Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #940 Gepost op: 24 september 2011, 21:07:15 »
Dan heb je zo'n lekkere naan en dan verkruimel je het. Zonde toch, dan kun je toch net zo goed oud brood of goedkoop toastbrood gebruiken. Of mis ik iets?

Andersom juist. Als je de naan in de oven doet, ga je het uiteindelijk ook in stukjes opeten. Kun je het net zo goed meteen doen.

Volgens die redenatie kan je dan ook net zo goed Olvarit eten. In je mond maal je je voer uiteindelijk toch, kan je het er net zo goed voorgemalen in stoppen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #941 Gepost op: 24 september 2011, 21:10:16 »
Dan heb je zo'n lekkere naan en dan verkruimel je het. Zonde toch, dan kun je toch net zo goed oud brood of goedkoop toastbrood gebruiken. Of mis ik iets?

Andersom juist. Als je de naan in de oven doet, ga je het uiteindelijk ook in stukjes opeten. Kun je het net zo goed meteen doen.

Volgens die redenatie kan je dan ook net zo goed Olvarit eten.
Helemaal niet. Daar zit namelijk geen zout in.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #942 Gepost op: 24 september 2011, 21:29:44 »

Vermoedelijk minder lekker.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #943 Gepost op: 24 september 2011, 22:08:52 »
Gepofte aardappels met dip, rodebietjessalade en een bioburger met gebakken ui.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #944 Gepost op: 24 september 2011, 22:35:12 »
Spaghetti in tomatensaus met doperwtjes, ui, kaas, rode peper, knoflook en oregano.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #945 Gepost op: 24 september 2011, 22:36:47 »

Vermoedelijk minder lekker.

Gewoon met een korreltje zout nemen mevrouw Poek  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #946 Gepost op: 25 september 2011, 13:11:56 »
Gisterochtend ontbeten met pannenkoek (ik hartig, K. zoet). Eind van de middag pitabroodjes, gevuld met lollo biando, reepjes wortel en paprika, yoghurt, peterselie en vegaballetjes (bij wijze van lichte maaltijd/snack voor theaterbezoek). En vanochtend de traditionele zondagsbrunch met Turks brood uit de oven (met paprika, tomaat, ui, pepertjes, kaas, ajvar, dat werk).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #947 Gepost op: 25 september 2011, 17:09:59 »
Er schijnt een grote Caesarsalade onderweg te zijn ;D

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #948 Gepost op: 25 september 2011, 17:11:55 »
Ma Po Tofu, nasi goreng (en dat is leuk, want dat maken we hier bijna nooit) en een maiskolf met een citroen-sesamdressing.
,,,,فلافل

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #949 Gepost op: 25 september 2011, 19:13:28 »
Ik heb dagen de restjes gegeten van de afhaalsurinamer (nasi was erg lekker) en ik denk dat ik zo eens de gadogado ga assembleren die voor eerder deze week eigenlijk op het menu stond. En mezelf kennende kan ik daar weer langer dan een dag van eten.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #950 Gepost op: 25 september 2011, 20:47:46 »
Mijn bezoek kreeg vandaag pompoensoep, spinazie-tomaat-taart, een groene salade en ijs toe.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #951 Gepost op: 25 september 2011, 21:18:36 »
Ik heb pizza gegeten, voor het eerst in een jaar! En bij de pizzeria. Het was best lekker, maar ik denk toch dat ik er nu wel weer een jaartje tegenaan kan ;) 'K weet niet, ik vind het niet echt heel speciaal of zo. Ik mis het ook niet, denk er eigenlijk niet aan om het te eten. Maar ik heb wel lekker gegeten en ook in goed gezelschap.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #952 Gepost op: 25 september 2011, 21:25:00 »
Ook pizza! En wel zelfgemaakte. Deeg met een snufje schabzigerklee, tomatensaus van verse tomaten met teentje knoflook. Ik paprika, ui en salie, K. paprika en ananas. Laagje mozzarella en wat geraspte Parmezaanse kaas (niet te veel van beide).

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #953 Gepost op: 25 september 2011, 22:05:19 »
Mijn bezoek kreeg aardappel gratin, salade van brocoli en div andere dingen, "gewone sla" en een hartige taart met champignons, room, walnoten honing en kaas. Chocolade taart met hazelnoot en peren toe.
Zo.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #954 Gepost op: 25 september 2011, 22:33:47 »
Aardappels, gebakken ui/champignon mengsel met beetje knoflook, notenburger en bloemkool/sperziebonen/wortel met melksausje met lente ui. En genoeg om morgen nog eens van te eten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #955 Gepost op: 26 september 2011, 09:28:11 »
Laatste dagen: bietenrisotto met walnoot en geitenkaas. Pasta met pittige tomatensaus en kikkerwten. Gisteren: pannenkoeken bij mijn ouders.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #956 Gepost op: 26 september 2011, 11:06:42 »
Vrijdag at ik quorn in een tomatensausje met nasi, zaterdag maakte ik en Muppet pizza met geitenkaas, rucola, gegrilde aubergine en  zongedroogde tomaat (dat vond ik geen succes) gisteren: uiensoepje met kaasbroodje erin, huisgesneden frietjes met een alpro appelburger  :-\, zelfgemaakte appelmoes, boontjes en toe custard met zelfgefabriekte aardbeiensausje
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Wat eten we vandaag?
« Reactie #957 Gepost op: 26 september 2011, 13:58:13 »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #958 Gepost op: 26 september 2011, 14:15:00 »
schabzigerklee
Met watte?
Met datte. Zwiterse-kaaskruid. Ik heb het zo snel niet kunnen vinden, maar de Nederlandse naam zou wel eens zevengetijdenklaver kunnen zijn.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #959 Gepost op: 26 september 2011, 19:42:55 »
Tofuflensjes. Nou ja,ik noem die dingen maar flens omdat het  dubbelbolle lenzen zijn  die ik in de bakpan doe: twee holle lepels van dezelfde maat, de flensbrij uit een lepel afstrijken in de ander  en dan met de lege  lepel de brij uit de ander in de bakpan duwen.
Voor de tofubrij: met de hand verkruimelde tofu, een schepje boekweitgrutten (dank aan heer Christiaan die dat suggereerde voor boekweitpolenta), wat knoflook, ui, wat gedroogd kruid dat ik uit Iran meenam en dat naar rozemarijn en basilicum smaakt, tamari, kikkererwtenmeel, water alsnodig. Dikke brij.
Eekhoorntjesbrood-soep (drie forse eikenboleten gevonden), gegratineerde rode kool,gekookte aardappelen met zout en pompoenpitolie.

Mooi die naandiskussie! 
Olvarit: Babyeintopf. Ach so.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank