Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 24 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #9060 Gepost op: 05 november 2014, 20:10:57 »
Pasta-spinazie-brie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #9061 Gepost op: 05 november 2014, 22:39:12 »
Leuk idee, die tempeh rol. Als je die dan in stukjes snijdt krijg je een soort tempe sushi, misschien een prikkertje erdoor om het bij elkaar te houden?

Ja, zo heeft mijn vrouw die ook al eens gefabriceerd, als een sushi.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #9062 Gepost op: 05 november 2014, 22:46:25 »
Ee polenta van maïsgries, boekweitgrutten, wat bouillonpoeder en olijfolie en kaas en op het laatst grof gemalen rucola erdoor, pardano- handkaasreepjes (mijn vrouw is tegen vuistkaas), sperzieboontjes en een bruine-bonengumbo (nou ja, wat gebraden ui met bruine bonen en  wat gesnipperde salie en rozemarijn, veggie kipstukjes
Gisteren: rösti, bloemkoolpuree, sojastukjes van AH, salade van rucola, bladsla, avocado, wat blauwe kaas en walnoten.

Enfin, zo komen we de dagen wel door.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9063 Gepost op: 06 november 2014, 08:16:29 »
Hoe maak je die bloemkool Miranda?  :)

Bloemkool in kleine roosjes snijden en in gesteriliseerde glazen potten doen. 400 ml water en 400 ml natuurazijn aan de kookbrengen. 4 eetlepels suiker en een theelepel kurkuma erbij en dit erin oplossen. Hete vloeistof bij de bloemkool gieten tot de rand van de potten, dichtdraaien en ondersteboven laten afkoelen. Als het goed vacuum trekt kun je het weken (misschien zelfs maanden) bewaren.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #9064 Gepost op: 06 november 2014, 09:36:56 »
Vandaag hebben we de volgende ingrediënten klaar staan: kastanjes (veel van de voorraad deugde al niet meer), spruitjes, gekookte gele rijst, ui, stuk rode paprika, beetje pindasaus. Ik weet niet, ik denk gebakken rijst met ui en paprika, die kastanjes bakken en daarna geblancheerde spruit erbij. Ik kan ook proberen die kastanjes zacht te koken met bruine suiker, afkoelen en een schepje ijs erbij en wat wodka eroverheen. Zou een spruitje daarop passen? Vast wel.
En dan nog iets eiwitrijks , eens kijken in de koelkast.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9065 Gepost op: 06 november 2014, 12:35:43 »
Vanavond moet ik groente eten, heel veel groente, ik loop een beetje achter deze week. Ik zit te denken aan een wortel-prei-tomatensoep, nog nooit gemaakt maar kan me niet voorstellen dat het niet lekker wordt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9066 Gepost op: 06 november 2014, 15:34:36 »
Zaterdag aten we uit bij het filmhuis in Den Haag, verrassend lekker gegeten: tart tatin van gecarameliseerde ui met Pierre Robert (een superromige kaas) en walnoten, een salade met gorgonzola, pecannoten en gebakken peren en toe een plak wortelcake.
Zondag maakte ik een variant van pasta alla Norma (ik had geen basilicum in huis en niet de juiste kaas dus ik mengde pittige geit met parmesan).
Maandag at ik laat op het werk een zelf meegebracht soepje van prei, champignons en aardappel.
Dinsdag een snelle pizza bij Angelo Betti zodat onze keuken schoonbleef voor de huizenkijker die woensdag langskwam.
Woensdag salade en zuurkool met rookworst (van Albert Heijn!).
Vandaag vast iets met paprika's want die moeten op.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #9067 Gepost op: 06 november 2014, 16:34:23 »
Vanavond moet ik groente eten, heel veel groente, ik loop een beetje achter deze week. Ik zit te denken aan een wortel-prei-tomatensoep, nog nooit gemaakt maar kan me niet voorstellen dat het niet lekker wordt.
Ha mevrouw Sam:
Vele methoden:
1. Vetarm: ontvel tomaat en snijd in stukjes/ snijd wortel in dunne reepjes, prei idem. Kook alles in water, evt. laurierblad erbij of mespuntje kerry, wat op smaak brengen met bouillonpoeder en/ofwat sojasaus, proeven. Als tomaat te zuur een beetje suiker erbij. Klaar.
2. Als 1en malen
3. Als 1 en stukjes aardappel erbij koken.
4. Vetter: fruit ingrediënten van 1, de tomaat op het laatst. Evt wat knoflook meefruiten. Dan pas water etc. erbij.
5. Als 4 met scheut melk erbij, kan schiften als tomaat zuur, geeft niks
Enz enz, soep gaat altijd, receptuur geheel onnodig. Kortom,. al wat ik hier schrijf is complete overbodig. Tja.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9068 Gepost op: 06 november 2014, 19:42:17 »
Risotto met rode bieten, ui en champignons, knoflook, pepertje, rodewijnazijn en Parmezaanse kaas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9069 Gepost op: 06 november 2014, 20:07:37 »
Gister gebakken eiernoedels in soja, chiu chow chili olie, gember, knoflook en shaoxing met paprika, prei, taugé, ui en ijsbergsla. Toe yoghurt.

Vanavond diepvriespizza en salade van romaine, tomaatjes, komkommer in groene kruidendressing. Toe lemon cheesecake van de Lidl.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline jol

• 2.653
« Reactie #9070 Gepost op: 07 november 2014, 08:49:38 »
Gisteren at ik heel veel paprika, rauw met wat hummus om te dippen, zacht gekookte eitjes en een bakje nootjes. Gelukkig had ik overdag al een linzen/tomatensoep op.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #9071 Gepost op: 07 november 2014, 12:15:03 »
Quiche met tallegio kaas, pastinaak, aardpeer en champignons.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9072 Gepost op: 07 november 2014, 13:35:01 »
Ha mevrouw Sam:
Vele methoden:
(...)
Dank voor de suggesties! Het is uiteindelijk nummer 2 geworden, omdat dat het snelste was. Wat me opviel: door de vele wortel krijgt de soep niet alleen een mooie fluwelige structuur, het wordt ook een beetje zoetig, zoals een tomatencremesoep. Maar dan zonder de suiker en zonder de room. Ik ga het vaker maken, het smaakt veel luxer dan het simpele recept suggereert.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9073 Gepost op: 07 november 2014, 14:34:23 »
Zaterdag aten we uit bij het filmhuis in Den Haag, verrassend lekker gegeten: tart tatin van gecarameliseerde ui met Pierre Robert (een superromige kaas) en walnoten, een salade met gorgonzola, pecannoten en gebakken peren en toe een plak wortelcake.

Klinkt goed! Ben daar ook eens geweest en was ook wel blij verrast.

Ik at gisteren boerenkoel van die mama, met een filetgeval.

Vandaag snel iets voordat ik naar het Rewirefestival ga. Morgen waarschijnlijk naar Soeboer.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #9074 Gepost op: 07 november 2014, 17:20:59 »

Vandaag snel iets voordat ik naar het Rewirefestival ga. Morgen waarschijnlijk naar Soeboer.
[/quote]
Ha, mevrouw LL, alles goed met u?
Rewire festival? Draden weer aan elkaar? Soeboer? Wat zijn dat voor evenementen?

« Reactie #9075 Gepost op: 07 november 2014, 17:27:04 »
Rewire festival? Draden weer aan elkaar?

Unplugged is alweer uit de tijd zeker.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #9076 Gepost op: 07 november 2014, 17:27:47 »
Soep van gember, pompoen, bloemkool, ui en wat komijn, garam masala, bouillonpoeder en straks doe ik  nog een scheut olijfolie bij die soep die mijn vrouw maakte en ik 'abschmeckte'. Sugar snaps, tahinsaus, gebakken tofu...dat in elk geval.
Misschien een glaasje Zuckerschnaps bij de sugar snaps? Heel ouderwets: brandewijn met suiker.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9077 Gepost op: 07 november 2014, 18:10:28 »

Ha, mevrouw LL, alles goed met u? Ik hoop met u ook.

Rewire festival? Draden weer aan elkaar? Soeboer? Wat zijn dat voor evenementen?

Dag meneer Niewied. Het gaat best goed met mij, dank u.

Het Rewire Festival is een festival in Den Haag, met veel muziek op verschillende locaties. Erg leuk denk ik. Het is vast een unplugged dat weer aan elkaar gedraad wordt ja ;)

Soeboer is een fijn Indonesisch restaurant bij mij om de hoek. Daar willen we morgen eten voordat we weer verder gaan kijken.

« Laatst bewerkt op: 07 november 2014, 18:12:56 door LL de Ling »

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #9078 Gepost op: 07 november 2014, 19:44:38 »
Van onder naar boven aubergine, runderreepjes, gekookte pasta, pastasaus en Mozzarella, momenteel in de oven. Hopelijk is het lekker.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #9079 Gepost op: 07 november 2014, 21:02:59 »
Spruitjesstamppot. Kidneybonen in pittige tomatensaus. Sellerieschnitzeltjes. Salade van veldsla, komkommer, radijs en koolrabi met mandarijndressing, bestrooid met zonnebloempitten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength