Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8480 Gepost op: 07 juli 2014, 23:31:38 »
Restje broodlasagne en toe een stukje dadel-worteltaart met whisky-caramelsaus dat ik toegestopt had gekregen van een niet nader te noemen buurvrouw. :kwijl:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8481 Gepost op: 08 juli 2014, 13:03:23 »
Gnocchi met een groene saus van spinazie, knoflook en alpro soja-room en geraspte kaas (ik weet zelf ook nog niet hoe dat uitpakt), met gebakken kastanjechampignons en ik denk wat pijnboompitjes.

Morgen kooktstiefzoonlief (de opdracht is om eens géén wraps te maken  ;)) en voor donderdag weet ik het nog niet. Beetje low budget èn gezond na de festivaluitspattingen van de laatste weken.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #8482 Gepost op: 08 juli 2014, 16:22:53 »
Gisteren en vandaag conferentielunch: het 'echte' eten was allemaal met vl33s of v1s, maar er was ook goed brood en lekkere kaas. Daarnaast hebben we het personeel ingefluisterd dat ze de rauwkost van de koffiepauze ook tijdens de lunch konden serveren. Vandaag was er ook pasta met pesto.

Gisteravond op pad met een groep mensen, uiteindelijk besloten bij een Griek te eten (jawel, als je in Denemarken bent, dan ga je dus Grieks eten). Uiteraard stond er geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart, maar ik had al bedacht dat ik wel genoeg had aan een Griekse salade. Dat vond de ober dus niet, en die besloot dat ik een bord vol vegetarische hapjes moest hebben (die dus niet op de kaart stond). Was lekker!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8483 Gepost op: 08 juli 2014, 17:09:36 »
Freekehsalade en falafel

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8484 Gepost op: 08 juli 2014, 20:57:00 »
Op verzoek nog een keer caesarsalade gemaakt, met avocados die op moesten. Toe was er warme chocolademelk van choco Provamel en pure Cote d'Or :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8485 Gepost op: 08 juli 2014, 22:33:22 »
Pastasalade op werk.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8486 Gepost op: 08 juli 2014, 22:43:58 »
En vanavond op de Prinses Juliana (jawel, een Nederlandse boot ligt hier in Aalborg een restaurant te wezen) een geïmproviseerde vegetarische maaltijd (er staat alleen vl33s en v1s op de kaart). Een geinig stapeltje goed op smaak gebrachte groente (bloemkool, lenteui, radijs, kerstomaat) en groentechips met een frisse saus waar in ieder geval appel in zat. Erbij in groentebouillon en in de schil gekookte mini-aardappeltjes. Absoluut niet slecht.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #8487 Gepost op: 09 juli 2014, 01:26:42 »
Ik had een vriendin onder valse voorwendselen hiernaartoe gelokt, met de belofte van eten, zodat ze mijn bed kon verschonen.

We aten de bruschetta van zondag, en pasta (ik heb blijkbaar een pastaweek) met kerstomaatjessaus. Daarna nog dadel-worteltaart met wisky-karamelsaus.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #8488 Gepost op: 09 juli 2014, 11:24:23 »
Ha, ben terug uit Zwitserland.
Kreeg daar op een dag capuns te eten, althans dat stond op het menu. Kende ik niet. Google: kortgezegd is het een koolrol, of snijbietrol (Mangold in het Duits) of, algemeen, een bladrol gevuld met iets. Vreemd is dat recepten reppen van het toevoegen van gesneden deeglap, soort pastadeeg, in die rol. Welaan, de hotelkok, een Italiaan, maakte weer zijn eigen non-variant: hij nam gewoon Spätzle (weer een van die vele pastavriaties, met een deeg waardoor hij wat snijbiet had gehakt. Ook had hij de hotelhouder wijs gemaakt dat Indonesische noedels (bami, mihun) Meh-meh heet. En wat maakte hij ervan: paparadellen met een suas waarin Chinese paddestoelen waren. Tja.

Thuis weer aten we gisteren tomatenrijst met Mexicaanse kruiden (zegt mijn vrouw), gebakken tofu met ui en knoflook, een gemende salde met veel tuinkruiden.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

• 6.375
« Reactie #8489 Gepost op: 09 juli 2014, 14:23:37 »
Niet te vertrouwen, die Italianen. Maar u beoefent zelf toch ook een bijzonder en merkwaardig soort fusion-kookkunst, vind ik, Heer Niewied.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #8490 Gepost op: 09 juli 2014, 18:38:43 »
Burrito's

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8491 Gepost op: 09 juli 2014, 19:12:32 »
Welkom terug heer Niewied!

Mie opgebakken in kokosvet met Surinaamse pindasaus, wortel, rettich, groene puntpaprika en peper, komkommer, sjalot, knoflook.
Toe chocopavlova met mascarpone, aardbeien, blauwe en kruisbessen :heart:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #8492 Gepost op: 09 juli 2014, 19:42:44 »
Een erg lekkere wortelsoep en geroosterd brood met cottage cheese.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #8493 Gepost op: 09 juli 2014, 21:33:46 »
Afgelopen week naar Rock Werchter geweest, daar best aardig gegeten (maar het is wel eens beter/gevarieerder geweest): Falafel (beetje weinig gevuld), zoet-zure noedels met omelet( lekker, maar veel bonnen), salade met feta (echt vers met gekruide feta). Verder wilde ik zondagavond nasi met loempia halen, maar de nasi was op, dus alleen de loempia's gehad. Met een wafel als toetje :-)
Verder gewoon braaf 's ochtends crackers met jam gegeten, en boterhammetjes met tartex en pindakaas mee naar de festivalweide.

Hoogtepunt is atijd de pannekoek aan het eind van het festival, als we naar de auto lopen. Klinkt raar om dat te zeggen, maar dat is als troost omdat het alweer voorbij is. Het is dan namelijk de allerlekkerste pannekoek ooit, gebakken op een crêpepan, maar wel een echte pannekoek, met keuze uit vele toppings. Ik neem dan de lichtbruine suiker (of zoals ze het eerst noemden "blonde suiker").

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #8494 Gepost op: 10 juli 2014, 11:36:49 »
Gisteravond Conference Dinner, met onder andere bietenhummus, salade van rucola, quinoa en granaatappel, kleine nieuwe aardappelen, quiche, lekker brood en verschillende kaasjes.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #8495 Gepost op: 10 juli 2014, 15:58:59 »
Gisteravond pizza met tomaat, olijven, courgette, ananas, mozzarella en voor de dochter de vega-mozzarella die we uit de Denn's mee hadden gebracht.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8496 Gepost op: 10 juli 2014, 20:47:42 »
Borrel bij de buren met lekkere hapjes en daarna thuis frietjes en salade van witlof/tomaat/hete peper/komkommer.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #8497 Gepost op: 10 juli 2014, 21:54:14 »
Pasta met aubergine, tomaat, pijnboompitjes en rozijnen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8498 Gepost op: 10 juli 2014, 22:06:26 »
Pasta met lekkere mozzarella, gebakken snijbiet* en courgette*.
Met de groenten* van eigen tuin, net als knoflook.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #8499 Gepost op: 10 juli 2014, 22:30:00 »
Geblancheerde zeekraal die op moest, en pannenkoeken om de buik te vullen.