Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8320 Gepost op: 06 juni 2014, 20:28:12 »
Tortellini gevuld met spinazie en ricotta (uit het versschap) met een sausje van gepasseerde tomaten (van verse tomaten). Erbij een salade van eikenbladsla, radijs, puntpaprika, koolrabi en komkommer.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8321 Gepost op: 06 juni 2014, 21:05:55 »
Pannenkoek! Hartig, gevuld met ui, champignon, courgette, tomaat en verse tijm.
Ah je eet weer! Begon me al een beetje zorgen te maken  :-[
:-* Ik had het nogal druk deze week en daarom niet al te actief op het forum. En echt spannend gegeten had ik ook niet (wel laat). Pellkartoffeln met salade, fusilli bolognese, dat werk.

:D

Hier na een lange dag werken paprika/tomatensalade met granaatappeldadeldressing, stokbroodje met tzatziki (door de Turk gemaakte tzatziki), robiolakaas en een Spaanse harde kaas (erg lekkere), venkelolijven, heel zoete aardbeien.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #8322 Gepost op: 06 juni 2014, 22:44:09 »
Ha, terug uit Polen waar we twee weken waren. Mooi land. Voor veggies goed te doen (wat ik niet had verwacht). Maar ik kan niet echt onder de indruk zijn van de 'typisch Poolse keuken', als die er al is en niet is opgesplits in Lemberger, Mazuren, Goralen, Silezische etc. keuken.
Zuurkool in reuzel, vette worsten, vis, pirogie (Maultaschen) waarvan de Russische met aardappelpuree enj Hüttenkäse en die met spinazie wel aardig zijn maar minder dan de Italiaanse variant. O ja, in dit jaargetijde ook veel aardbeien en altijd zijn er ook paddenstoelen, al dan niet gedroogde. En die ingelegde kleine Jeruzalemartisjokken, augurken, champignons, wortelen... zijn ook altijd prima. Lekker is ook hun gerookte schapenkaas die oscypek heet. Ook bier en wodka zijn daar prima en goedkoop.

Nu weer hier:
Mijn vrouw maakte lekkere tofu: eerst gekookt in magnetron (drie minuten 800 W) dan in stukken, ingesmeerd met miso, gewenteld in boekweitgrutten en dan gebakken. Met een sausje van kecap en dunne sojasaus. Rijst gekookt met ui en geelwortel en daarna gebakken met knoflook en paprika, sperzieboontjes, salade. We hebben inmiddels veel kruiden in de tuin, waaronder chocolademunt. Smaakt echt naar chocolade. Bieslook, selderie, peterselie, salie. Dat verwerken we dan in de salade.
Las net Italiëverslag van de dames. Mooi hoor.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #8323 Gepost op: 07 juni 2014, 02:20:32 »
Zondag gnocchi met een soort van pesto van zelfgeroosterde tomaten en gegrilde groene asperges. Maandag uit bij de Kas. Dinsdag venkelrisotto, woensdag tussen de middag pasta met aubergine en tomaat en 's avonds wortelsoep met naan, donderdag pasta aubergine en tomaat, vandaag gnocchi met de pesto van zondag.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8324 Gepost op: 07 juni 2014, 09:33:44 »
Maandag uit bij de Kas.

Leuk! Laat je als je zin hebt nog weten hoe het was http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,5923.0.html?
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8325 Gepost op: 07 juni 2014, 10:38:43 »
Dit weekend kunnen we in elk geval een keer http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11512-tortellini-alla-green-delicious maken, want er is wat snijbiet groot geworden. Edit: en ook Borage!. Ik heb ook 2 kropjes verse grove spinazie, hoewel ik toch 20 zaadjes uitgezaaid had  :-\.
Verder hebben we op de moestuin vooral slakken ...

Toe is er genoeg rabarber en dat mag nog even, ik denk ik het 't lekkerst in de cake vind. Wel een fris accent, niet al te trekkend zuur.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #8326 Gepost op: 07 juni 2014, 13:01:49 »
Wij aten gisteren ook gnocchi, geroosterd in de oven en met een saus van geroosterde tomaten, kappertjes en olijven. Erg lekker, alleen een beetje jammer dat de schaal met saus van het rooster schoof en een deel van de saus op de bodem van de oven terecht kwam. Nou ja, nu weten we tenminste wel dat het pas opgehangen rookalarm echt werkt  :P

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8327 Gepost op: 07 juni 2014, 19:35:07 »
Dit weekend kunnen we in elk geval een keer http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11512-tortellini-alla-green-delicious maken, want er is wat snijbiet groot geworden. Edit: en ook Borage!.

Lekker!!

Hier gado gado(met spitskool, Nederlandse peultjes, wortel en komkommer) met rijst en zelfgemaakte seroendeng en tofu/tempehsate. Dadelijk nog rabarber.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8328 Gepost op: 08 juni 2014, 02:46:57 »
Barbecue annex nadere kennismaking met de overburen. Halloumi; spiesjes met gemarineerde puntpaprika, courgette en tofu; gemarineerde aubergine. Groene asperges bleken nergens te verkrijgen te zijn. Pitabroodjes (die zich op de barbecue echt opbliezen), Turks brood, stokbrood. Knoflooksaus, currysaus, paprikasaus, ketchup. Salade van ijsbergsla, peterselie, koolrabi en bleekselderij. Salade van radijs en komkommer met bieslook. Kruidenboter, obazda. Water met lekkere smaakmakers. Hefeweizen. En het is dus laat geworden  :D.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2014, 02:51:53 door Eelco »

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8329 Gepost op: 08 juni 2014, 15:10:43 »
Gisteren na tip van Selly ook gado-gado gemaakt. Gekookte eieren, rijst, spitskool, sperzieboontjes, aardappelplakjes, tomaat, komkommer, taugé. Met een lekkere pindasaus van Beb Vuyk, met o.a. tamerinde, santen en sambal.

Vandaaf zelf pizza maken met vanalles.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8330 Gepost op: 08 juni 2014, 17:57:03 »
Restverwerking: salade van krieltjes, courgette, paprika, tomaat, komkommer, ui, parmezaan, walnoten en knoflook-dilledressing.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8331 Gepost op: 09 juni 2014, 00:53:14 »
Een pizza bij Venezia op de Hildesheimer Marktplatz. Was lekker, maar vooral gezellig. Flarden van gesprekken in het Duits, Engels en Nederlands. Twee dames die onophoudelijk onze hond beloerden, die genoeglijk knaagde op een meegebracht niet-vegading. Naast ons het terras van het Knochenhaueramtshaus, waar gerechten zich tot de 'hoofdzaak' beperkten (lees: we hebben geen enkel sliertje groente op de borden kunnen ontdekken, ook geen salades). Twee Duitse mannen met gebruinde kale kop (het gouden kettinkje ontbrak) met drie Thaise dames, die nauwelijks Duits spraken. Mensjes kijken blijft een leuke bezigheid.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #8332 Gepost op: 09 juni 2014, 10:54:53 »
Met een lekkere pindasaus van Beb Vuyk, met o.a. tamerinde, santen en sambal.
Heb goede herinneringen aan Bep Vuyk. Zat met haar oudste zoon, Hans Christiaan van Willigen, genoemd naar Andersen, op de middelbare school (thans vwo). Goed vriendje van me. Ze woonde vroeger op Boeroe (Buru,een eucalyptuseiland waar de olie werd gewonnen. Haar man, van Willigen, was bedrijfsleider van die fabriek.
Pas later is Bep Vuyk kookboeken gaan schrijven. Voordien romans.

Hier in de tuin hebben we inmiddels ook palmkool (zwartkool) een boerenkoolvariant. Stoven die met ui, knoflook en asperges. Prima etes ( Zuid-Afrikaans, bijv. meeneemetes =afhaalmaaltijd).
Gisteren in prima restaurant gegeten: Vidapura in Valkenswaard. Erg goed.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8333 Gepost op: 09 juni 2014, 19:44:11 »
Restjes: lauwe, gestoofde cannelliniboontjes met olijfolie en rode ui, gebakken lupinestukjes met hoisinsaus en knoflooksaus, stukje stokbrood met knoflooksaus, salade van komkommer, venkel en rode paprika met sherry-azijn, soort pastasalade van speltschelpjes met gedroogte tomaat/fetadip erdoor. Ondanks eclectisch erg lekker.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8334 Gepost op: 09 juni 2014, 20:42:31 »
Hier ook restjes: pitabroodjes die al uit de verpakking waren, gevuld met yoghurtsaus en allerlei groenten (paprika, bleekselderij, radijs, koolrabi, peterselie). Voor later op de avond nog een rest stokbrood met kruidenboter.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8335 Gepost op: 09 juni 2014, 20:51:08 »
Op de tong tong fair in Den Haag at ik lekkere gado gado.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #8336 Gepost op: 10 juni 2014, 11:42:32 »
Gisteren maakte ik een courgettecarpaccio met een dressing van citroen, tijm, olijfolie, kappertjes en zwarte olijven.
Daarna gestoofde venkel met tomatensaus en in de oven geroosterde aardappelen met rozemarijn.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8337 Gepost op: 10 juni 2014, 19:03:15 »
Aubergine gevuld met tomaat, champignons, bosui en geitenkaas.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8338 Gepost op: 10 juni 2014, 20:14:19 »
ovenschotel van aardappel, tomaat, bieslook, kaas, ei, creme fraiche.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8339 Gepost op: 10 juni 2014, 20:24:16 »
In de schil gekookte nieuwe aardappelen (peper, zout, boter). Erbij een salade van ijsbergsla, puntpaprika, wortel, radijs en kidneybonen met yoghurtdressing.