Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.191
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #7940 Gepost op: 06 april 2014, 18:52:10 »
Pasta met kaassaus met heel veel verse spinazie erbij. Daarnaast nog twee grote glazen groentensap, dus ik heb mijn vitamines weer binnen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7941 Gepost op: 06 april 2014, 19:21:20 »
Pizza met tomatensaus met prei en paprika, en 3 soorten kaas:cheddar, parmezaan en doruavel, een zachte pittige kaas die een beetje op kernhem lijkt. En nu ben ik een beetje misselijk  :-\

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #7942 Gepost op: 07 april 2014, 11:27:50 »
Misselijk door de grote hoeveelheid kaas Miranda? Heb ik ook wel eens, maar dan meer van kaas die niet gesmolten is, zoals als hapje bij een verjaardag. Blauwe gaat goed, maar ik moet geen gewone of brie zo eten, gegarandeerd misselijk.

Ik ga vanavond een soort ceasar salade maken, met romana sla, avocado, knoflookcroutons etc. Nu al trek in.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #7943 Gepost op: 07 april 2014, 11:52:03 »
Neuh, misselijk van de hoeveelheid pizza  :-[
Ik had gewoon eerder moeten stoppen met eten, maar ik vond het zo lekker....

Vanavond wokken met champignons, prei, taugé, paprika, bosui, koriander, noedels, sojasaus, rode peper, knoflook, gembersiroop, limoensap en cashewnoten.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #7944 Gepost op: 07 april 2014, 11:58:47 »
We waren gisteren op verjaardagsvisite bij mijn oudoom in Harlingen en die heeft Chinees aan laten rukken. Nostalgisch gedoe met bakjes, pakjes, zakjes en tasjes. Voor ons de welbekende vegetarische gerechten, die nog precies zo zijn als pakweg tien jaar geleden (of is het nóg langer geleden dat ik Nederlands-Chinees-Indisch heb gegeten?). En nog steeds krijg je veel te veel, dus de resten hebben we opgedeeld ("wel opeten, hoor"). Ik kan er de komende tien jaar weer tegenaan.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #7945 Gepost op: 07 april 2014, 12:06:28 »
Oeh, dat is lang geleden zeg, dat ik chinees uit bakjes heb gegeten. Ik vind de bami altijd wel erg lekker, maar het is altijd zo'n gedoe om vegetarische bami te krijgen (het gaat heel vaak fout) dat ik het lang geleden heb opgegeven. Laat me raden: jullie hadden Tjap Tjoy en Foe Yong Hai, met witte rijst?

Offline Dee

• 131
« Reactie #7946 Gepost op: 07 april 2014, 13:41:01 »
Vanavond falafel, met flatbreads en lekker veel rauwkost.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #7947 Gepost op: 07 april 2014, 18:12:18 »
Gisteren Isa's broccoli-kikkererwtenschotel. Die was niet lekker.

Vandaag preitaart en veldsla.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #7948 Gepost op: 07 april 2014, 19:28:40 »
Pasta rode pesto met rode + groene paprika en extra pijnboompitten + basilicum.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7949 Gepost op: 07 april 2014, 19:36:42 »
Vega kip in Chinese rodebonensaus, gebakken paksoi en paddenstoelen met gember en vega-oestersaus, komkommersalade met sechuanpeper en rijst. Dadelijk nog een mineola.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #7950 Gepost op: 07 april 2014, 20:41:18 »
Gewone gekookte aardappels met kleine camembertschnitzels. Erbij sla met komkommer, tomaat rtc.
Morgen risotto.Gisteren pasta met brie en ananas  ;D (vriend kookte)

Offline Marthe

• 274
« Reactie #7951 Gepost op: 07 april 2014, 20:50:22 »
Saai, maar makkelijk: zilvervliesrijst, gestoomde broccoli en een Quorn burger, southern style (geen idee wat er southern aan was?).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #7952 Gepost op: 07 april 2014, 20:56:09 »
Laat me raden: jullie hadden Tjap Tjoy en Foe Yong Hai, met witte rijst?
Juist! Er bleek ook nog een bakje atjar te zijn, die hebben we ook meegekregen.

Vanavond dus een beetje van mezelf (een soort semi-Chinese roerbak van ui en venkel in pittige gember-tomatensaus, en gekookte rijst) en wat restjes Foe Yong Hai en atjar tjampoer.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #7953 Gepost op: 08 april 2014, 13:23:30 »
Door een last-minute roosterwijziging moet ik morgen tot 19.45 werken, dus ik eet dan de hoofdmaaltijd  op mijn werk.
Daarom ben ik nu maar alvast begonnen met Gado-gado te maken, longtong gekookt, eitjes zijn hard, straks nog tofu bakken, groentjes koken/snijden en een pindasaus maken. We hebben geen magnetron op het werk, dus ik maak de pindasaus wat dikker en roer en dan morgen wat heet water door.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #7954 Gepost op: 08 april 2014, 14:15:03 »
Zaterdag heerlijke hapjes bij De Olijventuin (waar we aperitiefden  ::) op het terras-zonder-terrasverwarming en het toch niet koud vonden terwijl de zon al weg was) gegeten. Zondag was de man ziek, een zeldzaamheid gelukkig, daardoor at ik alleen: een versgemaakt broccolisoepje en roggebrood met oude brokkelkaas. Gisteren diezelfde soep maar dan met limabonen er in als lunch en 's avonds een heleboel salade van botersla, avocado, witte kaas, ciderazijn en wat noten. De man kreeg fijngemalen spinazie met aardappelpuree en gebakken eitjes - standaard ziekenvoer in ons huishouden  :P.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #7955 Gepost op: 08 april 2014, 15:29:58 »
De prei was overvloedig aanwezig in de groentetas, en moet op. Daarom vanavond weer prei, nu in een risotto.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #7956 Gepost op: 08 april 2014, 20:44:11 »
Vanavond weer wat restjes van de Chinees (gelukkig is het nu op), met erbij: mie en een (alweer semi-Chinese) roerbak van ui, venkel, champignon en andijvie met knoflook, pepertje en sojasaus.
« Laatst bewerkt op: 08 april 2014, 22:22:21 door Eelco »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7957 Gepost op: 08 april 2014, 21:59:21 »
Gnocchi met gebakken bloemkool, wortel, creme fraiche, kaas.
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
« Reactie #7958 Gepost op: 08 april 2014, 22:44:48 »
eerst de ergste honger gestild met noten en babyvijgen daarna rauwkostsalade met witte kaas en baba ganoush gemaakt.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #7959 Gepost op: 09 april 2014, 00:53:17 »
De prei was overvloedig aanwezig in de groentetas, en moet op. Daarom vanavond weer prei, nu in een risotto.
Ook lekker met prei:
Prei anders (2 personen)
Bron: via de moeder van mijn man ;)
Wat heb je nodig? 1 paprika (in stukjes); 1 grote prei (in ringetjes); 1 bakje Quorn ongemarineerde stukjes; 1 theelepel sambal; scheut ketjap; scheut ketchup; klein lepeltje bruine suiker.
Hoe maak je dat? Bak de Quorn en haal het uit de pan. Bak de prei (houd een beetje prei rauw over) en daarna de paprika. Doe daarna de Quorn erbij. Doe de bruine suiker erbij, Doe de ketjap, ketchup en sambal erbij. Roer het geheel. Lekker met rijst erbij.

Wij aten bij Burgertrut, op hun nieuwe locatie in Rotterdam. Ik at de veganistische burger en mijn man de veganistische versie van de kapsalon. Altijd lekker! De nieuwe locatie was druk en gezellig. ;D
Groetjes, Antje