Woensdag lunchbuffet in Le Mans, met voor de vegetariër een schaal lekkere peultjes, wortels en aardappeltjes, courgette gevuld met ratatouille en brood. 's Avonds na een bijna twee uur durende rondleiding in het museum van de '24 uur van Le Mans' (erg interessant waarschijnlijk, als je tenminste van auto's en autoraces houdt) fingerfood in plastic borrelglaasjes: 'auberginekaviaar', hummus met wat groente, gemarineerde courgette en paprika, quinoa met rode biet, kerstomaat gevuld met hartige room, en nog wat andere hapjes (veel vegetarisch dus).
Vanmiddag een soort dienblad met vijf schaaltjes eten (de vegetariër en degene die gluten niet verdraagt, kregen hetzelfde): rijst met pesto, salade met radijs en framboos, veldsla met dressing, asperges (uit een pot) en tomaat, en fruitsalade als 'toetje'. Bij de lunch wordt uiteraard ook rode wijn geserveerd. Vanavond twee hartige snacks van de KLM en een paar kerstomaatjes, die ik nog in mijn rugtas had.
En sinds een uurtje ben ik dus weer thuis en vond dat ik wel een Hefeweizen had verdiend.