24:07 »
gewokte groenten, tofu en mie. Vanmiddag kleefrijst met rode-bonenpasta.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11291 Gepost op: 06 december 2015, 22:24:29 »
Ik had voor gisteren als toetje stoofpeertjes gemaakt, maar iedereen zat goed vol en hoefde geen toetje meer. Dus we zouden ze vandaag warm eten, met aardappels. Alleen heb ik echt goed verkouden en had geen puf om te koken. Dus mijn vriend heeft rijst met allerlei groente uit onze groentela gemaakt, met een groenteburgertje. Want hij doet geen aardappels ;)

Morgen dan maar poging drie voor de stoofpeertje.

Offline Indira

• 520
« Reactie #11292 Gepost op: 06 december 2015, 22:43:17 »
stoofpeertjes; een speciaal aan te bevelen recept, of?
Za Zemiata!

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11293 Gepost op: 06 december 2015, 22:45:57 »
Vrijdag soep en broodjes, gisteren een bloemkoolcurry met bruine rijst, vandaag dürüm, hoummous, baba ganoush, gevulde wijbladeren, rauwkost met pittige dressing, kaasje en pepercrackertjes.
Daarna nog een berg stoofpeertjes gekookt waarvan een deel voor morgen als toetje bedoeld is...hoop ik  ;D
Het andere deel gaat zo de vriezer in.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11294 Gepost op: 07 december 2015, 13:04:52 »
stoofpeertjes; een speciaal aan te bevelen recept, of?

Meestal doe ik het zo: kilo stoofpeertjes schillen en halveren, klokhuis met een scherp lepeltje eruit scheppen. In een pan met water, tot ongeveer de helft onder staat. Dan er een flinke scheut diksap erbij en een glaasje rode wijn. Ik gebruik het liefst diksap met iets van bessen erin.
Dan de kruiden: een gebroken kaneelstokje, een paar kruidnagels, peperkorrels, jeneverbessen.

Even flink aan de kook brengen (ivm de wijn) en dan op een laag vuur zachtjes ruim een uur laten stoven met de deksel op een kiertje. Af en toe even proeven of de peertjes al zacht zijn. Eventueel nog een klein beetje diksap erbij doen als het vocht nog iets zoeter moet. Het vocht moet wel wat indikken, maar de peertjes mogen niet droog komen te staan.

Omdat ik afgelopen weekend er geen wijn in wilde doen, en me een iets meer Sinterklaasachtige smaak leuk leek, heb ik het recept iets aangepast.
Nu dus met appel-manderijn-passievruchtendiksap, geen wijn, en als kruiden wat anijszaadjes, een half theelepeltje gemberpoeder (djahé), wat cardemonzaadjes (dus zonder omhulsel), peperkorrels, en wat jeneverbessen. Ben benieuwd hoe ze na een paar daagjes in de koelkast smaken. Oh, en ik verzin net dat ik er ook nog wat sinaasappelrasp in had gedaan :)
« Laatst bewerkt op: 07 december 2015, 13:51:12 door meisbaer »

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11295 Gepost op: 07 december 2015, 15:31:07 »
spruitjes op z'n Italiaans (in gekruide tomatensaus) met pasta. Peertjes toe.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #11296 Gepost op: 07 december 2015, 17:54:52 »
Omelet, kool, mie en een rode saus met gember.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11297 Gepost op: 07 december 2015, 18:10:05 »
Zuurkool met linzen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #11298 Gepost op: 07 december 2015, 18:18:16 »
Aubergine, courgette, lenteuitjes en biomozzarella van de grill.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #11299 Gepost op: 07 december 2015, 19:32:43 »
rösti, prei met roomsaus, sojagehakt, wortel, rode biet.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.