Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10680 Gepost op: 11 augustus 2015, 21:49:04 »
Een torentje van plakjes appel, koolrabi en een mengsel van geitenkaas, boter, walnoten en rozemarijn. Veel te veel rozemarijn (beetje uitgeschoten  ::) ). Helaas werken mijn reuk- en smaakpapillen niet zo goed, dus ik heb daar gelukkig geen last van. Bij mijn vriend is dat echter heel sterk ontwikkeld, dus hij heeft 't grootste gedeelte maar laten staan  :-X.

oh wat jammer, want het klinkt wel heel lekker!

Hier rosti, sperziebonen, Vivera kaasburger en salade van hele jonge courgette, kapperappeltjes en pecorino.
,,,,فلافل

Offline Yehudith

• 413
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10681 Gepost op: 11 augustus 2015, 21:52:16 »
Haha, ja, ik vond het dus ook heel lekker. Heb gezegd dat ik de volgende keer het recept tot op de letter zou volgen, want ik heb de neiging om altijd 1 ding vergeet te halveren/dubbelen (als ik een recept halveer of dubbel  ;D).

Vandaag een snel pastaatje met tomatensaus, champignons, ui, extra tomaat en knoflook. En parmezaanse kaas natuurlijk ^_^.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #10682 Gepost op: 12 augustus 2015, 19:17:20 »
Aardappeltjes, aubergine, rode ui en paprika uit de oven, met sla, tomaat en komkommer. Dressing van zure room citroensap, honing en mosterd, en wat geschaafde pecorino.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10683 Gepost op: 12 augustus 2015, 20:51:45 »
Drukke, lange dag op het werk, dus pizza. Maar straks nog fruitsalade.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10684 Gepost op: 12 augustus 2015, 21:17:41 »
Baldorijst met dille, dahl van Joke van de voorpagina (deez http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/13026-de-lekkerste-dahl), gebakken jonge courettes met pul biber, komkommer raita.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10685 Gepost op: 12 augustus 2015, 22:12:25 »
De diepvriespizza's van de AH bio waren in de aanbieding, dus de spelt-aubergine en de mozzarella-tomaat uitgeprobeerd. Niet slecht, zat redelijk veel lekkere kaas op. Erbij een simpele salade van tomaat, wortel, bleekselderij en ijsbergslade, met een rodepestodressing.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #10686 Gepost op: 13 augustus 2015, 13:56:20 »
Gisteren etentje bij een vriendin, die een groentenabonnement heeft bij een zelfoogsttuin. Dus maakte ze een royale ovenschotel vol met gegrilde groenten, daarbij quinoa, pesto en gemengde salade.
Vanavond staat het 5de gerecht van Hellofresh op het programma, boekoeloekoeburgers in volkoren broodjes en sla erbij.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10687 Gepost op: 14 augustus 2015, 09:53:34 »
De kruidige kikkererwten uit het Vegatopia-kookboek.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #10688 Gepost op: 14 augustus 2015, 10:08:16 »
Gisteren pittige chili met veel gerookt-paprikapoeder en verse pepertjes, met een schep zure room om de hitte te verzachten, en tortillachips bij wijze van bestek. Het smaakt zo lekker ongezond, maar het is 500 gram pure groente met maar een handje chips.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #10689 Gepost op: 14 augustus 2015, 16:21:13 »
Ik heb deze week Italiaanse week: een keer pizza, een keer pasta, gisteren risotto, vandaag (en morgen) polenta.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10690 Gepost op: 16 augustus 2015, 11:04:07 »
Vrijdag op de Parade: een prima groentecurry.
Gisteren dagje uit met de familie dus een klein frietje met satesaus. Klein omdat ik al zoveel ijs en taart had gehad.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10691 Gepost op: 16 augustus 2015, 13:56:51 »
Pasta met blauwe kaas, champies, prei, courgette en misschien nog doperwtjes. Die blauwe kaas is van de ah bio, maar lijkt verdacht veel op de Bastiaanse Blauwe  :)

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10692 Gepost op: 16 augustus 2015, 14:18:59 »
Vrijdag penne met courgette, zongedroogde tomaatjes, uitje, knoflook en griene tsiis bij gebrek aan andere kaas.
Gister empanada's van de Groningse markt, met een bonen- en een kaasvulling. Erbij simpele sla met radijs en honingsmosterddressing. Toe een madeleine.

Vanavond iets makkelijks..
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10693 Gepost op: 17 augustus 2015, 02:10:44 »
Parkfest in Eindhoven, dus festivaleten. Nou ja, niet helemaal. De eerste drie avonden hebben we, met vrienden, simpel en snel bij de tent/bus gegeten. Salade (drie keer anders, met simpele dressings) en pasta met tomatensaus (twee verschillende pasta's, beetje gevarieerd met kruiden). Vanavond lekker makkelijk de veggie mie bij de Indonees, die vrolijk allerlei extra restjes erop kwakte ('jullie vinden het toch niet erg om meer te krijgen?'). Ook nog wat empeng als bonus. Tussendoor ook een zak patat van verse aardappelen gescoord, ook erg lekker voor een keer. Voor het ontbijt hadden we lekker 'Duits' brood bij een bakker gekocht (de Duitser die met me mee was, was blij dat het de Nederlander was die om 'iets als Duits brood' vroeg  ;D).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10694 Gepost op: 17 augustus 2015, 12:33:02 »
Donderdag na een dag in bed met migraine een flinke fruitsalade gegeten tijdens de broodnodige wandeling die ik nog net voor het noodweer losbarstte maakte. Thuis nog wat espinacas con garbanzos met brood en tomaatjes gegeten.
Vrijdag maakte de man vegaburgerbroodjes en een grote salade. Ik sneed daar voor mezelf nog een flinke portie groenselderij (lijkt op bleekselderij maar donkerder van kleur en voller maar minder pittig van smaak).
Zaterdag aten we pasta met balletjes in tomatensaus, parmesan en een simpele salade. Koffie met gebak en limoncello toe.
Zondag maakte ik een milde auberginecurry waarbij zilvervliesrijst en een flink gevulde groene salade.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10695 Gepost op: 17 augustus 2015, 15:56:50 »
Vandaag "smokkelroti": sperziebonen, paprika, aardappel en hardgekookt ei in een kerriesaus, met wrapjes.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10696 Gepost op: 17 augustus 2015, 22:38:55 »
"smokkelroti"

:heehee:

Gister deelden we een vegasauzijcenbroodje van De Vegetarische Slager en een tomatenburger van AH To Go (ligt bij het brood) en een patatje met.
Vandaag vooraf een hard gekookt eitje met mayo en bieslook. Daarna in bouillon gekookte krieltjes, gekookte bloemkool met kerrieroomkaas erover heen gesmolten en een in de oven iets te ver gecremeerde Vivera hamburger.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10697 Gepost op: 17 augustus 2015, 23:16:39 »
Ik heb ook nog "smokkelcurry" in mijn repertoire  :angel:

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10698 Gepost op: 18 augustus 2015, 01:33:43 »
Bami à la mama (met doodgekookte groente en een pakje Conimex). Erbij een loempia à la ikweetnietwelkmerk, empeng en atjar (met '15% extra', maar ik geloof dat die extra 15% vooral extra vocht is). Ik hoop erop, morgen zelf te mogen koken. Zonder gekheid: ik gebruik per dag voor twee personen meer groente dan mijn ouders voor drie personen per week (en dat zijn dan AH-groentepaketten die beweren voldoende groente te bevatten).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10699 Gepost op: 18 augustus 2015, 09:40:55 »
Gisteren maakte Apraxia een witloftaart, vegan en glutenvrij, maar lekker. Toetje een soort rijstepudding.