Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8240 Gepost op: 22 mei 2014, 09:29:57 »
Laat thuis en te moe om veel aandacht aan mijn eten te besteden. Tegen de ergste trek een schaaltje nootjes gegeten en daarna de aspergestelen die nog in de koelkast stonden verwerkt tot een slaatje. In stukjes gesneden asperges met griekse yoghurt, blokjes pittige oude kaas, blokjes h@m en grof gemalen zwarte peper geserveerd op een bed van lollo rosso, komkommer en tomaat. Heel makkelijk, erg lekker en genoeg voor een hele maaltijd.  :yummie:

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8241 Gepost op: 22 mei 2014, 09:37:33 »
Hoi Bambi, hoe maak je die pasta-spinazie-brie schotel? Ik wil nl vanavond ook iets met pasta en spinazie maken,lijkt me wel lekker met brie!
Ha, dat is onze crisismaaltijd, die in 10 minuten op tafel kan staan:
In de koekenpan gaat gesneden ui, deelblokjes spinazie (geen a la crème, en de bio-versie is volgens mij minder nat dan de gewone pakjes), en wat knoflook. Evt wat gedroogde tomaatjes. Soms wat tijm en/of basilicum.
In de andere pan pasta koken.

Op het laatste moment, desnoods pas op het bord maar liever even in de koekenpan, wat groene olijven (liefst gehalveerd) en stukjes brie erbij.
Het is dus wel veel groente (ik neem voor mezelf minimaal 300 gram spinazie), snel klaar en snel op te eten! :)

edit: ik zie dat ik wel een dag te laat ben, maar voor een volgende keer dan maar...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #8242 Gepost op: 22 mei 2014, 11:08:42 »
Gister witlofsalade met witlof uit de groententas van fem. :)

Dem! Ik wilde vanavond iets doen met een van de drie bakjes curry - 'beetje' pittig... die in mijn vriezer staan te wachten tot ik voldoende moed heb verzameld, maar ben vergeten zo'n bakje uit de vriezer te halen. En ik wil maar de helft gebruiken, want het spul moet heftig aangelengd worden met kokosmelk en minstens een gelijke hoeveelheid groenten. :P Nouja, misschien morgen. (Dit denk ik al ongeveer een week. :alien:) In dat geval wordt het wellicht iets van pasta met prei / wortel / venkel / walnoot / sojaroom ofzo.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8243 Gepost op: 22 mei 2014, 21:36:01 »
Rijst, zoet-zure tomatensaus, witte kool en ei

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8244 Gepost op: 22 mei 2014, 23:46:47 »
Indonesisch (tempé, prei, taugé etc).

Morgen al vanalles bakken voor ons verjaardagsfeestje. We waren al een tijdje geleden jarig, maar dit weekend kwam het beste uit.

Ik ga appeltaart, cheesecake (uit de oven) en twee soorten cakejes (chocola en bosbessen) maken.

Verder voor de hartige hapjes gevulde bladerdeegflapjes (ik denk o.a. met spinazie en ei) en miniquiche met wortel en ui (verder zonder kaas of melk dus).
Daarbij een gewone huis-tuin-keuken-groentensoep, met broodjes en allerlei smeerseltjes. Misschien bak ik nog wat vegoballetjes op.

Er komen wat vegetariërs, en waarschijnlijk ook nog wat mensen die geen melk mogen, dus ik maak het me maar makkelijk en doe bijna alles zonder melk of vlees.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #8245 Gepost op: 23 mei 2014, 00:14:31 »
Nieuwe aardappelen (dit keer erg lekkere, regionale) met boter, peper en zout op tafel. Erbij een salade van bleekselderij, radijs, puntpaprika en ijsbergsla (ook regionaal) met een yoghurt-mosterd-wijnazijndressing. Perfect eten voor een zomerse, warme avond op het terras.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8246 Gepost op: 23 mei 2014, 10:18:16 »
Indonesisch (tempé, prei, taugé etc).

Morgen al vanalles bakken voor ons verjaardagsfeestje. We waren al een tijdje geleden jarig, maar dit weekend kwam het beste uit.

Ik ga appeltaart, cheesecake (uit de oven) en twee soorten cakejes (chocola en bosbessen) maken.

Verder voor de hartige hapjes gevulde bladerdeegflapjes (ik denk o.a. met spinazie en ei) en miniquiche met wortel en ui (verder zonder kaas of melk dus).
Daarbij een gewone huis-tuin-keuken-groentensoep, met broodjes en allerlei smeerseltjes. Misschien bak ik nog wat vegoballetjes op.

Heerlijk allemaal  :D
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #8247 Gepost op: 23 mei 2014, 12:44:17 »
Gisteren zelfgemaakte taartjes: monchougebakjes met Baileys en met lime curd, en World Food Cafe chocoladecake (met whiskey). Als avondeten bezorgpatat voor het bezoek. Voor mij met een vega bamischijf.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #8248 Gepost op: 23 mei 2014, 15:45:12 »
Klinkt goed Hiziki!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8249 Gepost op: 23 mei 2014, 22:11:34 »
Tomaat (deels van eigen balkon)

:D

En :kwijl: @Hizki!

Gister diepvriespizza en toe mango met restje vanillesojayoghurt als sausje.

Kroketten en noggets hier met mosterd, zoetzure en huisgemaakte knoflooksaus. Erbij eikenbladsla met tomaat, komkommer,sjalot, groene peper en vinaigrette. Toe een banaan.

Morgen maar weer eens fatsoenlijk koken...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8250 Gepost op: 23 mei 2014, 22:34:09 »
Fusilli bolognese.

De overbuurvrouw had een overschot salie, dus morgen wordt het Bandnudeln met salie, met erbij een salade.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #8251 Gepost op: 24 mei 2014, 08:48:30 »
Rigatoni met bloemkool op zijn Italiaans (naar Loes Janssen), met ui, knoflook, zwarte olijven, tomaten en bloemkool dus.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8252 Gepost op: 24 mei 2014, 18:59:35 »
bulgur met broccoli, pijnboompitten, tomaat en feta.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8253 Gepost op: 24 mei 2014, 20:03:08 »
Zelfgemaakte (nou ja, door Kristof gemaakte) Bandnudeln met salie en boter. Een salade van ijsbergsla, bleekselderij, paprika en radijs met yoghurtdressing. Groene asperges uit de grillpan.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8254 Gepost op: 24 mei 2014, 23:23:48 »
Avocado en een pasta met tomaatjes en parmezaanse kaas. Toe frambozen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8255 Gepost op: 25 mei 2014, 20:52:17 »
Nieuwe aardappelen (met boter, peper, zout). Salade van ijsbergsla, venkel, wortel en paprika met mosterd-honingdressing en zonnebloempitten. Pitabroodjes, hummus, halloumi. Groene asperges. Een zomers allegaartje dus, en wel omdat tijdens het koken een goede vriendin spontaan langs kwam en die vond het absoluut niet erg een hapje mee te eten.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #8256 Gepost op: 25 mei 2014, 23:41:46 »
In het ziekenhuis kreeg ik zaterdag friet en groente-nuggets in een vakjesbord. :-X Ik hou dus echt niet van frituur.. In het derde vakje lag een prikker met daaraan een warme schijf komkommer en een warme schijf sinaasappel. De inhoud van het derde vakje (min prikker :P ) heb ik gegeten. Gelukkig was er ook een mini schaaltje met 4 sla blaadjes, een halve schijf komkommer en een kwart minitomaat, dat at ik ook. Omdat ik nog trek had heeft mijn man sojayoghurt met cranberries en muesli voor me mee gesmokkeld. 's Avonds hoorde ik mijn maag heel erg.. Ik ben iets sneller naar huis gegaan dan aangeraden (ik had vooral heel veel trek en dan werken mijn gedachten ook zo dat ik alleen maar aan eten denk) en thuis heb ik nog een vol bord met warme groenten gegeten. Vandaag heb ik van alles gegeten: brood met jam, yoghurt met muesli, veel fruit en een noodles soepje! En vanavond hebben we gemakkelijk gegeten: pizza met tomatensaus, banaan, paddenstoelen en geroosterde pijnboompitjes. Ik ben heel erg blij om weer thuis te zijn. ;D
Groetjes, Antje

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #8257 Gepost op: 26 mei 2014, 00:03:35 »
Pfft, wat idioot eigenlijk dat ze gefrituurd eten serveren in een ziekenhuis. >:(
Of willen ze graag zorgen dat ze genoeg klandizie blijven houden soms?
Is alles OK met je? Fijn dat je weer thuis bent, en ook dat je daar normaal voeder toegediend krijgt. :)

Ik at vanavond een salade met quinoa, linzen, gerookte paprika, spinazie, kerstomaat, wortel en nog wat dingetjes.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8258 Gepost op: 26 mei 2014, 01:19:22 »
Pfft, wat idioot eigenlijk dat ze gefrituurd eten serveren in een ziekenhuis. >:(
Je zou inderdaad denken dat men juist in een ziekenhuis gezond eten zou serveren, met veel groente. Dat valt dus vaak tegen, niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland. Ik geloof dat de officiële verklaring 'krachtvoer' is: om op krachten te komen, zijn koolhydraten extra belangrijk. Ik denk eerder dat het gewoon een geldkwestie is. In Duitsland krijgt de vegetariër in het ziekenhuis overigens om onnavolgbare redenen op de donderdagavond steevast een zoete maaltijd  :-X.
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2014, 01:56:34 door Eelco »

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #8259 Gepost op: 26 mei 2014, 01:59:57 »
Ik kreeg in het ziekenhuis alleen sojavla. Op de derde dag ook een vakjesbord, met 2 lege vakjes (niet vegan?) en in het derde vakje droge rijst.

Vandaag at ik wortelsoep en naan en later op het onofficiële uitslagenfeestje zoete aardapppelfrietjes met komijnmayonaise en falafel met tahin-yoghurtdip (want morgen werken dus geen knoflooksaus).
Supercalifragilisticexpialidocious!