Wortel-paprika-ui-gembersoep (gemalen)/ salade bordje: witte-koolsla met venkelsnippers, venkel- en karwijzaadjes, een bolletje gerst gekookt met ui en venkel en een ingewikkelde dressing van, beetje bij beetje, telkens proevend, citroen, witte wijn, halfdroge sherry, scherpe mosterd, zout,miso, sojasaus met knoflook, gesnipperde bieslook, rozemarijn en salie, bladslabedje/ gele biet, oranje pompoen, polenta (maïsgries en boekweitgrutten, olijfolie en kaas;het is dus eigenlijk een Georgische ghomi) met gemalen rucola erdoor, veggie kip, groene-koolrol gevuld met tofu/ dessert met ijs en een moes van appel, wortel, gember en venkel. Venkels dus in allerlei bereidingen. Mooi diuretisch. Er komen twee gasten en we maken heel ongeveer wat we pasgeleden ook maakten. We = mijn vrouw. Ik heb alleen de witte kool geflintersneden (kan dat beter dan mijn vrouw). O ja, en de soep op smaak gebracht en die ingewikkelde dressing aangebracht.
Volgende week zijn we in het Verre-Oosten. Zal dan een tijd niks berichten, wellicht.