Gisteren roosterde ik tomaten, pompoen, ui en wat aardappel, staafmixerde het en noemde het soep. Met lekker brood met baba anoush en knoflookchampignons. O, en gebakken halloumi. Stoicky toffee cake toe, met een experiment: het is ontzettend lekker om heel pure chocola in de caramelsaus te smelten, maar dan past het niet echt meer bij de stc. Desondanks vind ik het niet erg dat er een restje van is (dat is een understatement).
Vandaag eigenlijk net zoiets, ik roosterde veel tomaten met wat ui en paprika en een rood pepertje.
Na het roosteren het pepertje ertussenuit vissen en de rest pureren. Vandaag aten we spaghetti met deze tomatensaus, gebakken courgette en champignons, geroosterde bloemkool en een lekker stukje kaas.
Voor morgen is de imam bayildi al klaar: aangebakken auberginederden (ik had zulke joekels dat helften me te lang gaan duren bij het gaar worden) met nog wat meer paprika, veel peterselie, het geroosterde pepertje en de tomatensaus in een ovenschaal. Hoeft morgen alleen nog maar in de oven, bulghur bij maken (in de volkskrant van vandaag staat consequent burgul, en het kostte me moeite om te ontdekken wat daar nou raar aan is).