Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 26 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9300 Gepost op: 13 december 2014, 19:22:02 »
Een geweldige lasagne, gevuld met broccoli, wortel en knolselderij in tomatensaus, bestrooid met mozzarella. Erbij een kleine salade van ijsbergsla, paprika, komkommer en kidneybonen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9301 Gepost op: 13 december 2014, 19:40:31 »
De gevulde pompoen uit Veg!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9302 Gepost op: 13 december 2014, 22:25:14 »
Vandaag eindelijk deze salade gemaakt, erbij deze aardappels en kousenband met ketjap kaki tiga en sambal badjak. De man (Surinaamse roots) was erg te spreken over de eieren, ik heel blij met de salade. Al met al een lekker, makkelijk en snel maal dat zeker vaker gemaakt gaat worden.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9303 Gepost op: 14 december 2014, 16:45:39 »
Gisteren wezen eten bij een vriend. Hij maakte stamppot boerenkool voor een groep vrienden, voor mij met tofureepjes erbij.

Het was vermakelijk. Overal in de keuken lag boerenkool, het hele fornuis zat er onder. Vervolgens was de boerenkool eerst te droog, toen te nat (werd het afgegoten in een vergiet) en er vloog ook nog een vaatdoekje in de fik.

Met wat mosterd was het nog goed te doen.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #9304 Gepost op: 14 december 2014, 17:23:07 »
Pannenkoeken met boerenkool en pompoen, gruyeresausje erover, en toe pannenkoek met kersen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9305 Gepost op: 14 december 2014, 18:09:34 »
Lekker Wombat. Hier een gratin met aardappel en selderijstengel. Mandarijnen en Hartog-oliebol toe.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9306 Gepost op: 14 december 2014, 18:10:35 »
Vegetarische avond op de koksopleiding, we maakten een vegetarisch buffet. Ik at dus van alles:
Linzensalade met harissadressing
Bonensalade met romanesco, wortel en koolraap
Risotto van parelgort met eekhoorntjesbrood
Gemarineerde tempeh en tofu
Pompoen uit de oven met spelt, feta, olijven en peterselie
Wortelcreme
Carpaccio van rettich met parmezaanse kaas
Noten-paddenstoelenterrine
Aardappelrol gevuld met spinazie, geitenkaas en kombu

Gesmuld en nog een restje van de bonensalade en spelt met pompoen meegenomen voor de lunch vandaag. Vanavond dan maar iets gemakkelijks, een tosti of een omelet denk ik.

Wow wat leuk en lekker.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9307 Gepost op: 14 december 2014, 18:28:20 »
Pasta met pompoensaus. Erbij een salade (ijsbergsla, koolrabi, paprika, zonnebloempitten).

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9308 Gepost op: 14 december 2014, 22:29:09 »
Hapjes: restjes houmous, baba anoush, muhammara van maza, blokjes kaas, stokbrood met walnoten, dürüm, prutje  ;)  van ajvar met turkse feta, harissa en gehakte bieslook, saus van yoghurt met fijngemalen knoflook, koriander en wortel en een salade (ijsbergsla, tomaat, wortelslierten, paprikareepjes)
Ook nog broccolisoep gemaakt voor naar 't werk als lunch en appelcake omdat dat lekker is.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #9309 Gepost op: 15 december 2014, 16:12:29 »
Twee gasten te eten:
•   Vol au vent met Indiase vulling en raita
•   klein slaatje met kaki, appel, walnoot, venkel
•   Groene-koolrol met eikenboleten en kaas/ aardappel-perengratin (gratin Nuenenois) / tofugoulash/ gesauteerde paarse spruiten
•   Koffie en amandelstaaf

Heb mee trachten te doen met vegatopia winactie groente. Eerst natuurlijk niet gelezen dat je je naam en andere dingen erbij moest vermelden. Dus correctie gestuurd. En dan geldt de inzending niet want je hebt twee keer meegedaan. Zo raak je in isolement als je geen twitter en facebook hebt en alleen email.
Onze gasten vertelden dat een wat verstandelijk gehandicapte geen treinkaartje meer kon kopen omdat hij niets snapte van die automaat. Vreselijk eigenlijk. Schiphol computer kapot: alle vluchten vertraagd. Back up?Hoe zo, is toch niet nodig... Verloedering alom, te beginnen bij onderwijs.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2014, 16:18:00 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9310 Gepost op: 15 december 2014, 19:57:53 »
spruitjescurry.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9311 Gepost op: 15 december 2014, 20:34:12 »
Boerenkoolstamp op vrijdag, afhaal mihoen singapore op zaterdag en gister een niet zo best gelukte goegrie met gewokte prei, ui en gele paprika in een kerriesaus met voor meneer Bast iets teveel adjumapeper. Erbij rijst en toe was er fudge.
Vanavond gyros (Wheaty) in volkoren pita met sojayoghurt-mayo-groene kruiden-rode ui-heul veul knoflooksaus, romainesla en komkommer. Erbij broccolisalade.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #9312 Gepost op: 15 december 2014, 21:41:37 »
Stampot van aardappel en rucola die op moest, geitenkaasje uit de oven. Na proeven viel het mijn man mee, het leek hem een slechte combi.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9313 Gepost op: 16 december 2014, 00:08:10 »
Vanavond uit eten geweest: een lekkere pizza spinaci en een glas Hefeweizen bij ons stamrestaurant Amadeus. Daarna nog even naar de Weihnachtsmarkt. Eigenlijk hadden we dat gisteren ter gelegenheid van mijn verjaardag willen doen. Maar ook een 'dag te laat' zeer geslaagd.
Heb mee trachten te doen met vegatopia winactie groente. Eerst natuurlijk niet gelezen dat je je naam en andere dingen erbij moest vermelden. Dus correctie gestuurd. En dan geldt de inzending niet want je hebt twee keer meegedaan. Zo raak je in isolement als je geen twitter en facebook hebt en alleen email.
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat u gewoon meedoet met de winactie. Twee keer inzenden is niet toegestaan, maar een correctie sturen is natuurlijk prima.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9314 Gepost op: 16 december 2014, 12:05:57 »
Rauwe andijviestampot met blokjes rookkaas.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9315 Gepost op: 16 december 2014, 13:07:00 »
Stamppot zuurkool, het is er echt weer voor. En dan het restje donderdagavond opbakken  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9316 Gepost op: 16 december 2014, 20:02:22 »
Mexicaanse courgette en mais in room, zwarte bonen met ananas in tomaten-koriander-chipotle-habanerosaus, met een kaasmengsel gevulde pepertjes en minipaprikaatjes. Erbij de van gister overgebleven volkoren pita's en wat romainesla.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #9317 Gepost op: 16 december 2014, 20:29:58 »
Over het ontbijt:
havermout met blauwe bessen is lekker, maar nu in de winter met een schepje cacao is het misschien nog wel lekkerder!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9318 Gepost op: 16 december 2014, 21:59:23 »
Mexicaanse courgette en mais in room, zwarte bonen met ananas in tomaten-koriander-chipotle-habanerosaus, met een kaasmengsel gevulde pepertjes en minipaprikaatjes.

Wat lekker allemaal.  :hungry:

Hier een snelle maaltijdsalade met linzen, broccoli, mozzarella, kerstomaat en sojasaus/olijfolie/citroensapdressing met wat druppels tabasco.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9319 Gepost op: 16 december 2014, 22:40:54 »
Een roerbakje van paksoi en champignons met knoflook, pepertje, gember, citroengras, lichte sojasaus. Erbij basmatirijst.