Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8100 Gepost op: 29 april 2014, 22:41:07 »
Witte asperges en geitenkaas met chimichurri.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #8101 Gepost op: 30 april 2014, 09:54:47 »
Ha, ik meldde het denk ik al: die nieuwe teriyaki stukjes van de AH, bij de vleesvervangers, doen niet onder voor de kipstukjes van de veggie slager. Beter zelfs zijn die AH stukjes.

Ik vond op een papiertje in een van de papierbewaarsels het volgende menu dat we ooit serveerden:
Slaheuveltje met rode basilicum
Groenten-tijmsoep
Maïskoekjes met tomatengemberwijnsaus
Couscous met boontjes en zeeaster, tempe manis
Meloen garni

Ga ik weer eens maken.

Gisteren Italiaans. Mijn vrouw maakte een geweldige spaghetti met knoflook en olijfolie, gebakken kerstomaatjes, doperwtjes, mozza met zout, peper, oregano, olijfolie en knoflook, taleggio en manga toe.

Vandaag  presque Thai,  met kokos/curry/spitskool, gebraden tofu in dunne soja/aardappelmeelsaus, basmatirijst gekookt met zoete ui, kokos en citroenblad, boontjes en tauge in pinda-sojasaus, sinaasappel/komkommer in palmsuikersaus (rujak). Lentebok van Hertog Jan in Arcen.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8102 Gepost op: 30 april 2014, 12:10:47 »
die nieuwe teriyaki stukjes van de AH, bij de vleesvervangers, doen niet onder voor de kipstukjes van de veggie slager. Beter zelfs zijn die AH stukjes.

Het is dan ook hetzelfde product! Alleen andere marinade.   :)

,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8103 Gepost op: 30 april 2014, 19:01:22 »
Groene asperges, rode paprika en champignons uit de wok, afgeblust met wittewijnazijn en een schepje suiker. Gekookte aardappelen met peterselie. Een kleine salade van rucola en kerstomaatjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Marthe

• 274
« Reactie #8104 Gepost op: 30 april 2014, 20:05:02 »
diepvriespizza met spinazie (gepimpt met extra spinazie en rucola)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8105 Gepost op: 30 april 2014, 20:34:01 »
Gewokte broccoli en sugar snaps met Chinese zwartepepersaus, bruine rijst, gebakken tofu, gomasio. Net nog een kokoschocolaatje en zo denk ik nog een kiwi.
,,,,فلافل

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #8106 Gepost op: 30 april 2014, 21:53:19 »
Ik maakte een grote pan met macaroni. Was lekker gelukt en gelukkig maar, want ik maakte zoveel dat we er morgen nog een keer van eten.

Vriezen jullie macaroni weleens in? Ik vind het geen probleem maar de heren vinden het niet lekker. 'Te droog' zeggen ze.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8107 Gepost op: 30 april 2014, 22:32:17 »
Als er ingevroren wordt, dan het liefst alleen de saus of het moet om lasagne gaan ofzo.

We aten hotdogs op burgerbroodjes met ketchup, mosterd en ui. Erbij koolsla en toe een k&k mango-passiefruitcheesecake die aan Taksi deed denken.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8108 Gepost op: 01 mei 2014, 18:32:36 »
Gewokte tofu, paksoi en erbij rijst, daarnaast een sausje van prei, gember en sojasaus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8109 Gepost op: 01 mei 2014, 22:01:47 »
Restje koolsalade en Poolse noodlesoepjes wegen geen zin om te koken. Een augurken- en een fluoriscerend bietensoepje, opgeleukt met een lenteuitje. Mango toe.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #8110 Gepost op: 01 mei 2014, 22:35:16 »
Als we macaroni eten, maak ik het los en zonder zout. Dan geef ik de restjes aan onze tamme ratten. :D

Wij aten vandaag tomaten/courgette/bosui (of heet dat nu lenteui) soep en opgebakken aardappelen.
Groetjes, Antje

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #8111 Gepost op: 02 mei 2014, 08:46:42 »
Vriezen jullie macaroni weleens in? Ik vind het geen probleem maar de heren vinden het niet lekker. 'Te droog' zeggen ze.
Pasta invriezen vind ik niet zo'n succes. Het te droge is makkelijk op te lossen door er wat water of tomatensap bij te doen als je het opwarmt, als je het dan van te voren ontdooit en dan opwarmt dan in de koekenpan en niet in de magnetron, wordt het nog wel aardig, maar vind de pasta dan eigenlijk te gaar en dus niet zo lekker. Wat ik wel veel doe is de saus invriezen, die kun je dan ook nog fijn bijkruiden als jet het opwarmt, het verliest toch altijd wat pit in de vriezer.

Gisteren pasta met heel veel champignons en een geitenkaas-roomsausje. Vanavond iets met loeiveel knoflooksaus, misschien dat de BBQ al aan kan  :D (als Eelco vindt dat het BBQ seizoen geopend is, dan is dat natuurlijk zo...)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8112 Gepost op: 02 mei 2014, 16:08:12 »
Risotto met groene asperges en peultjes.
Aardbeien met slagroom toe.

Online karl

• 6.377
« Reactie #8113 Gepost op: 02 mei 2014, 17:57:42 »
Eénpansgerecht van bulgur, met knoflook, ui, bloemkoolroosjes, erwten, tomatenblokjes, verse platte peterselie, geroosterde pijnboompitjes en currykruiden. Lekker!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #8114 Gepost op: 02 mei 2014, 23:20:38 »
Vooral rabarbercrumble. Héél véél rabarbercrumble.
Smek. :D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8115 Gepost op: 03 mei 2014, 20:36:14 »
Gister Niemeijer stokbrood  :yummie: met aioli, paprika/tomaatsalade met kapperappeltjes, citroenolijven, 2 kaasjes (Caprin de St Julien en testun al barolo) en gegrilde courgette.
Vandaag witte asperges en erbij een ovenschotel van aadappel, tomaat, kaas, ui, ei, creme fraiche.
,,,,فلافل

Offline Marthe

• 274
« Reactie #8116 Gepost op: 03 mei 2014, 21:16:51 »
Weekend, dus tijd om te koken.
Uit 'Veg': salade van geroosterde pastinaak, waterkers en dupuis linzen met honing-mosterddressing. Lekker! :)
(Maar waarom moet ik van het kookboek de linzen eerst een minuut koken, dan afgieten en in nieuw water weer aan de kook brengen? Om ze af te spoelen, ofzo?)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #8117 Gepost op: 03 mei 2014, 21:25:20 »
(Maar waarom moet ik van het kookboek de linzen eerst een minuut koken, dan afgieten en in nieuw water weer aan de kook brengen? Om ze af te spoelen, ofzo?)

Of om zo het kookwater van de anti-nutriënten te ontdoen? Dat gaat overigens niet lukken met een minuut koken.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #8118 Gepost op: 03 mei 2014, 21:45:22 »
Eerder op de dag, rond een uur of 4, aten wij tomatensoep en een sandwich met hummus, zongedroogde tomaat en rucola bij Lebkov.

Daarna, weer thuis, maakten we de Spaghetti aglio, olio e peperoncino van het recept van Eelco. Alhoewel onze olie niet sputterde zoals in het recept staat en wij voor 3 theelepels edelgist kozen in plaats van Parmezaanse kaas, was het hartstikke lekker. Met oregano, bij de keuze oregano of basilicum. Voor herhaling vatbaar! En in de herhaling met 1,5 rode peper. ;D
Groetjes, Antje

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #8119 Gepost op: 04 mei 2014, 09:40:24 »
die nieuwe teriyaki stukjes van de AH, bij de vleesvervangers, doen niet onder voor de kipstukjes van de veggie slager. Beter zelfs zijn die AH stukjes.

Het is dan ook hetzelfde product! Alleen andere marinade.   :)

Ah, wist ik niet, zo hoor je nog eens wat, huh. Hoe wist je dat trouwens? Zie verder restaurantdraad

NW: hoogste tijd voor spijs en drank