Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #980 Gepost op: 28 september 2011, 17:49:59 »
Groente-cremesoep en sodabrood.
Wil/kun je ook wat meer over die groente-crèmesoep vertellen?

In Ierland eet ik graag 'cream of vegetable soup', dat probeer ik nu zelf te maken en heb het maar even zo vertaald. Receptje, maar dan dus met groentebouillon.
Dank, klinkt goed. Staafmixer je em helemaal fijn of schep je er een deel van de groente uit om later weer toe te voegen?

Ik staafmixer 'm helemaal aan gort! Resultaat mocht er wezen, vanavond eet ik de rest.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #981 Gepost op: 28 september 2011, 17:56:25 »
Een gigantisch bord Griekse sla met een enorme hoeveelheid ovenfrietjes ;D

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #982 Gepost op: 28 september 2011, 18:04:22 »
Een gigantisch bord Griekse sla met een enorme hoeveelheid ovenfrietjes ;D

Hier ook iets dergelijks: komkommer/paprika/radicchio/druivensla en erbij frieten. Yum.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #983 Gepost op: 28 september 2011, 18:09:44 »
Leuk, hé, hoe de simpele dingen soms toch echt ongelooflijk lekker kunnen smaken :)

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #984 Gepost op: 28 september 2011, 22:40:32 »
Salade met gegrilde groenten & kikkererwten en polentafrietjes.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #985 Gepost op: 28 september 2011, 23:03:38 »
Ovenschotel van aardappel, prei en aubergine met een groene salade. Toe vaniljeijs met chocoladesaus en banaan.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #986 Gepost op: 28 september 2011, 23:04:08 »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #987 Gepost op: 29 september 2011, 08:29:54 »
Een vriend van me maakte gisteren pasta met een saus van creme fraiche en witte wijn. Met paprika, en rucola. Lekker.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #988 Gepost op: 29 september 2011, 12:11:14 »
Een buurtgenoot is een maand in Indonesië geweest met zijn mevrouw. Nu is hij terug, maar mevrouw nog niet want die had daar nog wat te doen. Morgen vertrekt buurtgenoot naar Frankrijk voor een bijeenkomst met oude Delftse studiematen.
Vanavond komt hij hier eten. Ik heb maar Europees eten gemaakt want daar op Bali en Java heeft hij wellicht al genoeg Aziatisch gegeten. Hij krijgt in elk geval: soep van pompoen, wortel en courgette/ gegratineerde rode kool met ui en appeltjes/ puree van kastanje, ui, selderieknol en aardappel/ tofufrikadel. Mijn vrouw is naar de Dwaze dagen. Ik heb toen maar alvast alles gekookt, nou ja, de rode kool, de soep, de pureeingrediënten en de frikadelmassa. Buiten schijnt de zon. Wat zitik hier achter de compu?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #989 Gepost op: 29 september 2011, 13:03:21 »
Ik heb momenteel pompoen muffins in de oven staan.

Vanavond maakt mijn vriend pasta met romige avocadosaus.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #990 Gepost op: 29 september 2011, 18:28:07 »
polentafrietjes.
Hoe?

Met weinig moeite! ;D

Je maakt de polenta klaar met wat zout en verder zoals je dat altijd doet (of zoals er op 't pak staat). Daarna giet je dat op een bord/ in een ondiepe schaal, misschien 1,5 cm diep, want veel dikker wil je de frietjes niet. je wilt 't oppervlak wel eerst bekleden met bakpapier, tegen het plakken. Dan laat je de polenta afkoelen/ opstijven. Nu ga je er reepjes van snijden van ongeveer 1 cm. Deze frituur je met enkelen tegelijk (ik deed dat in een wok en in lijnzaadolie) totdat ze echt goed goudbruin zijn. zorg ervoor dat ze niet aan elkaar gaan plakken. Even op keukenpapier leggen en klaar!

Ze worden heel knapperig en blijven dat ook, en de binnenkant is dan nog zacht, een mooie combi! Ze koelen ook niet gauw af.

Ik had er nog 2 dipsausjes bij: mayonaise gemengd met gedroogde tomatenprut (dit gaat opvallend goed samen met de polenta) en een dip van avocado met limoensap en zout & peper, paste er ook goed bij.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #991 Gepost op: 29 september 2011, 20:58:06 »
Linzensalade

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #992 Gepost op: 29 september 2011, 21:44:03 »
In yoghurt gestoofde mediterrane bloemkool. Gebraden stukjes aardappel en pompoen met knoflook, salie en Parmezaanse kaas. Salade van lollo biondo, schijfjes wortel en reuzenbonen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #993 Gepost op: 29 september 2011, 22:39:04 »
Spiraaltjespasta met knolraap en chiliolie, knoflook en parmezaanse kaas, en een veldsalade. Witte druiven en appeltaart toe.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #994 Gepost op: 30 september 2011, 09:29:10 »
polentafrietjes.
Hoe?

Met weinig moeite! ;D

Je maakt de polenta klaar met wat zout en verder zoals je dat altijd doet (of zoals er op 't pak staat). Daarna giet je dat op een bord/ in een ondiepe schaal, misschien 1,5 cm diep, want veel dikker wil je de frietjes niet. je wilt 't oppervlak wel eerst bekleden met bakpapier, tegen het plakken. Dan laat je de polenta afkoelen/ opstijven. Nu ga je er reepjes van snijden van ongeveer 1 cm. Deze frituur je met enkelen tegelijk (ik deed dat in een wok en in lijnzaadolie) totdat ze echt goed goudbruin zijn. zorg ervoor dat ze niet aan elkaar gaan plakken. Even op keukenpapier leggen en klaar!

Ze worden heel knapperig en blijven dat ook, en de binnenkant is dan nog zacht, een mooie combi! Ze koelen ook niet gauw af.

Ik had er nog 2 dipsausjes bij: mayonaise gemengd met gedroogde tomatenprut (dit gaat opvallend goed samen met de polenta) en een dip van avocado met limoensap en zout & peper, paste er ook goed bij.

Hé, heb jij ook Rose Elliot's superchique vegetarisch? Of heeft zij die recepten van jou gestolen?  ;)

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Wat eten we vandaag?
« Reactie #995 Gepost op: 30 september 2011, 17:03:38 »
En als je er een eigen spin-off van hebt gemaakt, deel je het volledige recept dan met onze lezers op de voorpagina? Zoja, DM me even.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Wat eten we vandaag?
« Reactie #996 Gepost op: 30 september 2011, 20:02:54 »
Cijfers & Letters van Dr. Oetker. Heb ik ooit eens cadeau gekregen denk ik, en het is blijkbaar typisch iets wat ik nooit gebruik, want ik constateerde daarnet dat-ie al enorm over de datum is. Toen mocht-ie dus als toetje. :)
« Laatst bewerkt op: 30 september 2011, 20:16:20 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #997 Gepost op: 30 september 2011, 20:59:01 »
Patat oorlog en een sinaasappel en een pruim ter compensatie.

Calimero, wat zijn cijfers en letters?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Wat eten we vandaag?
« Reactie #998 Gepost op: 30 september 2011, 21:21:11 »
Calimero, wat zijn cijfers en letters?

Dit!

Verder deed ik vanavond trouwens iets met vegameukjes en witlofsalade.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #999 Gepost op: 30 september 2011, 21:49:40 »
Ik at patat in het Heitelan. Ze hebben daar trouwens iets met zuidelijkheid, want ik zag ook al iets met Echte Limburgse Vlaaien.