Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8220 Gepost op: 18 mei 2014, 22:09:53 »
stamppot

Ja daar is het echt het weer voor  :P

Hier een borrel en dus hapjes: heel erg goed gelukte Spaanse aardappelomelet/tortilla, bruschetta met mozzarella en tomaat en basilicum, komkommer- en radijssushi, bladerdeeghapjes met groene asperge, ricotta en citroen, tortillachips met guacamole en tomatensalsa, tomaatjes uit de oven, toastjes met brillat savarin-kaas en boursin.
,,,,فلافل

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8221 Gepost op: 19 mei 2014, 06:52:32 »
Gisteren hotdogs en straks lasagna.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #8222 Gepost op: 19 mei 2014, 07:31:15 »
Zelfgemaakte frietjes met zelfgemaakte mayonaise en sla.  :hungry:

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #8223 Gepost op: 19 mei 2014, 07:38:31 »
Zelf(schoon)gemaakte sla ook? ;-)

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #8224 Gepost op: 19 mei 2014, 08:12:32 »
Ik haal ook wel eens frietjes en koop ook wel eens mayo. Vandaar die toevoegingen. Frietjes van
de biologische snacksalon zijn ook erg lekker, doe ik ook wel eens. Voor de sla verder geen bijzonderheden.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8225 Gepost op: 19 mei 2014, 09:45:23 »
Lekker die tortilla, ik heb dat eigenlijk nog nooit gemaakt. Straks maar eens een kleintje proberen voor de lunch...

-edit- hij was lekker zeg! Ik maakte een éénpersoons versie met wat ui, knoflook en tijm erdoor.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2014, 13:14:49 door Miranda »

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #8226 Gepost op: 19 mei 2014, 09:54:11 »
Gisteren de eerste barbecue van het jaar! Het was heerlijk en we dronken er decadent bubbelwijn bij.

Vandaag de leftovers met een salade en misschien gebakken aardappeltjes, morgen maak ik nasi.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #8227 Gepost op: 20 mei 2014, 14:23:43 »
Gisteren selleriesalade met griekse yoghurt, geraspte wortel, verse kruiden en hazelnoten, erbij een broodje met gegrillde haloumi en basilicum olijven. Vanavond waarschijnlijk weer een salade vanwege de warmte: little gem sla met tomaat, komkommer, croutons en pijnboompitjes. Erbij een stokbroodje met tapenade (de basilicum olijven moeten op) en een fris groentesapje.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8228 Gepost op: 20 mei 2014, 17:34:15 »
Turks platbrood met spitskool,  komkommer,  tomaat,  falafel en een yoghurtsaus met knoflook,  koriander,  pepertje, citroensap en een drupje gembersiroop.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8229 Gepost op: 20 mei 2014, 18:56:11 »
Ik snak naar thuiskomen en pasta-spinazie-brie maken.
Gisteren prei met pinda's, pindakaas en rijst, en wat ketjap.

Een collega at onverwacht mee, die kreeg dus een vegan maaltijd. Maar wel een vette vullende, dus ze was zeer tevreden. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8230 Gepost op: 20 mei 2014, 19:15:03 »
Gister geïnspireerd door Sven's causa limeña iets vergelijkbaars gemaakt (we hadden niet alles aan ingredienten in huis). Daar kwam een gehacktbal in een soort Georgische pruimensaus (tkemali) bij, want meneer had zin in die bal en ik wilde het sausje proberen na te maken. Rare combi, maar beide gerechtjes gaan op herhaling :D

Vanavond Surinaamse bami met prei en selderij, opgebakken kikkererwten met o.a. madame jeanetpeper (goegerie), ingelegde komkommer en bietjessalade met zuring. Toe perzik en abrikoos in vanillesojayoghurt.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #8231 Gepost op: 20 mei 2014, 19:54:08 »
Gisteren couscoussalade van de to go, vandaag pasta met sperziebonen, doperwten, salie en knoflook en salade met gegrilde tomaten en bosuitjes, artisjokharten en amandelsaus.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #8232 Gepost op: 20 mei 2014, 22:12:04 »
In de schil gekookte nieuwe aardappelen - boter, peper, zout op tafel. Een salade van bindsla, wortel, koolrabi en kidneybonen met mosterd-honingdressing. En een salade van komkommer, paprika en venkel met een yoghurt-sinaasappeldressing (met sinaasappelsiroop van de AH, kleine ontdekking  ;D).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #8233 Gepost op: 20 mei 2014, 22:12:53 »
Pasta met pesto en tomatensalade. Ijs toe.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8234 Gepost op: 20 mei 2014, 22:16:31 »
Lekker die tortilla, ik heb dat eigenlijk nog nooit gemaakt. Straks maar eens een kleintje proberen voor de lunch...

-edit- hij was lekker zeg! Ik maakte een éénpersoons versie met wat ui, knoflook en tijm erdoor.

Leuk! Ik maak hem zelf dus ook meestal volgens dat recept, maar zondag had ik juist een keer een uitgebreider recept geprobeerd http://www.theguardian.com/lifeandstyle/wordofmouth/2010/jul/29/how-to-cook-spanish-omelette. Erg veel werk maar heel lekker.

Afgelopen 2 dagen lekker buiten kunnen eten. Gister een eclectisch geheel van sushi, tomaat/mozzarella/basilicumsalade, gewokte udonnoedels, gewokte groene asperges met hoisinsaus en mango.

Vandaag aardappels, bloemkool, Goodbite groenteballetjes en piccalilly.
En op Japanse les daarna bleken er nog hapjes te zijn, dus daar nog stukjes Japanse omelet, mini-rijstcrackers, een haverkoekje, een roomsoesje en 3 aardbeien  :yummie:
,,,,فلافل

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #8235 Gepost op: 21 mei 2014, 09:04:50 »
Hoi Bambi, hoe maak je die pasta-spinazie-brie schotel? Ik wil nl vanavond ook iets met pasta en spinazie maken,lijkt me wel lekker met brie!

Offline jol

• 2.653
« Reactie #8236 Gepost op: 21 mei 2014, 09:46:33 »
Zondag eindelijk asperges gegeten, gepofte aardappeltjes, tomatensalade, en geraspte kaas erbij. Gaat komend weekend in de herhaling want zeer geslaagd.
Maandag makkelijk: dürüm met prefab prutjes (hoemoes, baba anoesch, muhammara, alles van Maaza) en een fikse bak rauwkost.
Gisteren namen we vegetarische gasten mee naar De Oude Plek waar we babi pangang, sateetjes, chinese groenten met broccoli, tjap tjoy met k1p, kun po sue kai, nasi, chinese bami en potten thee wegwerkten.
beetje veel uithuizig met eten de laatste tijd, dat zal het weer zijn  8)

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8237 Gepost op: 21 mei 2014, 16:46:14 »
Restjes op maken vanavond: aardappeltjes uit de oven met knoflook, en salade van komkommer, tomaat,  paprika,  feta en ui.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8238 Gepost op: 21 mei 2014, 19:46:48 »
Tomaat (deels van eigen balkon) met brie (nou ja, chaource, een soort brie) en oregano uit de oven, bulgursalade met mincitroendressing, snijbonen en radijs.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8239 Gepost op: 21 mei 2014, 23:15:29 »
Aardappelsalade met pestodressing, sperzieboontjes, lente-ui, tomaat, komkommer, sla (duh), blokjes geitenkaas en hardgekookte eieren die stiekem zachtgekookt waren.

Morgen indonesisch, denk ik, met tempé