Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9680 Gepost op: 08 februari 2015, 21:01:12 »
Gisteren tijdens de pot luck mijn eigen gulash, een lekkere dal, een stuk rotiplaat, wat sla met tomaat en komkommer. Er waren ook brownies en stukken wortelcake met citroenglazuur. Vanwege niet in topvorm heb ik thee gedronken ipv bier of wijn ofzo en met af en toe een stuke brownie of wortelcake was dat helemaal geen straf.

Vandaag begonnen met een mediterraan ontbijtje: koffie met zoetigheid - een stuk passievruchten cheesecake van de Urban Bakery  :taart-yum: met een dubbele espresso.
Vanavond witlofsalade met omelet. De salade bevatte naast witlof ook gorgonzola, sherry-azijn en membrillo, de omelet was gevuld met gedroogd eekhoorntjesbrood en gedroogde tomaat. Een salade met zoet, zuur, bitter en zout, de omelet voegde daar umami aan toe.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #9681 Gepost op: 09 februari 2015, 19:45:19 »
Een Thaise curry van koolrabi, wortel en bleekselderij (toegegeven, niet erg Thaise groenten) in kokossaus met pasta van knoflook, pepertje, gember, citroengras, Thai basilicum en komijnzaad.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9682 Gepost op: 10 februari 2015, 12:50:26 »
Rauwe andijvestampot. En, voor morgen op het werk, iets van bietjes-couscoussalade

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9683 Gepost op: 10 februari 2015, 13:13:03 »
Rauwe andijvestampot. En, voor morgen op het werk, iets van bietjes-couscoussalade
[taalstruikelmode]
Neehee, het is stamppot rauwe andijvie. Een rauwe andijviestamppot zou ook rauwe aardappelen bevatten.
[/taalstruikelmode]
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9684 Gepost op: 10 februari 2015, 13:25:32 »
[taalstruikelmode]
Neehee, het is stamppot rauwe andijvie. Een rauwe andijviestamppot zou ook rauwe aardappelen bevatten.
[/taalstruikelmode]

Like

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #9685 Gepost op: 10 februari 2015, 13:28:29 »
Ik heb gisteravond al gekookt voor vanavond. Het is een probeersel: zo'n groentepakket van AH (voor spaghettisaus, couscous, erwtensoep, etc). Ik zag een packet voor Curry. Het is een packet met verschilende groentes, een zakje currypasta en kokosmelk.
Gisteravond heb ik al een beetje geproefd en het smaakt best oke volgens mij. Erbij basmatirijst, koriander en cashewnootjes (die moet je zelf nog kopen).

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9686 Gepost op: 10 februari 2015, 13:47:03 »
Flauw dat ze die cashewnootjes er dan niet bij gedaan hebben.

Over die rauwe andijviestampot, als ik hetnu rauwe andijvie-stampot noem? Ik doe er in ieder geval blokjes rookkaas door (en dat ik gerookte kaas, net als rookworst, niet kaas om te roken  ;) )

« Reactie #9687 Gepost op: 10 februari 2015, 13:54:49 »
Met een enkele letter p is je stamppot sowieso niet goed. Als je consequent wil zijn, dan roer je er rookaas door. 8)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9688 Gepost op: 10 februari 2015, 14:48:37 »
(Nu realiseer ik dat ik waarschijnlijk stamppot al mijn hele leven fout schrijf  :o)

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #9689 Gepost op: 10 februari 2015, 17:05:13 »
Nou ja stampen is iets anders dan stammen. De veggie Indianenstam at zijn dagelijkse stam(pot)gerecht

Wij: Soep van melk, bloemkool, selderieknol, morbier (kaas), ui/ Rösti van aardappel en wortel, sperzieboontjes, gemengde salade, humus

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #9690 Gepost op: 10 februari 2015, 20:55:51 »
Wij: Soep van melk, bloemkool, selderieknol, morbier (kaas), ui/ Rösti van aardappel en wortel, sperzieboontjes, gemengde salade, humus
Humus? Getsie!  ;D

Ik at een geslaagd risotto-experimentje: risotto met fijngesneden knolselderij en rode kool (pepertje, knoflook, dille, laurierblad, op het eind boter en Parmezaanse kaas erdoor).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #9691 Gepost op: 10 februari 2015, 21:20:32 »
Nou, best breaking news, mijn man had wel pasta, spinazie, brie, maar mijn vergadering was zo laat klaar, dat we maar friet hebben gehaald bij het station. Geen brie dus.
Thuis nog een heel klein restje pompoen, bonen en ui, om nog groenten te eten. Eiwitbron vandaag is naast de bonen, de mayonaise.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #9692 Gepost op: 10 februari 2015, 21:28:55 »
Weinig tijd, dus een omelet met champignons, bosui, zongedroogde tomaatjes en wat parmezaan. Met brood.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9693 Gepost op: 10 februari 2015, 21:37:07 »
Mattar paneer, mais chaat, schep yoghurt en basmatirijst.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #9694 Gepost op: 11 februari 2015, 07:11:41 »
Over die rauwe andijviestampot, als ik hetnu rauwe andijvie-stampot noem?
Nope. Rauwe-andijviestamppot, dat kan dan weer wel.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Aiko

« Reactie #9695 Gepost op: 11 februari 2015, 09:41:41 »
dat we maar friet hebben gehaald bij het station.

In de nieuwe stationshal?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9696 Gepost op: 11 februari 2015, 18:57:31 »
Tivall nuggets, aardappels met mosterd en wortels.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #9697 Gepost op: 11 februari 2015, 19:13:07 »
dat we maar friet hebben gehaald bij het station.

In de nieuwe stationshal?
Nee, het was op Utrecht Centraal bij Bram Ladage: lekker, maar de saus zat op de patat, dus op het laatst kon ik geen saus bewaren voor de laatste frietjes. Dat vind ik zelf wel erg jammer.

Vandaag gegrilde feta op verse rozemarijn, boontjes en pasta, met best her en der knoflook.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9698 Gepost op: 11 februari 2015, 22:17:22 »
De nieuwe stationshal gaat toch pas open nadat de treintunnel js gekoppeld, toch? Is eind februari zover. De frietjes van Bram zijn superlekker, fijn dat ie nog in Utrech zit.

Aiko

« Reactie #9699 Gepost op: 11 februari 2015, 22:20:49 »
Volgens mij is de hal al open. Geloof ik. Denk ik.