Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8660 Gepost op: 06 augustus 2014, 21:48:36 »
GeBBQed met een vriendin, onder een afdak vanwege de regen. We aten de klassieke tempehribbetjes + tempehribbetjes met chimichurrisaus (die had ik een poos geleden al eens gemaakt en ongevroren), champignons gevuld met roomkaas, verbrande courgetteplakjes en teriyaki-stukjes vd AH. Verder nog veel brood en een fles Hugo.

Offline Mira

• 149
    • Stichting Alternatief Idee
« Reactie #8661 Gepost op: 06 augustus 2014, 23:27:09 »
stamppot rauwe spinazie met tofu in jus uit wereldrecepten van Joost Drenthe

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8662 Gepost op: 07 augustus 2014, 07:53:24 »
Gisteren vega carbonara en komkommer-tomatensalade.
Vanavond aardappel-chinese koolsalade met knoflookdressing en verse dille.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8663 Gepost op: 08 augustus 2014, 06:46:35 »
Gisteren een zoutloze èn zuivelloze rijsttafel gemaakt voor een vriendin met een streng dieet.
Eitjes in tomaten saus (tomatenpuree is ook zonder zout te vinden), pittige sperziebonen, sambal goreng spitskool met taugé, satésaus en zelfgemaakte atjar uit de spiraalsnijder (oftewel groentenpuntenslijper).
Zij had groenten uit haar moestuin meegenomen, waaronder een courgette van 4 kilo! Is waarschijnlijk een onbedoelde kruising tussen een courgette- en een pompoenplant geweest.  :o

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #8664 Gepost op: 08 augustus 2014, 14:57:21 »
Nasi.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8665 Gepost op: 08 augustus 2014, 19:34:51 »
Gisteren een zoutloze èn zuivelloze rijsttafel gemaakt voor een vriendin met een streng dieet.
Eitjes in tomaten saus (tomatenpuree is ook zonder zout te vinden), pittige sperziebonen, sambal goreng spitskool met taugé, satésaus en zelfgemaakte atjar uit de spiraalsnijder (oftewel groentenpuntenslijper).

Wat leuk!
Hier kerrieaardappels, roerbaktivaldinges, de 1e sperziebonen van het jaar.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #8666 Gepost op: 10 augustus 2014, 09:09:22 »
Een variatie op de gebakken sobanoedels met spitskool van de voorpagina. In de Bioplanet kocht ik (een keuze van een "absurde overvloed") bruine boekweitnoedels. Spitskool vinden we fijner dan witte kool. Bosuitjes had ik niet gezocht, naast de wortelreepjes ook nog wat komkommerreepjes bijgevoegd (is licht en kort opgewarmd ook wel lekker in Aziatische gerechten). Ui in halve ringen en knoflook in zeer dunne schijfjes (dan zie je de knoflook ook tenminste). Sojasaus en gember. Platte peterselie op het einde. Apart gebakken sojareepjes uit Bioplanet, op einde bij het geheel toegevoegd.  Licht en lekker.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2014, 09:12:00 door karl »

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #8667 Gepost op: 10 augustus 2014, 17:40:34 »
Gisteren pitabroodjes met falafel, aubergine, olijven, augurken, wortel, little gem sla, komkommer-cashew spread en ajvar.
Vanavond hebben we al blauwe bessen en aardbeien op en straks eten we nog een keer pitabroodjes maar dan met Vegetarische Slager shoarma. Ik denk weer met dezelfde groente/saus combinatie (misschien dan met courgette ipv aubergine).
Groetjes, Antje

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #8668 Gepost op: 10 augustus 2014, 17:59:47 »
Pizza.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8669 Gepost op: 10 augustus 2014, 18:05:46 »
Gepofte aardappels en cantharellesalade.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #8670 Gepost op: 10 augustus 2014, 19:52:41 »
Afgelopen twee dagen campingeten - we waren met de camper van mijn ouders op een balfolkfestival in Eindhoven. De eerste avond macaroni met paprika en courgette in pittige tomatensaus (met verse knoflook en een pepertje, ook op vakantie) met erbij een salade van ijsbergsla, koolrabi en kidneybonen. Gisteravond moest het snel (korte pauze tussen leuke optredens): een salade van ijsbergsla, paprika, koolrabi en kidneybonen (met een iets andere dressing dan de avond ervoor) met erbij stokbrood met boter, brie en pepersmeerkaas.

Vanavond bij mijn ouders thuis een 'Nederlandse' maaltijd à la mama: vegaburger, rösti, sperzieboontjes en broccoli (nét nog beetgaar).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8671 Gepost op: 10 augustus 2014, 20:54:39 »
Bietjes uit de moestuin van een vriendin, geroosterd in de oven met een klein beetje zachte geitenkaas erover. Daarbij, ook uit de oven, aardappeltjes met rozemarijn. Met kwark-tuinkruidensausje. En een schnitzel van Healthy Planet, die niet zo bijzonder was.

Oh, en ik had ook nog rabarber gehad, dus ook nog een rabarber-bosbessencrumble gemaakt.was best aardig gelukt, zo op de gok  :)
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2014, 17:49:55 door meisbaer »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8672 Gepost op: 11 augustus 2014, 19:07:55 »
waaronder een courgette van 4 kilo! Is waarschijnlijk een onbedoelde kruising tussen een courgette- en een pompoenplant geweest.  :o

Of gewoon te laat geoogst? Wij hebben ze nog wel zwaarder gehad. En in tegenstelling tot de pompoen is de schil niet pureerbaar in de soep.

Vandaag: restje nasi.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8673 Gepost op: 11 augustus 2014, 19:38:00 »
Chinese aubergines, tofu in zwartepepersaus, knoflokige komkommersalade, ingemaakte mosterdkool, bruine rijst.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8674 Gepost op: 11 augustus 2014, 20:04:52 »
waaronder een courgette van 4 kilo! Is waarschijnlijk een onbedoelde kruising tussen een courgette- en een pompoenplant geweest.  :o

Of gewoon te laat geoogst? Wij hebben ze nog wel zwaarder gehad. En in tegenstelling tot de pompoen is de schil niet pureerbaar in de soep.

Oh, ik heb er vandaag eentje in de soep verwerkt, en na wat staafmixeren was het een prima soepje!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8675 Gepost op: 11 augustus 2014, 20:05:25 »
Pizza van Turks brood met tomatensaus, paprika, courgette en feta.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8676 Gepost op: 11 augustus 2014, 20:06:10 »
Bietjes uit de moestuin van een vriendin, geroosterd in de oven met een klein beetje zachte geitenkaas erover. Daarbij, ook uit de oven, aardappeltjes met rozemarijn. Met kwark-tuinkruidensausje. En een schnitzel van Healthy Planet, die niet zo bijzonder was.

Oh, en ik had ook nog rabarber gehad, dus ook nog een rabarber-bosbessencrumble gemaakt.was best aardig gelukt, zo op de gok  :)

Hoe lang had je de bietjes in de oven gedaan? Hier komen ze er ook aan.
Niet in jouw belang natuurlijk, maar het schijnt beter te zijn voor de plant om na 21juni de rabarber niet meer te plukken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8677 Gepost op: 11 augustus 2014, 20:11:47 »
waaronder een courgette van 4 kilo! Is waarschijnlijk een onbedoelde kruising tussen een courgette- en een pompoenplant geweest.  :o

Oh, ik heb er vandaag eentje in de soep verwerkt, en na wat staafmixeren was het een prima soepje!

Van kleine wel hoor. Maar de schil van de monstercourgettes blijft hard en taai is mijn ervaring.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2014, 20:14:21 door LL de Ling »

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8678 Gepost op: 12 augustus 2014, 00:02:41 »
Volgens mijn vriendin groeit de plant ook als een pompoen, en nu we hem hebben opengemaakt, zie je dat de zaden ook als een pompoen in van die draden zitten. Het vruchtvlees is ook veel steviger, en de schil is harder. Maar de buitenkant ziet er echt uit als een courgette, en het vruchtvlees is ook crèmekleurig zoals een courgette. We hebben het maar een courgoen genoemd.
Morgen misschien eens soep van maken, of proberen te bakken.

Haar moestuin moet ze elke winter weer inleveren, dus dat van die rabarber maakt niets uit, alles moet er toch uit op den duur.

De bietjes kook of stoom je totdat ze zacht aan het worden zijn, daarna doe ik ze nog 30 min in de oven, met olijfolie, peper en en zout. Evt nog wat kruiden erover. Vaak ook tegelijk met voorgekookte aardappels, die zijn dan ook lekker knapperig.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #8679 Gepost op: 12 augustus 2014, 09:25:25 »
Een vriendin had die ook ooit in haar tuin, ze heeft er toen zelfs mee in een lokaal krantje gestaan. Daar werd het een pompette genoemd :)

Mijn weekend was druk (4 dagen Theater op de Markt, waar ik zoveel mogelijk van mee wilde pikken), dus zaterdag snelle Thaise noodles in de stad, zondag een frietje met tartaar. Gisteren eindelijk nog eens gewone kost, wortelstoemp met Grilltaler (gekruide kaasschijven) uit de Duitse Lidl.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2014, 09:28:11 door Joske »