Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9400 Gepost op: 03 januari 2015, 18:19:41 »
Aardappels uit de oven met mayo en mosterd, Romeinse sla met kapperappertjes en paarse wortel, Toscaanse carre.
Wellicht nog appelmoes.

Een recept uit het boek, begrijp ik?

(Maak er dan maar wel even kapperappeltjes van)

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9401 Gepost op: 03 januari 2015, 18:43:24 »
Na een drukke dag wat rode kool met ui en appel gebakken, eieren gekookt en A. haalde een lading patat.  :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9402 Gepost op: 03 januari 2015, 18:49:59 »
Aardappels uit de oven met mayo en mosterd, Romeinse sla met kapperappertjes en paarse wortel, Toscaanse carre.
Wellicht nog appelmoes.

Een recept uit het boek, begrijp ik?

(Maak er dan maar wel even kapperappeltjes van)

Niet uit een boek, maar wel een tikfout inderdaad. Maar waarom uit het boek? Vanwege het Romeinse? Dit is Romeinse sla: https://kookrecepten.wordpress.com/ingredienten/groenten/groenten-alfabetisch/groenten-r/romeinse-sla/
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #9403 Gepost op: 03 januari 2015, 19:36:48 »
Couscous met 'zeven' groenten (wortel, bloemkool, courgette, paprika, kidneybonen). Een beetje geïmproviseerd, want moeders specerijenverzameling is een stuk minder uitgebreid dan die van zoonlief. Erbij Turks brood, kruidenboter en hummus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Aiko

« Reactie #9404 Gepost op: 03 januari 2015, 20:34:14 »
Maar waarom uit het boek?

Je was druk met het boek, zei je. Dus ik vermoedde dat je je kookprobeersels moest opeten.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9405 Gepost op: 03 januari 2015, 21:20:39 »
Je was druk met het boek, zei je. Dus ik vermoedde dat je je kookprobeersels moest opeten.
Dat hebben we afgelopen zomer al gedaan  8).

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9406 Gepost op: 03 januari 2015, 23:50:13 »
Dat hebben we afgelopen zomer al gedaan  8).

Hihi, inderdaad, we zijn nu met de laatste tekstcorrecties bezig Aiko  :)
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9407 Gepost op: 04 januari 2015, 01:58:17 »
Oud jaar uitgeluid met tapas en sherry's, nieuwjaarsdag hebben we samen met gasten de resten (plus wat extra) opgemaakt, gister een bietenburger bij Hamburg, erbij friet en coleslaw gedeeld. Vandaag bakte ik de laatste pimientos (een hele kilo in vier dagen soldaat gemaakt...) en maakte daar peterseliepesto, korianderhummus, pompoenpuree met ras el hanout  en pul biber en een witlof/mandarijnsalade bij.
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2015, 13:20:20 door jol »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9408 Gepost op: 04 januari 2015, 09:33:49 »
Vrijdag bij P. in Antwerpen (zij kwam hier ooit ook nog eens): preisoep en broccolitaart. Een van haar dochters (bijna 5) is een zelfverklaarde carnivoor (Mijn papa is Argentijns ;)) en vroeg zich eerst hardop af waarom mama er niet wat anders bij had gedaan. Later zei ze: 'Mama, dit is keilekker, eten we dit morgen weer?'.
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2015, 12:21:23 door LL de Ling »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #9409 Gepost op: 04 januari 2015, 12:20:48 »
Stoofpotje van cannellinibonen, geraspte wortel, tomatenblokjes, ui en knoflook, spinazie.

Voor wie er inspiratie zou door krijgen: wortel en tomaat is redelijk zoet, dus genoeg pikante kruiden zoals chilipoeder.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2015, 10:17:11 door karl »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9410 Gepost op: 04 januari 2015, 23:35:03 »
Bami met 'Aziatische groentemix' à la mamma (zoonlief heeft er stiekem nog een lading paksoi bij gegooid) met omelet erbij. Zou nog lekkerder zijn geweest als de groente slechts kort zou zijn gewokt - maar over de kookkunst van je moeder mag je niet zeuren  :angel:.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #9411 Gepost op: 05 januari 2015, 10:24:06 »
Oh jak, doodgewokte groente, wat een misdaad is dat.

Mijn zus wokt ook groente: lekker kort en hoog en vervolgens gooit ze er een kladder smurrie uit een zakje of potje door en laat ze het nog doorsudderen. Jakkes.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #9412 Gepost op: 05 januari 2015, 12:29:49 »
Vandaag eten we trouwens een broodje MC2-burger (wat een superlekkere burger is dat toch). Erbij 'slappe' sla met tomaat etc.

En gisteren lekkere zuurkoolstamppot, vegaworst en speckjes van de vegaslager. Erbij pittige jus.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9413 Gepost op: 05 januari 2015, 20:02:51 »
Gister kookte mijn lief Koreaanse aardappelnoedels (van die doorzichtige) met o.a. omeletreepjes, spinazie, paprika en wortel.
Vandaag maken we een witlofovenschotel met een karnemelk-kaassaus (mijn roux was vandaag echt heel mooi gelukt :heart:) en een topping van aardappelschijfjes en nog meer kaas. Erbij een daslookbraadfilet en een appel toe.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2015, 20:50:59 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9414 Gepost op: 05 januari 2015, 21:38:47 »
Zelfgemaakte pizza. Een met courgettesliertjes, rode ui, paprika en van die ingemaakte groene pepers, met geraspte blauwe geitenkaas en morbier. Goed gelukt.
De andere met ui, tomaat, champies en veel buffelmozzarella en basilicum. Ik was blijkbaar een beetje te overdadig geweest met de mozzarella, het geheel was te vochtig geworden. Nog een paar minuten extra in de oven hielp.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #9415 Gepost op: 05 januari 2015, 22:23:54 »
Paar gebakken eieren, rauwe zuurkool en een half blikje witte bonen in tomatensaus. Totaal niet culinair verantwoord, maar best lekker.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9416 Gepost op: 06 januari 2015, 00:18:43 »
Alweer bami. Dit keer niet à la mama, maar met kort gewokte paksoi (die vandaag nog nét niet té slap was) en wortel, en een zelfgemaakte kruidenmix ipv een zakje Conimex. Erbij een omelet (omdat Kristof dat wilde en omdat de eitjes in de koelkast er ook niet jonger op worden).

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #9417 Gepost op: 06 januari 2015, 08:34:31 »
Zelfgemaakte pizza. Een met courgettesliertjes, rode ui, paprika en van die ingemaakte groene pepers, met geraspte blauwe geitenkaas en morbier. Goed gelukt.
De andere met ui, tomaat, champies en veel buffelmozzarella en basilicum. Ik was blijkbaar een beetje te overdadig geweest met de mozzarella, het geheel was te vochtig geworden. Nog een paar minuten extra in de oven hielp.

Hmmm, lekker! Dat ga ik gauw ook eens weer maken.

Vanavond eten we pasta met rode saus. Ik heb ontdekt (jaja) dat je pastasaus veel lekkerder en minder waterig wordt als je er geraspte wortel door doet. Nu ben ik helemaal pastasaus-fan!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9418 Gepost op: 06 januari 2015, 19:29:29 »
Pasta met tomatensaus, broccoli, kappertjes. Gisteren ook al. Morgen misschien iets spannenders?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9419 Gepost op: 06 januari 2015, 20:15:50 »
Pasta met tomatensaus, broccoli, kappertjes. Gisteren ook al. Morgen misschien iets spannenders?

Die kappertjes zijn al best spannend toch  :)
Wij aten erg lekkere rösti, champignon-omelet en veel gekleurde bietjes met yoghurt/za'atardip.
,,,,فلافل