Ben benieuwd, Greet!
Ik was de afgelopen drie dagen in het Kloster Drübeck (Harz) voor de jaarlijkse workshop van mijn werk. Vantevoren al gecheckt wat de keuken daar zo biedt en dat zag er veelbelovend uit: alles vers, regionale produkten en elke dag één vegetarische maaltijd (donderdag zelfs alleen maar vegetarisch en vrijdag v1sdag).
Zoals in Duitsland gebruikelijk, was de middagmaaltijd de hoofdmaaltijd. Woensdag: aardappelen, wortel/bloemkool/koolrabi en een pompoen-cantherellenstoofpotje. Donderdag (de vegetarische dag) was het helaas (bewust waarschijnlijk) wat kariger: een aardappel-snijbietschotel en een aardappel-tomatenschotel - een gemiste kans om de vl33seters te laten zien dat vegetarisch ook lekker kan zijn. Vandaag een polentapizza, aardappelen en gewokte komkommers en courgettes. En elke dag pompoensoep en een uitgebreid saladebuffet.
Woensdagavond barbecue. Dat wil zeggen: voor de vegetariërs was er een aluminiumpakje met warme, gemarineerde groenten (kerstomaatjes, paprika, champignons). Plus salade en brood. Donderdagavond goulash en k1ppensoep - voor de vegetariërs werd op het laatste nippertje nog brood, kaas, gemarineerde champignons en tomatensalade geregeld, de beoogde doelgroep heeft echter hard om wat restjes moeten vechten ('o, lekker, daar neem ik ook wat van'). Ik had in ieder geval graag nog wat meer gehad.
Vanavond maar iets simpels. Ik vermoed dat het spaghetti met pittige tomatensaus en Parmezaanse kaas gaat worden.