Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Yehudith

• 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10640 Gepost op: 05 augustus 2015, 14:38:24 »
Mijn bevindingen erover vind je terug in de Hellofresh-draad.

Ahja, natuurlijk :)

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10641 Gepost op: 05 augustus 2015, 14:44:48 »
Gisteren: tofu in ketjap, eitjes in pittige tomatensaus, spitskool (met een beetje aardappel en wortel) stoofje. Met rijst
Vandaag: hartige taart met Emmentaler, wortel, paprika, courgette, prei (waarschijnlijk, misschien niet alle groenten)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10642 Gepost op: 05 augustus 2015, 19:18:39 »
Sam kun je eens wat meer over die cheddarsaus zeggen?
Het is een eenvoudig recept: de basis is een standaard witte roux, met peper, zout, scheut witte wijn of sherry, geraspte vintage cheddar en als finishing touch een lik engelse mosterd. Het is een beetje scherpe saus door de vintage cheddar en de mosterd, maar ik vind dat wel lekker contrasteren met bloemkool, die toch altijd een beetje flauw is.

Lekker! Wanner is iets een vintage cheddar?
Hier quiche van gele courgette, dille, geitenkaas, tomaat, lenteui. Kersen toe.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #10643 Gepost op: 05 augustus 2015, 20:18:03 »
Zeer snelle pasta spinazie brie, na een intensieve cursus Latijn.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #10644 Gepost op: 06 augustus 2015, 12:07:48 »
Lekker! Wanneer is iets een vintage cheddar?
Vintage is te vergelijken met onze overjarige kaas denk ik, het is een stap ouder dan mature met ongeveer 15 maanden rijping, maar het is minder hard dan onze overjarige kaas.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #10645 Gepost op: 06 augustus 2015, 15:36:23 »
Frikadel gemaakt van resten rode rijst plus witte bonen bereid met tomaat, wortel, knoflook ui plus een ei, / sperzieboontjes, / Suri rempeje(k), /tomaten-gembersaus met knoflook, / zoetzure augurk en komkommerschijfjes, /tofu-omelet met warme zoetzure tomatensaus. Erg lekker allemaal, gemaakt doormijn vrouw.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10646 Gepost op: 06 augustus 2015, 20:08:09 »
Koude komkommersoep en speltpastasalade met paprika, cantharellen, toverbonen en dille. Straks meloen met port.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10647 Gepost op: 06 augustus 2015, 20:40:17 »
Gisteren pizza. Ik met artisjok, champignon, bosui en snijbiet. Kristof met paprika en ananas (verrassend  :P). Het warme weer en een theelepeltje zuurdesem hadden het pizzadeeg erg luchtig gemaakt.

Nog een paar dagen restverwerking voor de vakantie (ik heb net iets te enthousiast groente ingekocht). Vanavond een salade van koolrabi, snijbiet, wortel, gele paprika en ijsbergsla, bestrooid met zonnebloempitten. Erbij Pellkartoffeln.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #10648 Gepost op: 07 augustus 2015, 07:32:47 »
Een pastasalade met mozarella, zongedroogde tomaatjes, olijven, geroosterde paprika, komkommer en gegrilde courgette. Met knoflookdressing.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #10649 Gepost op: 07 augustus 2015, 09:14:19 »
Het moest snel gaan gisteren, dus 2 broodjes doorgesneden, belegd met kerstomaatjes, basilicum en mozzarella en dit onder de grill.
Vanavond het 3de gerecht van Hellofresh, Oosterse noedelsoep met citroengras, venkel en ei.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10650 Gepost op: 07 augustus 2015, 09:16:51 »
avocado-komkommersoep uit ons kookboek. Met brood. Het bezoek vond het heerlijk!

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #10651 Gepost op: 07 augustus 2015, 09:50:05 »
Gisteren witlofsalade en toastjes met smeersels. Vandaag nog geen idee. Eens kijken of ik hier een idee vandaan kan plukken ^_^.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10652 Gepost op: 07 augustus 2015, 09:56:46 »
Gisteren witlofsalade en toastjes met smeersels. Vandaag nog geen idee. Eens kijken of ik hier een idee vandaan kan plukken ^_^.

Vast wel!!  :hungry:
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10653 Gepost op: 07 augustus 2015, 15:18:48 »
Gisteren uit eten in Pijnacker: salade met geitenkaas... :-\
Vandaag iets lekkers gehaald bij de Vegetarische Slager: corntortilla met kipstuckjes met mole, mais en salade. Was erg lekker en de tortilla smaakte zoals ik met de tortillitas uit Costa Rica herinner.

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #10654 Gepost op: 07 augustus 2015, 19:03:36 »
Het wordt een wortel-kaassoufflé ^_^. De vorige keer lukte hij prachtig, met de ovenfunctie van de  combimagnetron, terwijl het plateau al niet meer draaide en hij 't ook niet doet als de deur open is, dus dan moet het in onze nieuwe oven toch zéker lukken! ^_^

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10655 Gepost op: 07 augustus 2015, 19:43:22 »
Het wordt een wortel-kaassoufflé ^_^. De vorige keer lukte hij prachtig, met de ovenfunctie van de  combimagnetron, terwijl het plateau al niet meer draaide en hij 't ook niet doet als de deur open is, dus dan moet het in onze nieuwe oven toch zéker lukken! ^_^

Oeh lekker!

Hier een quiche en ratatouille in de tuin van een eetcafe in de buurt.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10656 Gepost op: 08 augustus 2015, 01:13:00 »
Een vriendin op bezoek en te logeren. Ze kwam pas rond half negen aan, dus in plaats van een maaltijd hapjes, die gewoon de hele avond op tafel hebben gestaan. Een salade van venkel, wortel, rode paprika, snijbiet en ijsbergsla. Door Kristof gebakken zuurdesembrood (vakantietijd is broodbaktijd). Een dadelspread (gebaseerd op het recept van de vrienden waar we afgelopen weekend hebben gebarbecued), restje rucolapesto, kruidenboter. Kerstomaatjes. Op een gegeven moment de salade weggezet en vervangen door wat knabbeltjes.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #10657 Gepost op: 08 augustus 2015, 11:57:19 »
De laatste week weer aardig wat nieuwe recepten uitgeprobeerd.

Zondag bloemkool op zijn Grieks en bulghur met walnoten. Allebei lekkere gerechten, maar ook allebei wat zurig, daardoor misschien niet de beste combi ooit. Wel lekker zomers. :)

Dinsdag orzosalade met aubergine en courgette en wederom bloemkool (bonusaanbieding :P), ditmaal op zijn Middenoosters. Zeer lekker, mijn ouders aten mee, en mijn vader wilde meteen de recepten hebben zodat hij dit kan gaan maken voor zijn kookclubje. ;D Ik heb het recept voor de komkommer-avocadosoep ook maar meteen opgestuurd.

Donderdag 'de lekkerste dahl' (had ik hoge verwachtingen van natuurlijk, met zo'n naam, maar ik vond hem ook erg lekker), met gedroogde berglinzen, rode linzen en belugalinzen, en 'gewone' linzen uit blik, en erbij tomaten-pruimencurry (met abrikoos-pruim-hybride waarvan ik de naam ben vergeten, aangezien de AH geen pruimen had toen ik die zocht maar wel dit). Lekker ook, maar wel erg zuur, kan beter in een kleinere portie genuttigd worden misschien. Ik heb van nog heel veel linzen over en ook nog wat tomaten/pruimen, daar wil ik van het weekend nog een keer bietencurry bij maken.

Gister aten we nog de spaghetti met aardappels waar ik al een tijd benieud naar was. Qua smaken prima, maar ik vind het toch altijd een geklooi om spaghetti en overige ingrediënten fatsoenlijk gemengd te krijgen in de pan, het kan denk ik beter op het bord pas gemengd worden. Erbij aten we sla/avocado/kerstomaat/geroosterde pecans met mosterddressing.

Zo, nu eens bedenken wat ik komende week ga eten... :D
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2015, 12:14:10 door carbonara »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #10658 Gepost op: 08 augustus 2015, 12:57:20 »
Ze kwam pas rond half negen aan, dus in plaats van een maaltijd hapjes, die gewoon de hele avond op tafel hebben gestaan.

Doe je moeite om wat lekkers te maken, neemt niemand er wat van!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10659 Gepost op: 08 augustus 2015, 15:35:44 »
Ze kwam pas rond half negen aan, dus in plaats van een maaltijd hapjes, die gewoon de hele avond op tafel hebben gestaan.
Doe je moeite om wat lekkers te maken, neemt niemand er wat van!
Dat heb ik niet gezegd  :P.