Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10060 Gepost op: 12 april 2015, 20:14:25 »
Wraps met groenten.

Gisteren diepvriespizza bij een vriendin, we doen meestal niet zo moeilijk. Pizza is een superfood: vandaag het hardst gelopen in tijden.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10061 Gepost op: 12 april 2015, 20:23:12 »
Donderdag aten we pasta met tomatensaus waarin stukjes vegaburger van Tivall waren verwerkt (beetje aparte  maar best smakelijke creatie van de man), erbij een grote hoeveelheid rauwkost.
Vrijdag moest ik voor mezelf zorgen wegens man ziek, hij at een tomatencremesoepje uit blik die zelfs door zijn aangetaste smaak heen niet lekker bleek. Ik at veel sla en wat toastjes met Turkse tapenade en een lekkere rijpe camembert, waarvan de man uiteindelijk ook behoorlijk mee snoepte  ;D
Gisteren maakte ik zelf ...burgers, een lekker  :roodmannetje: recept waarover binnenkort meer, daarbij een zelfgemaakte huzarensalade, de man at weer volop mee. Ik vulde mijn portie aan met jawel, een flinke hoeveelheid rauwkost. Mijn spijsverterinsstelsel vaart er wel bij.  :P
Vandaag de rest huzarensalade opgegeten aangevuld met wat vegetarische bitterballen van de Aldi. De vrijwel geheel herstelde man vulde dat aan met durum met Turkse salade en tapenade. Ik at nog een kommetje yoghurt met noten en honing. En nu zit ik heel erg vol    :-\
« Laatst bewerkt op: 12 april 2015, 20:40:56 door jol »

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #10062 Gepost op: 12 april 2015, 20:44:22 »
Pompoenrisotto met cashewnoten.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10063 Gepost op: 12 april 2015, 23:24:05 »
Beterschap voor mevrouw Niewied!

Zaterdag erwtensoep van De Oorsprong, die een beetje tegenviel. Met chipotletabasco opleuken werkte gelukkig wel.
Vandaag tosti's met fenegriekcharmeux, korianderblad en tomaat.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10064 Gepost op: 13 april 2015, 10:56:33 »
Gisteren overdag een lekker appel-aardbeisapje gemaakt met de Versapers.

Gisteravond vooraf een lekkere schaal naturelchips ( ;D) en als hoofdgerecht gewokte witlof met een scheutje balsamico, peper en zout. Erdoor witte druiven (helemaal uit Chili, ik voelde me best schuldig maar het is zo lekker door de witlof) en op het bord royaal gorgonzola en wat geroosterde amandel er overheen.

Hmmm.

Vanavond bulgursalade en morgen spaghetti met tomatensaus met vegaballetjes.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10065 Gepost op: 13 april 2015, 11:19:37 »
vegetarische bitterballen van de Aldi.

Ja, die zag ik in het krantje! Hoe zijn ze??

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10066 Gepost op: 13 april 2015, 12:17:56 »
vegetarische bitterballen van de Aldi.

Ja, die zag ik in het krantje! Hoe zijn ze??

Vooral makkelijk, een beetje nietszeggend maar met een flinke lik pittige mosterd goed te eten.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10067 Gepost op: 13 april 2015, 18:51:55 »
Hmm jammer dat ze een beetje nietszeggend zijn, maar wel fijn dat de Aldi überhaupt vegabitterballen heeft.
Krijg zin in frituur nu :-X

Rajmacurry, saag met cashewnoten, basmatirijst en afbaknaan. Erbij tomaat, komkommer en ui met wat citroen, chaat, korianderblad en een groen pepertje. Toe thee en pate de fruit.

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #10068 Gepost op: 13 april 2015, 21:56:17 »
Champignon-rodebietenrisotto. Erbij geroosterde bloemkool uit de oven. Kristof had spaghetti aglio, olio e peperoncino en een salade. Klinkt als veel werk, maar de bloemkool heb je zo in de oven en risotto zo in de pan. Terwijl de spaghetti kookt, kun je snel de salade maken. Binnen een half uur op tafel dus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #10069 Gepost op: 14 april 2015, 07:35:34 »
Salade van parelgort, rucolo, gegrilde aubergine, paprika, tomaat, bosui, feta en za'atar.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10070 Gepost op: 14 april 2015, 08:52:43 »
Laat gewerkt en gesport in plaats van echt gegeten dus gisteren at ik veel fruit, een beker snoeptomaatjes en bij thuiskomst brood met ei en kaas. Dat gaat zich morgen weer herhalen dus vandaag proberen het beter te doen!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10071 Gepost op: 14 april 2015, 19:18:12 »
Spaghetti met zelfgemaakte pesto, tomatem/paprika/pepertjes-salade met kappertjes en komkommersalade met romige dressing.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10072 Gepost op: 14 april 2015, 20:20:25 »
Gekookte bloemkool en aardappels met gebakken gourmetmix (oid) van Lidl. Erbij rode tkemali.

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #10073 Gepost op: 14 april 2015, 22:39:48 »
Wegens druk vandaag nogal laat en snel - wel lekker. Een salade van rucola, ijsbergsla, radijs, paprika, koolrabi en komkommer met een citroen-ahornsiroopdressing. Erbij knoflookstokbrood.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10074 Gepost op: 15 april 2015, 08:48:25 »
na een bezoekje aan de hypotheekadviseur waren we toch in de buurt van één van onze favoriete eetterrassen in Rotterdam en het weer was uitnodigend dus we aten hapjes bij de Olijventuin  :yummie:
In het zonnetje  8)

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #10075 Gepost op: 15 april 2015, 13:57:32 »
Eergisteren tomaten-paprikasaus met plakjes gebakken haloumi en penne.
Gisteren penne-tomaat-pesto-mozzarella.
Vandaag slaatje van gekookt ei, tomaat, witlof, looksaus... met brood.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #10076 Gepost op: 15 april 2015, 19:17:40 »
Quinoa met tomaat en olijf.
Alpro soya met een superfruitmix, hennepzaad en chiazaad.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10077 Gepost op: 15 april 2015, 20:16:06 »
Quinoa met tomaat en olijf.
Alpro soya met een superfruitmix, hennepzaad en chiazaad.

Toe maar!

Hier rösti, koolraap, gebakken witlof, groente balletjes en mango toe.
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #10078 Gepost op: 15 april 2015, 23:37:53 »
Onderweg naar Düsseldorf een wrap van Arabisch platbrood met rucolapesto, tomaat en paprika. Tegen een uur of negen naar een Griek om de hoek gegaan, waar ik een 'vegetarische selectie voorafjes (dolmades, gegrilde aubergine en courgette, tzatziki, knoflookbrood, dat werk) 'voor twee personen', maar dan voor één persoon, had besteld. Voor een maaltijd een beetje karig, maar prima als maagvullertje om half tien.

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #10079 Gepost op: 15 april 2015, 23:47:57 »
Gisteren verse tortellini gevuld met tomaat en mozzarella, in een crème fraîche sausje met pesto, champies, prei, ui, bleekselderij, wortel en lente-ui.
Vandaag op mijn werk de huzarensalade die ik gisteren al had gemaakt. Aardappelblokjes, hardgekookt ei, radijs, zilveruitjes, bleekselderij, lente-ui (net niet rauw meer), paprika, tomaat, komkommer en ijsbergsla. Met crème fraîche, mayo, azjn, mosterd en kruiden. Was lekker warm weer eten.

Ik weet niet of het door de lente komt, maar ik heb de hele tijd zin in bleekselderij  ;)