Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11040 Gepost op: 14 oktober 2015, 21:06:38 »
Spruitjesstamppot! Met een deel van de aardappelen vervangen door koolraap (wegens te weinig aardappelen, maar schijnt ook nog eens low-carb te zijn  ;) ). Erbij speltburgertjes en tomatensaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
« Reactie #11041 Gepost op: 15 oktober 2015, 10:43:01 »
Vanwege veel uithuizigheid valt er wat mij betreft weinig te melden, ik leef voornamelijk op soep en rauwkost in dit soort tijden.
Maar gisteren uitgebreid in de keuken gestaan ter voorbereiding van zaterdag, dan krijgen we gasten en eten we onder andere seitanstoof. lekker staan kokkerellen met bier: één trappist in de pan en één in Jol  ;D

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #11042 Gepost op: 15 oktober 2015, 11:21:57 »
Spruitjesstamppot! Met een deel van de aardappelen vervangen door koolraap (wegens te weinig aardappelen, maar schijnt ook nog eens low-carb te zijn  ;) ). Erbij speltburgertjes en tomatensaus.
Klinkt lekker Eelco. Ik doe ook regelmatig half aardappel, half koolraap, is erg lekker en wat lichter verteerbaar dan pure aardappel. Ook lekker als topping van shepherd's pie.

Ik eet vanavond simpele pasta met paddestoelensaus, met veel restjes kaas erin verwerkt. Erbij een tomatensalade met wat verse bieslook en koriander.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #11043 Gepost op: 15 oktober 2015, 20:04:53 »
Mie met omeletreepjes, peultjes, paprika, cashewnoten en lenteui in een sojasausje.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11044 Gepost op: 15 oktober 2015, 20:14:03 »
Al een poosje niet meer gehad en nog lekkerder dan ik in herinnering had: couscous met aubergine en foul medames.
Vanavond weer couscous met aubergine en foul medames. Wegens half blik foul medames en halve aubergine die op moesten, maar ook gewoon wegens lekker.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11045 Gepost op: 16 oktober 2015, 12:32:14 »
Eergisteren: aardappel-knoflookpuree met olijfolie waar doorheen dobbelsteentjes biet geroerd, Vetaraschnitzel, salade van: bladsla, bieslook, salie, rozemarijn, marjolein, spinazie, gorgonzola, sperzieboontjes.
Gisteren: spaghetti, potpesto, gemalen mixtuur van gebakken wortel, gember, prei, ui, salade van: spinazie, kruiden uit de tuin (salie, marjolein, rozemarijn), kaasschnitzel; bloemkool.
Vandaag: rijst gebakken met ui en meer, radijsjes in kokosmelk en zout,  gado gado (spruit, tahu, tauge, aardappel, pindasaus) zoetzure augurk, Surinaamse rempejek, emping manis.

Je mag gelukkig zijn geen asylant te zijn.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11046 Gepost op: 16 oktober 2015, 21:54:13 »
Herfstweer=herfsteten.
Groenten uit de oven: rode biet, knolselderij, pastinaak en wortel, met rozemarijn. Laatste paar minuten verse geitenkaas met honig erover verbrokkeld zodat die lekker warm werd en een klein korstje kreeg.Erbij aardappelpuree met geroosterde knoflook.

Morgen iets Indonesisch met satésaus.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11047 Gepost op: 16 oktober 2015, 22:29:59 »
Herfstweer=herfsteten.
Groenten uit de oven: rode biet, knolselderij, pastinaak en wortel, met rozemarijn. Laatste paar minuten verse geitenkaas met honig erover verbrokkeld zodat die lekker warm werd en een klein korstje kreeg.Erbij aardappelpuree met geroosterde knoflook.

Lekker.

Gisteren Japans: gebakken miso-aubergines, tomaatjes in ponzusaus, pickles, sushirijst, zijdentofu.
Vandaag nasi goreng met spitskool, wortel en ui, spiegel-ei, mora veggie saté en zure mini-augurkjes in plaats van atjar.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11048 Gepost op: 16 oktober 2015, 23:31:21 »
Lasagne. Met knolselderij, wortel, gele courgette, rode paprika en bosui in kruidige tomatensaus.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11049 Gepost op: 17 oktober 2015, 08:24:52 »
Risotto met in de oven geroosterde spruitjes en zongedroogde tomaat.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11050 Gepost op: 17 oktober 2015, 13:15:52 »
wraps met bonengumbo, bloemkool-venkelsoep, tja, mijn vrouw verzint er nog wel iets bij, ik denk avocadosalade met geitenkaas.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11051 Gepost op: 17 oktober 2015, 20:11:06 »
Tagliatelle met een champignonsaus en gegrilde groenten (gele courgette, rode paprika, venkel).

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #11052 Gepost op: 18 oktober 2015, 19:36:30 »
Erg lekkere zelfgemaakte nep-ricotta (melk, karnemelk en citroensap) die in een salade ging met tomaat, een rood uitje en plakjes kelek (van de Turk, misschien dat ik het volgend jaar zelf ga kweken. Het zijn de jong geplukte vruchten van een meloensoort en ze smaken als een zoete komkommer). Erbij aardappeltjes in de schil met wat roomboter en dille, en sperziebonen.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #11053 Gepost op: 18 oktober 2015, 22:48:21 »
Salade van lollo rosso met parelgort, gebakken paddenstoelen met knoflook, zongedroogde tomaat en truffelmozzarella. Met balsamico met bosvruchten en olijfolie.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11054 Gepost op: 18 oktober 2015, 23:26:21 »
Mijn vriend had gekookt; buisjes pasta met groenten en tomaat (uit blik) met een Goodbite gemarineerde filet. Die is stiekem best erg lekker!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11055 Gepost op: 19 oktober 2015, 01:32:02 »
Een fijne chili van gele courgette (lekker stevig, maar bederft blijkbaar ook vrij snel, dus moest worden verwerkt), wortel, paprika, restje koolrabi (hoort er eigenlijk niet in), restje venkel (eigenlijk ook niet) en kidneybonen in tomatensaus. Geserveerd met tortilla's van maismeel en bloem met verse gist, dat niet echt zijn werk had gedaan (en dus niet in de oven als een soort maisfocaccia werden gebakken, zoals ik had gehoopt). Beetje guacamole (als je die eenmaal hebt gemaakt, moet die ook snel worden opgegeten) en geraspte kaas.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #11056 Gepost op: 19 oktober 2015, 09:16:34 »
Wou wat anders met de savooiekool dan de voor de hand liggende stamppot of kool/worst/aardappelpuree-combinatie. Het gerecht in mijn Italiaanse pasta-kookboek was nogal noordelijk, met ook aardappelblokjes en boter en salie om af te werken. Dus zelf nog wat geïtalianiseerd. Koolreepjes, aardappelblokjes en penne samen afgekookt en daar een tomatensaus met champignons bijgevoegd. Lekker en makkelijk.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #11057 Gepost op: 19 oktober 2015, 10:12:07 »
Gisteren boerenkool, waar ik me helemaal klem aan gegeten heb, was heel erg lekker ondanks dat het nog erg vroeg in het jaar is.

Vanavond natte nasi (nasi van risottorijst) met knapperig gebakken tahoeblokjes, erbij wat little gem sla met een paar eetlepels atjar erdoor.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11058 Gepost op: 19 oktober 2015, 20:55:44 »
Eten on te go: linzen paprika salade met geitenkaas van AH, groentekroket en onbelegde bagel. Maar wel een hele grote salade vanmiddag. Nu druiven.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11059 Gepost op: 19 oktober 2015, 21:29:26 »
Redelijk laat thuis, en daarom een lichte maaltijd. Frisse, Italiaans gekruide pompoensoep met erbij stokbrood.