Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8160 Gepost op: 09 mei 2014, 19:14:35 »
Thaise tofusalade uit herbivoracious.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8161 Gepost op: 09 mei 2014, 20:40:29 »

:hungry: erg lekker.

Hier Chinese aubergines, tofu in zwartebonensaus, knoflokige kommkommersalade en rijst. Oolongthee erbij. Kokos-chocolade toe.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2014, 11:42:13 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8162 Gepost op: 10 mei 2014, 00:03:06 »

:hungry: erg lekker.

Hier Chinese aubergines, tofu in zwaterbonensaus, knoflokige kommkommersalade en rijst. Oolongthee erbij. Kokos-chocolade toe.

Jah,  smullen! Die tofu van jou klinkt ook goed!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8163 Gepost op: 10 mei 2014, 17:27:27 »
Geroosterde bloemkool uit de oven met ras el hanout. Sausje van koriander,  rode peper,  knoflook,  limoensap,  olijfolie, gembersiroop en yoghurt. Gebakken aardappeltjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #8164 Gepost op: 10 mei 2014, 17:41:14 »
vanavond at ik asperges en nieuwe aardappeltjes, met een klontje boter, bieslook, peper en zout.
En vanmiddag alweer asperges en nieuwe aardappeltjes, dit keer bij de schoonfamilie. Schoonmoeder had betere asperges op de kop weten te tikken dan ik, maar ze waren dan wel weer te lang gekookt (schuld van de telaatkomers).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #8165 Gepost op: 11 mei 2014, 01:06:27 »
Te lang gekookt is een beetje zonde... Voor de telaatkomers als straf geen asperges zou een passende maatregel zijn. Hoe herken je betere asperges eigenlijk? Ik let op niet te dik, en stevig, nog andere tips?

Ik at mijn asperges gestoofd in roomboter met witte wijn, met tagliatelle en versgeraspte gruyere. Zo ontzettend lekker!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #8166 Gepost op: 11 mei 2014, 12:45:00 »
Heden moederdag. Ontbeten met roerei en ui. ("Had jij moeten maken", zei mijn vrouw). Vanavond uiensoep (vroeger in de oude Parijse Hallen, hartje centrum, middernacht, mmm, maar allemaal weg). Wortelsalede, en verder nog onbestemd.
Gisteren gebakken gehalveerde witlof in honing en sojasaus, aardappelpuree, zelfgemaakte somosa, teriyakistukjes AH/veg.slager, salade met kruiden uit de tuin, gemarineerde daikon uit een potje, gekregen van Tertia.
Eergisteren: ramp. Schaal met couscous/abrikoos/wortel viel in duizend stukken. Weg maaltijd. Het lijken soms wel de Parijse Hallen, foutues, weg, gevaporiseerd, verschwunden, hilang.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Parama

« Reactie #8167 Gepost op: 11 mei 2014, 18:48:13 »
Aspergesoep met zoete aardappel. Curry met roergebakken aubergine, komijnzaad, korianderzaad, hing, kaneel tomaten en kikkererwten. Quinoa en flespompoen uit de oven met rozemarijn en vers gemalen zwarte peper. En we hadden nog wat bloemkoolbrood, klinkt veel minder leuk dan het smaakt  :P

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8168 Gepost op: 11 mei 2014, 19:17:04 »
Aardappels uit de oven (met rozemarijn), Tivall linzenburger en rode kool.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #8169 Gepost op: 11 mei 2014, 20:26:02 »
Wat is hing?

Hier ben ik weer heel gezellig ziek. En deze keer ben ik er ook flink misselijk bij. Dus ik houd het bescheiden. Ik at vanavond appelmoes, wat wortelen, dadels en een smoothie van havermelk, spinazie, bosbessen, banaan en lijnzaad. Mijn man maakte een spaghetti achtige met We love nature stukjes, olijven, oregano en een bruschetta kruiden mix; dat ik iets te heftig vond ruiken. Hij at ook nog wat veldsla en wortel.
Groetjes, Antje

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8171 Gepost op: 11 mei 2014, 21:13:51 »

Hier ben ik weer heel gezellig ziek.

hoop dat het snel beter gaat!

Hier hapjes: gazpacho, witte asperges met citroenmayonaise, snijboontjes en tuinbonen met wasabizout, Egmondse bol, gorgonzola en een Fransen alpen-kaasje met knappertjes (=crackers). Aardbeiden met rabarber toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8172 Gepost op: 12 mei 2014, 00:32:32 »
In de schil gekookte aardappelen met boter, peper en zout. Gestoomde bloemkool met een kaassausje met verse tijm en Schabzigerklee. Champignon-courgetteburgertjes. Een kleine salade van ijsbergsla, koolrabi, puntpaprika en reuzenbonen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
« Reactie #8173 Gepost op: 12 mei 2014, 09:48:21 »
Zaterdag uit de band gesprongen in Ciaociao, een bijzonder goede buurtitaliaan waar ik een salade caprese, een fusilli met cantharellen, truffel en parmezaan en toe een cuore caldo at. Alles errug lekker en de fusilli werd afgemaakt in een hele parmezaanse kaas :foto: Zag er zo leuk uit dat diverse mensen toesnelden met fototoesteltelefoons om het te vereeuwigen. De cuore caldo (warm hart: een chocolade taartje met warme, dik-vloeibare chocola van binnen) was super, ik begrijp alleen niet waarom daar een bolletje ijs mat slagroom bij geserveerd wordt. (Dat lijkt een beetje mode, willekeurige desserts worden tegenwoordig vergezeld door ijs en slagroom, ik zit daar in elk geval niet op te wachten) Espresso met een limoncello maakte het af.
Gisteren weer niet aan asperges toe gekomen, wel aan kouseband met sambal en een sateetje, koffie met een paar lekkere bonbons en alweer een limoncello  :drink:
Ik heb ook nog een mooie lichte bouillon gemaakt, een goede basis voor de asperges die deze week toch echt gegeten gaan worden  :kwijl:

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #8174 Gepost op: 12 mei 2014, 09:51:33 »
Zaterdag uit de band gesprongen in Ciaociao, een bijzonder goede buurtitaliaan waar ik een salade caprese, een fusilli met cantharellen, truffel en parmezaan en toe een cuore caldo at. Alles errug lekker en de fusilli werd afgemaakt in een hele parmezaanse kaas
CiaoCiao in Den Haag bij de Laan van Meerdervoort? Zo ja, dan heb ik daar ook een paar keer gegeten, de gerechten uit de parmezaanse kaas zijn inderdaad erg spectaculair, en lekker.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #8175 Gepost op: 12 mei 2014, 09:58:47 »
Eigenlijk moet de little gem sla op vanavond, maar ik vind het te koud voor sla. Misschien is het lekker om ze, doormidden gesneden, heel kort te bakken met wat knoflook, gember en lichte sojasaus, en dan op een bedje van noedels. Nog wat gebakken champignons erbij en een salade met komkommer, rauwe paprika en atjar.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #8176 Gepost op: 12 mei 2014, 13:19:00 »
Zaterdag uit de band gesprongen in Ciaociao, een bijzonder goede buurtitaliaan waar ik een salade caprese, een fusilli met cantharellen, truffel en parmezaan en toe een cuore caldo at. Alles errug lekker en de fusilli werd afgemaakt in een hele parmezaanse kaas
CiaoCiao in Den Haag bij de Laan van Meerdervoort? Zo ja, dan heb ik daar ook een paar keer gegeten, de gerechten uit de parmezaanse kaas zijn inderdaad erg spectaculair, en lekker.

Ha nee, maar die vergissing heb ik wel eens gemaakt, ging ik op internet de kaart bekijken en begreep ik niet waar mijn favoriete gerechten waren gebleven. Maar op hun site staat wel een mooi plaatje van zo'n fikkende kaas. Overigens was het voor mijn parmezaangerecht nog te licht voor dergelijk spectakel.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #8177 Gepost op: 12 mei 2014, 13:44:52 »
Zaterdag Vlaamse frieten, kaassoufflés en mini-loempiaatjes uit de frituur.
Gisteren een salade van witte asperges, gekookte eieren, crème fraîche, kappertjes en pijnboompitjes. 

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #8178 Gepost op: 12 mei 2014, 16:11:06 »
Vanavond een stamppotje met raapsteeltjes uit de moestuin, hmmmmm! Ik denk dat ik er zongedroogde tomaatjes door doe. Erbij iets uit een Tivallbakje (weet niet meer wat ik gekocht heb).

Morgen weet ik het nog niet en woensdag komen vrienden eten en maak ik 2 curry's met pandanrijst, naanbrood, raita en misschien heeft iemand nog meer ideeen voor een leuke Indiase maaltijd?

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8179 Gepost op: 12 mei 2014, 16:43:59 »
Genoeg ;D
Zoek je een bijgerechtje oid?

Hier komt ivm moederdag een uitgebreide Indiaas geïnspireerde maaltijd op tafel: Vooraf een met yoghurt en vermalen methi sev gevulde pepertjes. Dan: Rajma (kidneybonen) curry, ei-tomaatcurry met o.a. kaneel, Gujarati pompoen met o.a. tamarinde van World Food Cafe, gebakken aardappeltjes met kerriepoeder en extra nigella, mosterd- en komijnzaad, basmatirijst met amandelschaafsel en gebakken uitjes, lal mooli achar (ingelegde radijs met citroen en ajwain), raïta met 2 soorten munt en korianderblad, komkommerplakjes en mangochutney.
Toe is er torrone met thee.

Sin chile, no tiene chiste!