Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9280 Gepost op: 10 december 2014, 08:10:23 »
Gisteren niets, want ik heb een virusje o.i.d. en ben heel erg opgeblazen en heb geen eetlust. Erg uitzonderlijk, moet snel overgaan.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9281 Gepost op: 10 december 2014, 08:26:53 »
Beterschap LL!

Gisteren at ik een groot bord gewokte groente (paksoi, courgette, ui, rode paprika) met gember en Tabasco-sojasaus (geniale mix van Tabasco met sojasaus, voor 1 euro bij Xenos te koop). Erdoor vegetarische kipstukjes die ik kocht bij Aldi (in de vriezer). Ze zijn ook van Beeter (Vegetarische Slager).

Toe een stuk chocoladeletter :-).

Vanavond in de herhaling.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #9282 Gepost op: 10 december 2014, 10:41:55 »
Uiteindelijk had ik gisteren maar heel weinig tijd, dus geen pompoen maar een rucolasalade met gedroogde tomaatjes, courgette, paprika, ui en komkommer en rostirondjes uit de oven.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #9283 Gepost op: 10 december 2014, 17:14:51 »
Beterschap mevrouw LL. Rot weer hier.
Vandaag soep van ui, wortel, rode puntpaprika, komijn. spaghetti met olijfolie en kaas, gemengde salade en ik denk een warme groente, roze spruiten wellicht. Een gast komt.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9284 Gepost op: 10 december 2014, 20:10:31 »
Roze spruiten? Apart!
En beterschap voor LL!

Gister kreeg ik rauwe andijviestamp voorgezet met vegarookworst en uienjus. Toe een mango.

Vandaag dat spirelliding geprobeerd, wortel- en rettichsliertjes ingelegd met appel- en rijstwijnazijn, wat bruine suiker en zout. Erbij een frituurfeestje: Lidl aardappelbitterballen met tuinkruiden, chilicheesenuggets, kroket, mosterd en rode tkemali om te dippen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9285 Gepost op: 10 december 2014, 22:01:54 »
chilicheesenuggets,

Zijn die ook bij Lidl te krijgen (of anders: waar wel  :)).
Hier een goedgelukte quiche van prei, rode ui en lenteui. Erbij een salade van lollodinges-sla met venkel en kappertjes.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9286 Gepost op: 11 december 2014, 09:35:20 »
Nee, groothandel en niet echt lekker, vonden we. Dus dit gaat op de lijst met culinaire doelen voor komend jaar.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9287 Gepost op: 11 december 2014, 17:05:57 »
Twee k&k quiches (waren over van de winkel) met tomaat en kaas (verschillende smaken). Erbij sla met komkommer, tomaat etc. Voor morgen ga ik vanaond al iets maken, moet weer tot laat werken en neem wat mee. Nog even verzinnen wat.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9288 Gepost op: 11 december 2014, 19:59:21 »
Dank voor de beterschapswensen. Het gaat op zich al aardig, maar echt veel eetlust heb ik nog niet. Maar er is een stijgende lijn.

Gisteren even opgepast bij mijn zusje. Door het gebrek aan eetlust en de drukte van een baby van maanden heb ik maar een klein stukje hartige taart met broccoli en kaas gehad. Vandaag een bamisoepje.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #9289 Gepost op: 11 december 2014, 20:23:59 »
Rijst, gewokte brocolli en paprika, feta en pinda's. Met champagne ivm het binnenhalen van een klus door mijn man.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9290 Gepost op: 11 december 2014, 23:20:54 »
Gefeli Bambi en man!

Ravioli gevuld met kaas met wat simpele tomatensaus. Erbij restje ijsbergsla met wortel, tomaat en komkommer.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9291 Gepost op: 11 december 2014, 23:44:12 »
Eergisteren ommelandse treinreis met drie uur vertraging naar Leeuwarden. In de trein zelfgemaakte wraps (hummus-zuurkool, hummus-gekiemd fenegriekzaad, truffelolie, brie en tomaat). Bij mijn ouders wat toastjes met brie als 'borrelhap'.

Gisteren al om half vijf warm gegeten: chili à la mama. Daarna uitvaartplechtigheid, gevolgd door wijn en zoutjes.

Vandaag al om drie uur warm gegeten: bami à la mama. Dit keer zonder vertraging om tien uur thuisgekomen. Nu zit ik bij te komen met een bokbiertje en toastjes met brie en tomaat.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #9292 Gepost op: 12 december 2014, 07:57:26 »
Vegetarische avond op de koksopleiding, we maakten een vegetarisch buffet. Ik at dus van alles:
Linzensalade met harissadressing
Bonensalade met romanesco, wortel en koolraap
Risotto van parelgort met eekhoorntjesbrood
Gemarineerde tempeh en tofu
Pompoen uit de oven met spelt, feta, olijven en peterselie
Wortelcreme
Carpaccio van rettich met parmezaanse kaas
Noten-paddenstoelenterrine
Aardappelrol gevuld met spinazie, geitenkaas en kombu

Gesmuld en nog een restje van de bonensalade en spelt met pompoen meegenomen voor de lunch vandaag. Vanavond dan maar iets gemakkelijks, een tosti of een omelet denk ik.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #9293 Gepost op: 12 december 2014, 18:27:02 »
Gefeli Bambi en man!

Ravioli gevuld met kaas met wat simpele tomatensaus. Erbij restje ijsbergsla met wortel, tomaat en komkommer.
Dank je!
Vandaag postelein, ei en mosterddressing vooraf. Straks pasta met een saus van gedroogde paddo en room, erbij spinazie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #9294 Gepost op: 12 december 2014, 18:49:17 »
Pasta met broccoli-blauwekaassaus.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #9295 Gepost op: 12 december 2014, 18:58:38 »
En inderdaad, het werd een tosti kaas-tomaat-mosterd. Met een rood wijntje erbij om te vieren dat het weekend is begonnen.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #9296 Gepost op: 12 december 2014, 20:41:13 »
Een linzensalade met harrissadressing? :-D
Kreeg je er ook een recept bij?
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9297 Gepost op: 12 december 2014, 22:21:25 »
Käsespätzle met erbij een uitgebreide (restjes-)salade van ijsbergsla, koolrabi, wortel, paprika en kidneybonen met mandarijnen-mosterddressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9298 Gepost op: 12 december 2014, 22:25:40 »
Ik was gisteren bijna vergeten  om voor vandaag alvast eten te maken, dus gisteravond laat toch nog maar wat gemaakt. Kerrieaardappels met sperziebonen, spitskool, lenteui- en gewone ui en hardgekookt ei. In een paar wrapjes gevouwen. Ik noem het altijd smokkel roti  ;)
De wrapjes waren koud op mijn werk ook lekker, mijn vriend was te lui om ze thuis voor zichzelf op te warmen en heeft ze dus ook koud opgepeuzeld. Ik had er 's avonds nog eentje over, die heb ik op station Schiedam opgegeten, nadat ik door een RET controle mijn trein had gemist naar huis en een half uur moest wachten  :(

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #9299 Gepost op: 13 december 2014, 10:11:07 »
Een linzensalade met harrissadressing? :-D
Kreeg je er ook een recept bij?

Dat zou te makkelijk zijn  ;)
Maar ik heb hem wel zelf gemaakt. Het was zo ongeveer een vinaigrette van citroensap, olijfolie, honing en harissa. De exacte verhoudingen heb ik helaas niet voor je.