Restjes: lauwe, gestoofde cannelliniboontjes met olijfolie en rode ui, gebakken lupinestukjes met hoisinsaus en knoflooksaus,
HA, de familia;e uitdrukking is Ho-shi-min saus!
Gisteren een Reserve de LA BAUME Cabernet-Syrah 2012 gedronken, 18,7 cl, een flink glas rode wijn. Dat flesje was me toegestuurd door 123inkt.nl, een webshop waar ik altijd mijn printer cartridges (afdrukinkthouders?) on line bestel. Het is een uiterst plezierige webwinkel, die vlot levert, altijd raad weet als je een vraag hebt, scherpe prijzen hanteert en goed materiaal levert. Maar 2e Pinksterdag ging er iets mis. De cartridge deed niet wat hij zou moeten doen. Ik mail, krijg (op 2e pinksterdag nota bene), een antwoord dat volgens mij van een mens kwam en niet van een machine. Ik deed wat er geadviseerd werd, er was nog iets mis, ik meldde het en kreeg prompt een nieuwe cartridge, met excuses en dat flesje wijn. Geweldige club. Snel, vriendelijk, deskundig, efficiënt. Printer doet weer alles wat ie moet doen. Goed, wijn dus.
Ik kreeg er trek van. En mijn vrouw maakte tofu, besmeerd met miso en gewenteld in boekweitgrutten en dan gebakken, een puree van aardappel, wortelen prei en olijfolie, een bietensalade met kruiden uit de tuin en sinaasappelstukjes, boontjes, man
gga (-go, maar dat is Engels, mijn schrijfwijze is de correct oud-koloniale, uit de gebieden waar we die vruchten leerden eten en benoemen), koffie en koek toe.