Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9880 Gepost op: 12 maart 2015, 09:36:34 »
Gisteren zoete aardappel uit de oven met allerlei mexicaanse aankleding naar een idee van de Groene Meisjes http://www.degroenemeisjes.nl/zoete-aardappel-uit-de-oven. Echt superlekker.

Vandaag 'de man' opdracht gegeven om iets lekkers te verzinnen waar de bleekselderij in kan, die op moet.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9881 Gepost op: 12 maart 2015, 11:51:31 »
Gisteren op mijn werk, meegenomen van thuis: couscous met feta, lente-ui, rozijnen en veel kruiden, met een tomaten-groentensaus van o.a. aubergine, courgette, prei.
Het lekkere is dat als je het een nachtje in de koelkast laat staan, en dan door elkaar mengt, het een soort van tabouleh wordt. Toen ik thuis was nog een bordje gegeten, want mijn vriend kon zijn helft niet helemaal op (was ook wel meer dan de helft).

Vandaag weet ik nog niet, morgen waarschijnlijk scamorza (spelling?) in een soort van huzarensalade.

Offline Mira

• 149
    • Stichting Alternatief Idee
« Reactie #9882 Gepost op: 12 maart 2015, 12:13:16 »
Gisteren broccoli en tofureepjes met kokosmelk en rijst

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9883 Gepost op: 13 maart 2015, 07:32:49 »
Bleekselderij met wat groentendips en gekookt eitje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.668
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #9884 Gepost op: 13 maart 2015, 19:22:21 »
Gisteren een wokje van rode ui, champignons, flageoletbonen en spinazie. Erbij een salade van koolrabi, wortel, gele paprika en komkommer, met een paar schijfjes halloumi.

Vanavond een stoofje van rode kool, knolselderij, bulgur en favabonen, Noord-Afrikaans gekruid. Tijdens het stoven heb ik meteen ook even een mangochutney gemaakt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #9885 Gepost op: 13 maart 2015, 21:04:24 »
Vanmiddag op het werk: bami met "Thaise" groenten en zoetzure saus

Vanavond op de trein: couscous met falafelballetjes en daarbij een wortel-selder-pompoenslaatje van bij Exki
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9886 Gepost op: 14 maart 2015, 10:24:07 »
Een vriend maakte een heerlijke risotto met tuinbonen en nog wat andere bonen. Salade en witte wijn erbij.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9887 Gepost op: 14 maart 2015, 23:33:39 »
Lekkere rode aardappeltjes uit de Hoeksche Waard met broccoli, paprika-tomatensaus en vegaburgers. ApplePI toe.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #9888 Gepost op: 15 maart 2015, 09:42:48 »
Gisteren: Frites, gemengde salade met kruiden uit tuin (wat salie, rozemarijn, hondsdraf), hard gekookt ei met tomatenketchup en mayonaise. Manga.
Vandaag somosa, dahl van berglinzen, raita, verschillende pickles van Patak , wellicht salade.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2015, 15:42:19 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9889 Gepost op: 15 maart 2015, 20:25:10 »
Aardappelgratin met tomaat en ui, erbij gestoomde broccoli, en olifantsbonen/pepertjes/kappertjes-salade.
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9890 Gepost op: 16 maart 2015, 13:44:17 »
gisteren aten we, na het aldaar optreden van een vriend, bij het Nivon/Halfwatt: bloemkoolsoep, bamischotel en citroentaart met slagroom.
Vandaag iets snels (op basis van wat er in de koelkast te vinden is: restjes en rauwkost) tussen het zetten van handtekeningen en een vve vergadering door.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #9891 Gepost op: 16 maart 2015, 14:23:55 »
Gisteren een niet-ingepland balansdagje: we bleken toch onze hond ergens onder te kunnen brengen, dus ik ben met Kristof meegegaan naar Hamburg voor een workshop en concert balfolk. Erg leuk, veel gedanst (ik mag mezelf ondertussen een 'ervaren beginner' noemen). Het avondeten viel wat mager uit: een kop tomatensoep met een broodje. Om middernacht, toen we thuiskwamen, hebben we dan nog wat FinnCrisp met brie, spinazie-bonendip en tomaat gegeten.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9892 Gepost op: 16 maart 2015, 15:19:06 »
Weekendje hollandsche pot achter de rug wegens per ongeluk aangeklikte geschilde/voorgekookte stamppotaardappelen die snel op moeten ipv gewone die lang meegaan: Zaterdag verse spinazie met gebakken aardappeltjes, zondag witlof met aardappelpuree. Nu zijn de aardappelen gelukkig op en gaat er vanavond iets heel anders op tafel komen: pittige curry met ui, paprika en kikkerwten, met erbij pitabroodjes ipv nan.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #9893 Gepost op: 16 maart 2015, 15:44:10 »
Puree van aardappel, flespompoen en erwtjes, veggie kip, gemengde sla, wellicht nog bloemkool of sperzieboontjes
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #9894 Gepost op: 16 maart 2015, 19:25:18 »
We aten veel: manlief aubergine, ik puntpaprika, erbij champignons in wijn, en ook nog uien onder de feta. Erbij pasta. Strak een paaseitje van Verburg.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9895 Gepost op: 16 maart 2015, 19:27:07 »
aardappeltjes, roerbakgroenten en falafelballetjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #9896 Gepost op: 16 maart 2015, 21:09:55 »
We hadden nog een restje halloumi dat op moest. Dat werd salade van bindsla, wortel, puntpaprika en koolrabi met citroendressing, en gegrilde halloumi dus. Erbij knoflookbaguette (en wel een echte: een goed stokbroood, schuin ingesneden en ingewreven met een mengsel van olijfolie, knoflook, pepertje en basilicum, bestrooid met zeezout).

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9897 Gepost op: 16 maart 2015, 22:19:48 »
Raapstelenstamp met Goodbite vegarookworst en uienjus. Toe yoghurt met lemon curd.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #9898 Gepost op: 17 maart 2015, 12:50:39 »
Raapstelenstamp met Goodbite vegarookworst en uienjus. Toe yoghurt met lemon curd.

Hmmm, zijn er al weer raapstelen dan? Lekker.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #9899 Gepost op: 17 maart 2015, 14:50:52 »

Hmmm, zijn er al weer raapstelen dan? Lekker.

De appie heeft ze, maar niet de lekkere die ze bij de biowinkel verkopen of die je thuis teelt. (daarvan is het blad smaller en ook heeft het meer inkervingen).