Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #800 Gepost op: 14 september 2011, 21:33:25 »
Ik at een burrito en salade.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #801 Gepost op: 14 september 2011, 21:37:29 »
[Maartje vist voddig papiertje uit de keukenla]
Ik doe altijd:
375 gr witte bloem
75 gr volkorenmeel
1/2 tl zout
1 tl baksoda
350 ml karnemelk (of half water/half yoghurt)

Roeren tot een beetje een kledderig deeg, niet kneden, brood van vormen, inkruisen en 45 minuten in een hete oven (230 graden, na een kwartier tot 200 graden terugdraaien).

Of in 12 kleine bolletjes verdelen en die dan 15-20 minuten bakken (dan begin ik volgens mij gewoon op 200 graden)

[/Legt het voddige papiertje zorgvuldig weer terug]
Dank je!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #802 Gepost op: 14 september 2011, 22:26:32 »
Ik heb volgens mij voor een hele week gekookt. Quorn Tonight (werd grote pan), gekruide bulgur en avocadosalade.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #803 Gepost op: 15 september 2011, 12:46:37 »
Als lunch een smoothie van mineola, spinazie en mango. Vreemd, maar best lekker. En een paar noten.

Esther197301

Wat eten we vandaag?
« Reactie #804 Gepost op: 15 september 2011, 14:28:54 »
Gisteren avond aardappelen, dopperwten en een vega burger. Vanavond  vega macaroni.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #805 Gepost op: 15 september 2011, 15:57:51 »
Nee, Indisch is de fusionkeuken
Wat verlaat zou ik nog een kleinigheid toe willen voegen aan de discussie tussen de dames M en H.
Wat eet je eigenlijk bij de Chin Ind? Welaan een soort Chinees met een vleug oude Nederlandse kolonie in de Oost en een soort Ind. (tja) iets wat in de verte lijkt op Indonesisch en op de rijsttafel die de Nederlanders daar lieten maken door hun kokinnen en dat dan Indisch eten werd genoemd. Heel verstandig om er maar Chin. Ind van te maken. Ga je in Engeland naar de Chinees dan smaakt het Chinese eten daar ietwat naar India's eten, met kerry. En ook: Chinees eten: China is zo groot... Indonesisch eten... idem. Padangs eten is anders dan Bandungs eten net als de Franse keuken anders is dan de Spaanse. Kortom, fusion zoals mevrouw Zeewier zei.
Maar als je dan toch een vleug Indonesisch wilt: ga niet naar de Chin.Ind maar naar de Indonesiër, naar een Indonessich restaurant. En wie lekker een Chinese variant wil eten moet naar een China Town in de VS gaan, of, wie weet, de China Town in Den Haag.

Wij hebben weer eens gasten en die krijgen Imam Badilyi met kokosrijst bestrooid met berberisbes, plus boontjes en emping manis als hoofdgerecht en een salade met gebakken walnoot en gefrituurde geitenkaas vooraf, waarna nog pompoen-gembersoep. Mijn vrouw prepareert nu nog een nagerecht.

Wie weet wat chooling of choling of cho ling is. Veel gompa's (Buddhistische kloosters) hebben choling in hun  naam. Denk dat het meditatie/scholingsplek is.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #806 Gepost op: 15 september 2011, 16:44:41 »
Ik heb geen idee, maar ik weet dan ook bijzonder weinig van Boeddhistische kloosters...

Maar wat ik wel weet: we hebben nog snijbonen en L wil pindasaus!
This is between me and the vegetable!

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #807 Gepost op: 15 september 2011, 16:56:10 »
Heer niewied, Chö betekent Dharma en Ling betekent plaats. Dus een plek waar de ware leer wordt onderwezen en beoefend.
Zoals u weet is Dharma een vrij complex, niet-westers, begrip dat op de leer slaat en op het pad dat men moet gaan om een goed mens te zijn, dus naast kennis is ook het juiste handelen allerbelangrijkst.

Het juiste handelen is: put water, hak hout, maak snijbonen met pindasaus. Of doe wat op het moment natuurlijk en juist is en welzijn bevordert.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2011, 17:00:04 door karl »

Offline Sidhariel

• **
  • 33
Wat eten we vandaag?
« Reactie #808 Gepost op: 15 september 2011, 18:46:19 »
Pindacurry van zoete aardappel en paksoy met witte rijst, toe zelfgemaakt bananenijs :D
Leftist Hippy Long Haired Vegetarian Communist Scum.
No carnivore, No material girl, No extremist.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #809 Gepost op: 15 september 2011, 19:54:48 »
Het juiste handelen is: put water, hak hout, maak snijbonen met pindasaus. Of doe wat op het moment natuurlijk en juist is en welzijn bevordert.

Prachtig!

Hier frietjes, maisburgertjes en twee salades: 1 met ijsberg, druiven, paprika en jalopeno en 1 komkommersalade. Dadelijk een paar bramen.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #810 Gepost op: 15 september 2011, 21:15:26 »
Surinaamse nasi van de afhaal. Volgende keer nog zelf iets van tempeh er bij en dan kan ik ook wel twee mensen voeden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #811 Gepost op: 15 september 2011, 21:53:08 »
Pompoensoep, lasagne, ijs.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #812 Gepost op: 16 september 2011, 13:15:33 »
Bezoek. Het krijgt tomatensoep zoals Maartje hierboven beschreef en de Griekse uientaart van de voorpagina, met een borlottibonensalade met appelazijn en peterselie, een groene salade, en citroensorbet na.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #813 Gepost op: 16 september 2011, 13:16:09 »
Pompoensoep
Lagen ze een maand geleden nog bij de AH, nu het het seizoen is zijn ze er niet.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #814 Gepost op: 16 september 2011, 17:16:36 »
Eigesgemaakte pizza, hopelijk lukt ie, eerst keer dat ik hem maak, maar met Eelco's artikel als hulp moet het wel lukken, toch?
Belegd, zoals alle goede pizza, met overschotjes en verse kruiden vanop het balkon  :)

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #815 Gepost op: 16 september 2011, 18:02:50 »
Ben benieuwd, Greet!

Ik was de afgelopen drie dagen in het Kloster Drübeck (Harz) voor de jaarlijkse workshop van mijn werk. Vantevoren al gecheckt wat de keuken daar zo biedt en dat zag er veelbelovend uit: alles vers, regionale produkten en elke dag één vegetarische maaltijd (donderdag zelfs alleen maar vegetarisch en vrijdag v1sdag).

Zoals in Duitsland gebruikelijk, was de middagmaaltijd de hoofdmaaltijd. Woensdag: aardappelen, wortel/bloemkool/koolrabi en een pompoen-cantherellenstoofpotje. Donderdag (de vegetarische dag) was het helaas (bewust waarschijnlijk) wat kariger: een aardappel-snijbietschotel en een aardappel-tomatenschotel - een gemiste kans om de vl33seters te laten zien dat vegetarisch ook lekker kan zijn. Vandaag een polentapizza, aardappelen en gewokte komkommers en courgettes. En elke dag pompoensoep en een uitgebreid saladebuffet.

Woensdagavond barbecue. Dat wil zeggen: voor de vegetariërs was er een aluminiumpakje met warme, gemarineerde groenten (kerstomaatjes, paprika, champignons). Plus salade en brood. Donderdagavond goulash en k1ppensoep - voor de vegetariërs werd op het laatste nippertje nog brood, kaas, gemarineerde champignons en tomatensalade geregeld, de beoogde doelgroep heeft echter hard om wat restjes moeten vechten ('o, lekker, daar neem ik ook wat van'). Ik had in ieder geval graag nog wat meer gehad.

Vanavond maar iets simpels. Ik vermoed dat het spaghetti met pittige tomatensaus en Parmezaanse kaas gaat worden.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sidhariel

• **
  • 33
Wat eten we vandaag?
« Reactie #816 Gepost op: 16 september 2011, 18:08:11 »
Ben benieuwd, Greet!

Ik was de afgelopen drie dagen in het Kloster Drübeck (Harz) voor de jaarlijkse workshop van mijn werk. Vantevoren al gecheckt wat de keuken daar zo biedt en dat zag er veelbelovend uit: alles vers, regionale produkten en elke dag één vegetarische maaltijd (donderdag zelfs alleen maar vegetarisch en vrijdag v1sdag).

Zoals in Duitsland gebruikelijk, was de middagmaaltijd de hoofdmaaltijd. Woensdag: aardappelen, wortel/bloemkool/koolrabi en een pompoen-cantherellenstoofpotje. Donderdag (de vegetarische dag) was het helaas (bewust waarschijnlijk) wat kariger: een aardappel-snijbietschotel en een aardappel-tomatenschotel - een gemiste kans om de vl33seters te laten zien dat vegetarisch ook lekker kan zijn. Vandaag een polentapizza, aardappelen en gewokte komkommers en courgettes. En elke dag pompoensoep en een uitgebreid saladebuffet.

Woensdagavond barbecue. Dat wil zeggen: voor de vegetariërs was er een aluminiumpakje met warme, gemarineerde groenten (kerstomaatjes, paprika, champignons). Plus salade en brood. Donderdagavond goulash en k1ppensoep - voor de vegetariërs werd op het laatste nippertje nog brood, kaas, gemarineerde champignons en tomatensalade geregeld, de beoogde doelgroep heeft echter hard om wat restjes moeten vechten ('o, lekker, daar neem ik ook wat van'). Ik had in ieder geval graag nog wat meer gehad.

Vanavond maar iets simpels. Ik vermoed dat het spaghetti met pittige tomatensaus en Parmezaanse kaas gaat worden.

Jammer altijd die catering voor vegetariërs en ook zo vaak te weinig inderdaad :(  Wat je vanavond eet klinkt lekker trouwens.

Ik eet home-made pizza met gegrilde groenten (aubergine, courgette, paprika) en geitenkaas :) Toe home-made bananenijs :)
Leftist Hippy Long Haired Vegetarian Communist Scum.
No carnivore, No material girl, No extremist.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #817 Gepost op: 16 september 2011, 18:36:04 »
Seg, Eelco, hoe weet je eigenlijk of je deeg genoeg gerezen is? Of maakt dat niet zoveel uit?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #818 Gepost op: 16 september 2011, 18:41:36 »
Als het ongeveer twee keer zo groot is geworden, of als je denkt 'nu wil ik niet langer wachten' dan is het meestal wel klaar.
This is between me and the vegetable!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Wat eten we vandaag?
« Reactie #819 Gepost op: 16 september 2011, 18:42:48 »
Restjes uit de vriezer. Portie bami en een portie Indiase curry. In beide zat spitskool en we kregen het echt niet weg. Alle spitskool was zompig en taai geworden door de vriezer. Zo onsmakelijk. Nog erger dan wortel uit de vriezer (brrr).
Geheel tegen mijn gewoonte in (en ojeeee, wat zal peuter nu wel niet denken! ;) ) hebben we het terzijde geschoven.

Nog erger is dat P. nu poffertjes aan het bakken is. (maar deze opmerking snappen alleen mensen die me ook op Twitter hebben, denk ik)