Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8260 Gepost op: 26 mei 2014, 09:26:57 »
Vrijdag een nogal ongeregeld dagje met veel fruit, een groentensoepje, sojayoghurt, taart en verjaardagshapjes en wat glazen witte wijn.
Zaterdag tomatensalade, patatas a lo pobre en een schattig bolrond courgettetje gevuld met groene asperges, spinazie, wat manchego en hollandaise saus, vergezeld van een kan sangria. Ik sloot af met een donker chocoladecakeje en witte chocolademousse waarbij een glaasje biodynamische muscat de Rivesaltes blanc
Gisteren een tortilla de pimientos met salsa de tomates en een salade van rettich en lollo rosso, op smaak gebracht met de balsamico merlot van Fooddelicious.
Toe een espresso met limoncello.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #8261 Gepost op: 26 mei 2014, 13:09:55 »
Gisteren een zelfgemaakte aardappelsalade met paprika, augurk, zilveruitjes, doperwtjes en wortel. Bij mij is de verhouding aardappel - andere groente altijd 200 - 350 dus nog best gezond, als je de mayo wegdenkt. Ik heb lekker nog over voor vanavond.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
« Reactie #8262 Gepost op: 26 mei 2014, 19:14:04 »
Ik had ook plantaardig aangegeven, maar dat begrepen ze niet. Vegetarisch was al lastig zat, want er zat ook gewoon gelatine in de vruchtenyoghurt. Zo kreeg ik standaard ook ham en kaas bij mijn boterham. Ik heb die 2x geruild voor jam. Vanavond eten we mijn favoriete maaltijd: pittige couscous met paprika, aubergine en nootjes. Het is misschien niet zo bijzonder, maar ik vind het heel erg lekker. En overdag maakten we nog taart ( ik roerde ;) ), was er nog een restje pizza en aten we nog een keer muesli/cranberry yoghurt.

Het gaat op zich wel. Vandaag wel nog even terug geweest omdat ik nog wel steeds heel erg duizelig ben en 2,5 uur moeten wachten om een arts te kunnen spreken omdat ze ons waren vergeten (overgang van dag/avond dienst). Daar kwam uiteindelijk diegene die mij had geopereerd achter, toen ze toevallig langsliep en zich afvroeg hoe het met me was. Best wel stom, want dat betekent dus dat iedereen die afdeling zo kan binnenlopen. Ik wilde ook graag vragen stellen, maar dat lukte niet helemaal, omdat de arts gewoonweg geen tijd ervoor had. Het belangrijkste heb ik in elk geval kunnen vragen en ik zit nu (weer thuis) te wachten totdat ze terugbellen met de uitslag van het bloedprikken dat ook even snel in de gang is gedaan. Ik ben benieuwd of ze dat terugbellen niet ook vergeten. :-\
Groetjes, Antje

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8263 Gepost op: 26 mei 2014, 20:11:00 »
Late vergadering dus snelle pasta met spinazie brie.
Morgen ook vergaderen tot zeven uur, dus al een dubbele portie pasta gemaakt, dat wordt een pasta-salade.

Het lijkt me niet lekker, maar ik snap dat mensen op pizza gaan leven als ze 10 uur per dag werken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #8264 Gepost op: 26 mei 2014, 22:45:09 »
Ik ook tussen vergaderingen en congressen door, dus maar weer de wortelsoep van gisteren.

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #8265 Gepost op: 27 mei 2014, 01:41:26 »
Door allerlei perikelen hebben we pas (erg) laat gegeten. Couscous met 'zeven' groenten - bleekselderij, venkel, courgette, wortel, tomaat, kikkererwten, plus knoflook, pepertje, gember en de nodige specerijen (komijn-, koriander-, venkelzaad, piment, kardemom, kurkuma, kaneel). Gezond, vullend, lekker en licht verteerbaar.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #8266 Gepost op: 27 mei 2014, 09:04:54 »
@ bambi: nog bedankt voor het receptje! Ik maak het begin ook meestal zo, maar eigenlijk nooit met brie. Leuk idee zo!

Gisteren maakte F een pizza op de bakplaat met tomatensaus, peer en blauwe kaas. Rucola uit de tuin erover (nadat de pizza uit de oven was). Jammie!

Vanavond roergebakken raapsteeltjes (even iets anders dan stamppot) met bulgur en een vleesvervanger. Morgen een snelle spaghetti en dan gaan we een weekendje kamperen dus dan schakelen we over op lekkere snaaidingetjes en makkelijk kampeervoedsel :-).

Arend

« Reactie #8267 Gepost op: 27 mei 2014, 14:28:55 »
Ik heb een mooi recept gevonden op www.veganuts.nl voor een lekkere vegetarische curry met quinoa. ;D
Denk dat het recept voor meer mensen aan te raden is, vandaar dat ik hem ff heb gekopieerd hieronder.

Bereidingstijd: 30 minuten

Ingrediënten voor 2 personen

250 ml Kokosmelk
2,5 eetlepels groene curry pasta
Tofu
½ Courgette
½ Winterpeen
2 teentjes knoflook
80 gram taugé
200g quinoa/zilvervliesrijst
2 eetlepels olijfolie
2 theetlepels limoensap
Bereidingswijze

Kook de quinoa (of de zilvervliesrijst) volgens de gebruiksaanwijzing.
Snij de tofu in kleine blokjes en kruid deze met zee- of kruidenzout.
Verwarm olie in een grote braad- of hapjespan en bak de knoflook hier 1 á 2 minuutjes in.
Voeg vervolgens de tofu erbij.
Snij onderhand de courgette en peen in kleinere stukjes.
Zodra de tofu goudbruin gebakken is kan de kokosmelk en groene curry pasta erbij.
Voeg dan meteen de peen erbij en laat dit 8 minuten sudderen.
Voeg dan de courgette en taugé erbij en laat dit dan nog eens 5 á 8 minuten sudderen (ligt aan de grootte van de groenten).
Zodra het klaar is kunt u de limoensap er nog doorheen doen en.. ENJOY!

Offline Indira

• 520
« Reactie #8268 Gepost op: 27 mei 2014, 17:43:27 »
Door allerlei perikelen hebben we pas (erg) laat gegeten. Couscous met 'zeven' groenten - bleekselderij, venkel, courgette, wortel, tomaat, kikkererwten, plus knoflook, pepertje, gember en de nodige specerijen (komijn-, koriander-, venkelzaad, piment, kardemom, kurkuma, kaneel). Gezond, vullend, lekker en licht verteerbaar.

niet om dit per se te quoten; maar Eelco, nu in DL; heb nog helemaal geen verse tuinbonen in de winkels gezien hier, doen ze daar niet aan?
Za Zemiata!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8269 Gepost op: 27 mei 2014, 17:59:15 »
niet om dit per se te quoten; maar Eelco, nu in DL; heb nog helemaal geen verse tuinbonen in de winkels gezien hier, doen ze daar niet aan?
Echt heel populair zijn ze hier in Duitsland niet, geloof ik. En bovendien is het momenteel alleen maar asperge wat de klok slaat. 'Gewone' supermarkten als Netto hebben sowieso een nogal beperkt assortiment, bij de luxere of grotere supermarkten (Rewe, Hit of Kaufland) heb je meer kans tuinbonen te vinden. Of op de markt, daar zijn ze zeker te koop.

Offline Indira

• 520
« Reactie #8270 Gepost op: 27 mei 2014, 18:17:18 »
Genau  :) die asperges, je word ze zowaar zat.. heb alle supermarkten inmiddels wel gezien (niet om de tuinbonen) Maar de markt daar kom ik niet zo vaak. Zal es checken
Za Zemiata!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8271 Gepost op: 27 mei 2014, 19:25:32 »
Maaltijdsalade van tomaat, rode paprika, silken tofu, bloemkool, gegrilde courgette en aubergine, lenteui, koriander en limoen/sojasaus-dressing.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8272 Gepost op: 27 mei 2014, 20:18:12 »
Op de tuin zijn de eerste tuinbonen ook pas klaar: de meeste bloeien nog maar!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8273 Gepost op: 27 mei 2014, 22:19:27 »
Pellkartoffeln (in de schil gekookte nieuwe aardappelen). Erbij een salade van ijsbergsla, venkel, wortel, puntpaprika, komkommer, radijs (allemaal restjes) met sinaasappel-mosterddressing, en een paar schijven gegrillde halloumi.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #8274 Gepost op: 28 mei 2014, 13:48:29 »
Gisteren een restje van de pittige couscous (oftewel alleen de couscous met de kruiden) met een restje pittige falafel, aubergine, cashewnoten, munt, citroensap en sumak. Eerder op de dag, omdat ik nu in porties eet steeds, weer muesli yoghurt met cranberries en hummus met komkommer, tomaat en bleekselderij.
Groetjes, Antje

Offline Indira

• 520
« Reactie #8275 Gepost op: 28 mei 2014, 16:02:31 »

ok, ben over wat weekjes ook alweer terug, dus wie weet. dan.. de jonge zijn het lekkerst om in geheel te grillen (met schil en al) -- wat later in 'het seizoen' worden ze al te vezelig..
Za Zemiata!

Offline Mira

• 149
    • Stichting Alternatief Idee
« Reactie #8276 Gepost op: 28 mei 2014, 19:20:18 »

6-granen pannenkoeken 3x, 1 met kaas, 1 met karamel schenk stroop, 1 met appelstroop. :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8277 Gepost op: 28 mei 2014, 19:51:55 »
Duinvoetjespaddenstoel met ssamjangsaus, broccoli met romige Japanse dressing, zijdetofu met yuzustrooisel, halve Japanse tofu'filet', misosoep volgens een nieuw recept, bruine rijst met gomasio, rettichpickle.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8278 Gepost op: 28 mei 2014, 21:33:18 »
Salade van rucola, tomaat, komkommer, paprika, olijven, bosui, pijnboompitjes, feta, balsamico en olijfolie. Brood erbij.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8279 Gepost op: 28 mei 2014, 22:02:48 »

ok, ben over wat weekjes ook alweer terug, dus wie weet. dan.. de jonge zijn het lekkerst om in geheel te grillen (met schil en al) -- wat later in 'het seizoen' worden ze al te vezelig..
Bedoel je dan echt de hele peul? Nee toch?