Ik ga vanavond voor het eerst zelf kaasfondue maken (tips welkom!). Ik heb emmentaler en comé, moet alleen nog even verzinnen hoeveel de verhoudingen moeten zijn. Met bleekselderij (natuurlijk ), tomaatjes, reepjes paprika, komkommer, champies en stokbrood.
Lekker! Niet te heet doen, de pan (het moet niet als een debiel koken), en nadat de maizena erdoor is goed roeren met een vork (niet houten lepel), eerst lijkt het niet te binden maar dan doet het het toch!
Bleekselderij is erg lekker met kaasfondue (bleekselderij is ook lekker hartig op het werk trouwens).
Donderdag at ik snelle wraps met zuurkool, kidneybonen, gebakken aubergine, geraspte kaas en creme fraiche.
Gisteren aten we in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam maar vanwege een festival dat er was, was de pizzakaart er niet
, en was de enige veggie optie een auberginecurry, die wel heel erg lekker was
.
Vandaag komen er mensen eten, en die krijgen eerst burrata, 2 kleuren gegrilde paprika met kappertjes, gebakken oesterzwammen met knoflook, Gebroeders Niemeijer stokbrood en olijfolie voor daarop.
En daarna witte asperges met vinaigrette, geroosterde aardappels met truffelmayonaise, salade van olifantsbonen, gegrilde courgette, haricot verts, snijbonen en zongedroogde tomaat en oregano en puylinzen met kruidendressing.
Toe Eton mess met aardbeien (superzoete) en rozenblaadjes.