Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #9240 Gepost op: 03 december 2014, 18:34:27 »
Pompoensoep met limabonen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #9241 Gepost op: 03 december 2014, 22:21:56 »
Een salade van rucola, koolrabi, paprika en kidneybonen. En een risotto met bleekselderij, champignon en ui.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9242 Gepost op: 03 december 2014, 22:28:22 »
Een goed gelukt, geimproviseerde quiche van bladerdeeg, geitenkaas, parmezaanse kerstomaat en rode ui. Erbij langzaam gestoofde zuurkool en een pompoensoep. Mango en kiwi toe.

Gisteren gebakken vega-kip-shoarma van de Vegaslager met pita's, salade van gele tomaat, zuurkoolsalade, gebakken aubergine met hoisinsaus en pickles en knoflooksaus.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9243 Gepost op: 04 december 2014, 21:03:34 »
pompoensoep met limabonen.

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9244 Gepost op: 04 december 2014, 21:10:58 »
Gisteren en vandaag wraps met veel bonen, wat ei, tomaat en avocado. En er is weer bio-creme freche bij de Albert Heijn. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9245 Gepost op: 04 december 2014, 21:24:52 »
Je vervalt in herhalingen  ;D.

Spruitjesstamppot. Kidneybonen en paprika in tomatensaus. Zelfgemaakte tofuworstjes (tip: koop ze gewoon kant-en-klaar). Salade van ijsbergsla, koolrabi, wortel en komkommer met mandarijnendressing.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #9246 Gepost op: 04 december 2014, 23:13:25 »
Tomatensoep met knoflookteentjes, groenten en papilot, en als dessert een gestoomde pudding met :roodmannetje:

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9247 Gepost op: 05 december 2014, 07:34:34 »
Je vervalt in herhalingen  ;D.

Klopt. In herhaling zit de kracht, behalve als je een boek schrijft.

Vanavond eet ik waarschijnlijk pasta met rode saus en paprika.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #9248 Gepost op: 05 december 2014, 13:57:14 »
Ik ga morgen Hete Bliksem maken, op traditionele wijze, maar voeg er blokjes kruidnagelkaas of komijnenkaas aan toe op het laatste, zodat de buitenkant eventjes smelt. Zo maak ik al jaren andijviestamppot en dit moet ook lekker zijn.
Maar ik zoek een bijgerecht en dat vind ik best lastig. Het is behoorlijk machtig, ik wil geen kaas daarin....ik had iets van "met gember" als eerste gedachte...maar ik weet het even niet. Een vleesvervanger vind ik een noodgreep. Alleen als ik erg in tijdnood kom morgen, misschien vega balletjes van AH erbij. Maar liever iets anders...iets met gember misschien? Iets met wortel of pompoen is misschien ook goede combi.
Het toetje neemt de gast mee, dus daar hoef ik mijn hoofd niet over te breken. Moet dadelijk werken... moet morgen dus de supermarkt in, sukkel die ik ben.
de tuin: dat ben ik

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9249 Gepost op: 05 december 2014, 16:17:03 »
Ik ga morgen Hete Bliksem maken, op traditionele wijze, maar voeg er blokjes kruidnagelkaas of komijnenkaas aan toe op het laatste, zodat de buitenkant eventjes smelt. Zo maak ik al jaren andijviestamppot en dit moet ook lekker zijn.
Maar ik zoek een bijgerecht en dat vind ik best lastig. Het is behoorlijk machtig, ik wil geen kaas daarin....ik had iets van "met gember" als eerste gedachte...maar ik weet het even niet. Een vleesvervanger vind ik een noodgreep. Alleen als ik erg in tijdnood kom morgen, misschien vega balletjes van AH erbij. Maar liever iets anders...iets met gember misschien? Iets met wortel of pompoen is misschien ook goede combi.

Of iets fris als paprikasalade met kappertjes? Als er al kaas bij zit zou ik niet ook een vleesvervanger doen.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9250 Gepost op: 05 december 2014, 21:21:50 »
Gebakken spruitjes met (stem)gember en siroop en een beetje ketjap combineert ook lekker met appel. En het beetje onstane saus kan weer als jus fungeren bij de stamp. Of in plaats van de kaasblokjes, de kaasgehaktballen van Djoois met een gemberroomkaasvulling misschien?

Gister aten we gehacktballen in uienjus met tomaat, chipotle en soja. Erbij gebakken krieltjes met knoflook en gekookte paarse spruitjes.
Vandaag casareccia met winterpostelein, Turkse feta, rode en gele paprika, walnoten, zongedroogde tomaat, sjalotje, knoflook en zwarte peper.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9251 Gepost op: 05 december 2014, 22:23:13 »
Een uitgebreide pannenkoekgourmet. Met, naast pannenkoekendeeg, op tafel:
- ui, paprika, champignon, tomaat, courgette, spinazie, ananas
- knoflook, pepertjes, verse peterselie
- mozzarella, Parmezaanse en gewone kaas
- basilicum, paprikapoeder, schabziegerklee, peper, zout
Alles schoon op, en wij tjokvol.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #9252 Gepost op: 06 december 2014, 10:26:30 »
Het zijn beide wel goede suggesties. Ik denk voort.
de tuin: dat ben ik

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9253 Gepost op: 06 december 2014, 14:14:18 »
Gisteren kaasfondue, met broodjes, mix cherrytomaatjes, gekookte knolselderij, komkommer, wortel, gebakken champies.
Vorige week aten we ook al kaasfondue, een vriendin vierde haar verjaardag met drie soorten; een met blauwe kaas, een met pesto en nog een gewone met bergkaas. Was erg gezellig, maar we zaten allemaal propjevol.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #9254 Gepost op: 06 december 2014, 15:22:31 »
Bulgur en tuinbonen, ui, knoflook, tomatensaus. Ik zie vele Libanese koude salades met tuinbonen en bulgur verschijnen als ik zoek, maar warm moet toch ook kunnen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9255 Gepost op: 06 december 2014, 18:58:38 »
Restjes groente opmaken: Soep van verse tomaat, wortel en paprika, erbij een stokbroodje gegrillde halloumi.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9256 Gepost op: 06 december 2014, 19:22:35 »
Doperwtenpulao met ui, gember, verse geelwortel, knoflook, komijn, laurier, kruidnagel, cassie, groene en zwarte kardamom, zwarte peper en vanwege geen ghee meer in huis kokosvet. Erbij cashewnoten, koriander, gebakken uitjes, plakjes komkommer en tomaat, pappadum en mangochutney. Toe banaan met mijn laatste borstplaatje *snik*
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #9257 Gepost op: 06 december 2014, 20:57:15 »
Spruitjestaart.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #9258 Gepost op: 07 december 2014, 10:32:45 »
Er moest nog steeds tapenade op, dus pasta met tapenade, gegrilde tomaatjes en mozzarella
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #9259 Gepost op: 07 december 2014, 12:20:40 »
Het pizzadeeg net gemaakt, nu al zin in. Er gaat paprikasaus op, courgette, kerstomaatjes en lekker veel kaas.