Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9260 Gepost op: 07 december 2014, 22:38:10 »
Gisteren Chinees bij mijn moeder. Vandaag was ik bij vrienden in Meppel. Ik zie ze niet zo vaak, maar ze konden een video (waar oude overgezette filmpjes opstonden) overzetten naar DVD. Leuk. Tijdens het overzetten lekker bijgekletst. Ze hadden ook linzensoep gemaakt dus ik bleef eten. Met zelfgemaakt brood en smeerseltjes.

Ze hadden overigens nog een oud vegetarisch kookboek. Waar bij 1 van de recepten gewoon vleesbouillon werd vermeld.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #9261 Gepost op: 07 december 2014, 22:44:07 »
Gisteren spruitjes uit de wok met satehsaus, met basmatirijst. Vanavond penne bolognese.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #9262 Gepost op: 08 december 2014, 11:56:55 »
Ik had nog een stuk spitskool liggen en een prei en ik heb dat in gember en ketjap gesmoord. Dus variant op die spruitjes. Was lekker. Had nog wat over en gek genoeg...koud lekkerder....m.i.
de tuin: dat ben ik

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9263 Gepost op: 08 december 2014, 12:16:57 »
Ik heb nog een stuk witte kool liggen, misschien dat ik dit vanavond ook maar eens ga proberen, het klinkt lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9264 Gepost op: 08 december 2014, 14:37:09 »
Vanavond eet ik mijn lunch van vandaag op, want er bleek een afscheidslunch voor een collega te zijn geregeld.
Dus straks couscoussalade met linzen, kerstomaatjes, komkommer, ui, feta, cashewnoten, granaatappelsiroop en olijfolie. Misschien gooi ik er nog wat gegrilde courgette bij.

En dan morgen iets origineels verzinnen met pompoen. Dus geen soep  :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9265 Gepost op: 08 december 2014, 18:43:33 »

En dan morgen iets origineels verzinnen met pompoen. Dus geen soep  :)

Japanse curry met pompoen? Zoiets maar dan met pompoen http://www.vegetariantimes.com/recipe/japanese-curry-with-edamame/
Of (stiekem toch een soep) misosoep met pompoen http://kanakoskitchen.com/2009/10/16/miso-soup-with-pumpkin/#more-515 ?

Hier een restje hutspot van gister met parmezaanse kaas, roerei en gebakken kerstomaatjes.

,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #9266 Gepost op: 08 december 2014, 19:36:58 »
Die curry lijkt me wel wat, bijzonder recept.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #9267 Gepost op: 08 december 2014, 19:46:41 »
Rodebonenburgers met zoete aardappel en pastinaak in de oven en een tomatensaus. Dit was de eerste keer dat ik die burgers maakte, wel ooit geprobeerd met kikkererwten, maar die vielen helemaal uit elkaar. Ik heb ze geprakt met de pureestamper, en dan gebakken uitjes, bruschettakruiden, komijn, een ei en paneermeel eronder gemengd. En na het vormen ook nog door de paneermeel gedraaid.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9268 Gepost op: 08 december 2014, 20:23:17 »
Vanavond penne bolognese.
En vanavond weer, een restje dat eigenlijk voor Kristof bedoeld was, maar die had wat last van zijn maag. En weggooien is zonde, tenslotte.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9269 Gepost op: 08 december 2014, 22:02:32 »
Er werd voor me gekookt, brocoli en ui in een pre-fab Indosausje met rijst erbij.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9270 Gepost op: 08 december 2014, 22:20:08 »
Rodebonenburgers met zoete aardappel en pastinaak in de oven en een tomatensaus. Dit was de eerste keer dat ik die burgers maakte, wel ooit geprobeerd met kikkererwten, maar die vielen helemaal uit elkaar. Ik heb ze geprakt met de pureestamper, en dan gebakken uitjes, bruschettakruiden, komijn, een ei en paneermeel eronder gemengd. En na het vormen ook nog door de paneermeel gedraaid.

Lekker! Eigen recept? Bijzonder met die rode bonen.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9271 Gepost op: 08 december 2014, 22:20:36 »
Die curry lijkt me wel wat, bijzonder recept.

Ja je ziet dat veel in Japan, het is toch weer best anders dan Indiase curry maar daar vaag wel op geinspireerd.
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9272 Gepost op: 09 december 2014, 08:29:59 »
Ik at gisteren broccolisoep en zelfgemaakte sausijzenbroodjes. Vanavond meer van die soep en daarbij een venkelsalade (venkel, grapefruit, tomaten, turkse feta). Omdat de venkel op moet en het zo lekker is.

:D

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #9273 Gepost op: 09 december 2014, 09:22:49 »
Hoe maak je die saucijzenbroodjes, Jol?

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9274 Gepost op: 09 december 2014, 18:57:42 »
Zuurkool! Yeah!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9275 Gepost op: 09 december 2014, 18:59:01 »
Ma po tofu, Chinese kool met vega-oestersaus, Chinese komkommersalade met sechuanpeper, rijst.
,,,,فلافل

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #9276 Gepost op: 09 december 2014, 19:37:46 »
Spruitjestaart en linzensoep.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #9277 Gepost op: 09 december 2014, 19:54:40 »

Lekker! Eigen recept? Bijzonder met die rode bonen.
Ja, gewoon uitgeprobeerd nadat een vriendin het erover had.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9278 Gepost op: 09 december 2014, 20:56:13 »
Vandaag een stoofpotje met seitan, pastinaak, wortel, knolselderij en champignons. Met gekookte aardappels.
Morgen weer tot laat werken, dus nu alvast eten gemaakt. Indiaanse linzen met lente-ui, wortel, knolselderij, tomaten. Schapenpanir gebakken met nigella-, komijn- en mosterdzaadjes. Erbij komkommer-tomatenraïta.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #9279 Gepost op: 09 december 2014, 21:24:22 »
Gratin Nuenenois : als gratin dauphinois maar met om en om schijfjes aardappel en stoofpeer. Idee van mijn vrouw. Er lekker. daarbij gebakken schijven aubergine en pompoen, teriyakitori, citroensap en sojasaus met knoflook.
In Thailand (we zijn pas terug) vaak padthai gegeten. Volgens mij betekent dat thaise noedels of gewoon thaise bami. bamthai dus.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank