Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11160 Gepost op: 11 november 2015, 21:27:22 »
De stamppot met pompoen en zoete aardappel uit het Vegatopiakookboek. Toe thee met Tony Chocolonely Kers/Meringue.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11161 Gepost op: 12 november 2015, 12:53:34 »
gisteren zuurkool met tivall rookworst, sambal en lekker scherpe mosterd. en als sla wat rauwe andijvie erbij.
vandaag pasta met tomatensaus en gorgonzola denk ik, met de laatste rauwe andijvie in combinatie met komkommerblokjes.

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
« Reactie #11162 Gepost op: 12 november 2015, 21:12:03 »
Restje boerenkool, opgeleukt met sojagehakt. Daarbij salade bij knolraap, wortel en bruine bonen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11163 Gepost op: 12 november 2015, 22:17:12 »
Spruitjesstamppot (lekker met nootmuskaat, oregano en gedroogde tomaat) met erbij twee speltburgertjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11164 Gepost op: 13 november 2015, 00:37:11 »
Ik moest vanavond om 19.00 ergend zijn, dus 's middags een bordje gierstsalade met wortel, augurkjes, gemende sla, gebakken lente-ui en een eitje.
Gelukkkig was er 's avonds pizza, al wel wat afgekoeld, maar best eetbaar. Een stuk met meerdere soorten kaas, en nog een met ruccola.
Dan na afloop bij de Hema op Amsterdam cs nog een klein couscoussaladetje met kikkererwten, zaden en groenten gekocht. Die zijn lekker en niet zo duur als bij de AH to go.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11165 Gepost op: 13 november 2015, 08:28:30 »
Heel saai wegens eigenlijk een beetje ziekig. Tomatensoep uit de vriezer en een broodje kaas.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11166 Gepost op: 13 november 2015, 12:16:18 »
Heel saai wegens eigenlijk een beetje ziekig. Tomatensoep uit de vriezer en een broodje kaas.
Beterschap gewenst.
Vanochtend ontbijt: erwten-selderieknol-uisoep, thee. Toen nog even snel naar de tandarts (hoera, in een dorp kan dat nog) vanwege tandvleesellende. Had geen zin in Kula Lumpur op zondag een tandarts te zoeken, want
morgen weg op weg naar de tropen.
Resten dus  voor het avondeten. Gisteren gekookte witlof (vroeger heette dat Brussels lof) met een geitenkaassaus, aardappel in de schil, wrap  (geroosterd in de broodrooster), gebakken aubergine en aubergine-wortelpesto, erwten-selderieknol-uisoep.
Vandaag: eens kijken wat er nog is.
Morgen vóór vertrek: rest nasi goreng. Welaan, tropisch al.

« Laatst bewerkt op: 13 november 2015, 12:23:34 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #11167 Gepost op: 13 november 2015, 12:22:06 »
Beterschap, Miranda!

Vandaag en woensdag is/was het :roodmannetje:.

Gisteren gekookt voor een vriendin. Ik maakte weer de freekeh met geroerbakte boerenkool, verder had ik er een gekookt eitje bij en zelfgemaakte lowcarb crackers met lekkere kaas van de biowinkel. Toe yoghurt met walnoten en maple syrup.

http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12917-groen-met-citroen-salade-van-freekeh-en-boerenkool
http://www.koolhydraatarmrecept.nl/pitten-lijnzaad-crackers/

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11168 Gepost op: 13 november 2015, 12:25:00 »
Beterschap, Miranda!

Vandaag en woensdag is/was het :roodmannetje:.

Gisteren gekookt voor een vriendin. Ik maakte weer de freekeh met geroerbakte boerenkool, verder had ik er een gekookt eitje bij en zelfgemaakte lowcarb crackers met lekkere kaas van de biowinkel. Toe yoghurt met walnoten en maple syrup.

http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12917-groen-met-citroen-salade-van-freekeh-en-boerenkool
http://www.koolhydraatarmrecept.nl/pitten-lijnzaad-crackers/

Kan ik ook niet eens komen eten? Alles OK daar in het Oosten des lands?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #11169 Gepost op: 13 november 2015, 12:46:24 »
Natuurlijk!, U bent van harte welkom:). Hier gaat het goed, hopelijk in het zuiden ook?

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11170 Gepost op: 13 november 2015, 14:33:58 »
Beterschap Miranda!

Ik at als lunch een wrap met houmous en veel (zure) groenten. Straks nog wat gegrilde knolselderijplakken, tomaatjes en groentesoep.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11171 Gepost op: 13 november 2015, 17:15:25 »
Kikkererwtensoep met zoete aardappel.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11172 Gepost op: 13 november 2015, 17:26:09 »
Hartige taart met wortel, pastinaak paprika en emmentaler

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11173 Gepost op: 14 november 2015, 00:54:28 »
Socca (tweede poging tot 'vegan kikkererwtenmeelpannenkoeken uit de oven'). Dit keer in een ingevet pizzablik zonder bakpapier, wat geen goed idee bleek te zijn (want aangekoekt, dus uiteindelijk waren het allemaal kleine stukjes socca met beleg). Het beleg (na ca. 10 minuten, toen de socca was gestold, er op gelegd) was rode ui, paprika, coeur de boeuf tomaat en platte peterselie. Ondanks het rommeltje was het wel lekker. Volgende poging tot socca zal met behulp van een ingevette bakvorm plaatsvinden.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11174 Gepost op: 14 november 2015, 10:36:35 »
Volgende poging tot socca zal met behulp van een ingevette bakvorm plaatsvinden.

Ik gebruik altijd een koekenpan en heb nooit last van aanbakken. Ik gebruik ongeveer dit recept http://www.nrcnext.nl/koken/2012/03/05/farinata-socca-en-karantita/ is jouw recept heel anders?

Ik at deze week ook.
Maandag werd er aardappelgratin gemaakt voor mij met salade.
Dinsdag maakte ik verse pasta met gebakken broccoli, knoflook, gele kerstomaatjes en geraspte kaas.
Woensdag at ik bij buren, waar we tomatensoep kregen, en toen kwamen er veel schalen op tafel en at ik gado gado met tofu, sayur, rijst, gefrituurde tempeh, mediterrane aubergine, granaatappelsalade, spinaziefrittata en prequiche. Toe fruitsalade met lychee en kaasjes.
Donderdag at ik in de Waaghals.
Gisteren maakte ik een salade van vijgen, little gem, wortel, komkommer en daar at ik broodjes met labneh bij.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11175 Gepost op: 14 november 2015, 11:13:58 »
Volgende poging tot socca zal met behulp van een ingevette bakvorm plaatsvinden.
Ik gebruik altijd een koekenpan en heb nooit last van aanbakken. Ik gebruik ongeveer dit recept http://www.nrcnext.nl/koken/2012/03/05/farinata-socca-en-karantita/ is jouw recept heel anders?
Nee, zo ongeveer ziet 'mijn' recept er ook uit. Maar dan dus zonder ijzeren koekenpan, want die heb ik niet  :).

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11176 Gepost op: 14 november 2015, 13:40:08 »
Vandaag eens bietenrisotto maken. Met verse biet, lenteui, beetje prei, rode wijn en buffelmozzarella. Die gaat er op tafel in blokjes overheen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11177 Gepost op: 14 november 2015, 19:05:50 »
Uitwaaien op het strand en daarna een biertje. Daarbij een borrelplateau bij Appels en Peren in Den Haag. Dat doen ze op verzoek ook vegetarisch. Een kleine, maar het was zoveel en zo goed verzorgd. Net nog restje pasta gegeten, maar zit erg vol.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11178 Gepost op: 15 november 2015, 00:51:59 »

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #11179 Gepost op: 15 november 2015, 13:07:02 »
Beterschap, Miranda!

Gisteren gekookt voor een vriendin. Ik maakte weer de freekeh met geroerbakte boerenkool

Dank je! En wat een fijn recept, die heb ik gemist denk ik. Ik heb paarse boerenkool in huis, ga dit vanavond eens proberen.
Gisteren at ik een maaltijdsalade met zongedroogde tomaatjes, mais, paprika, ei, parmezaanse kaas, pijnboompitten en een knoflookdressing.