Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #7920 Gepost op: 03 april 2014, 18:02:50 »
De avocado's zijn heel lekker op het moment dus ik eet er elke dag één: eergisteren met zwarte bonen, tabasco en een klein beetje hele pittige brokkelkaas - als bedje voor de hamburger en daarbij een salade (sla, tomaat, groene parika). Gisteren ging de avocado door de sla waar ik verder alleen maar ciderazijn aan toevoegde. Erbij wat pasta met tomaten/kappertjessaus.
wat ik vandaag met die avocado ga doen weet ik nog niet.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #7921 Gepost op: 03 april 2014, 22:09:03 »
Alweer groene asperges, want die moesten op. Erbij aardappelpuree (luchtig geklopt met een garde), sellerieschnitzeltjes en een kleine salade.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #7922 Gepost op: 04 april 2014, 11:11:03 »
Erbij aardappelpuree (luchtig geklopt met een garde),
Rare vraag: is aardappelpuree niet altijd luchtig geklopt met een garde? Ik zou niet weten hoe ik aardappelpuree zou moeten maken zonder garde? Klinkt een beetje als "hachee met een uitje" :)

Is trouwens wel een goede tip, ik ga vanavond aardappelpuree eten. Misschien als onderdeel van een shepherd's pie, kan ik meteen nog wat restjes groente opmaken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7923 Gepost op: 04 april 2014, 12:03:51 »
Rare vraag: is aardappelpuree niet altijd luchtig geklopt met een garde? Ik zou niet weten hoe ik aardappelpuree zou moeten maken zonder garde? Klinkt een beetje als "hachee met een uitje" :)

Ik gebruik nooit een garde, alleen stamper en lepel. Wordt ook luchtig. Toch wel een idee, die garde, ik ga het eens proberen.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #7924 Gepost op: 04 april 2014, 12:21:36 »
Ik gebruik nooit een garde, alleen stamper en lepel. Wordt ook luchtig. Toch wel een idee, die garde, ik ga het eens proberen.
Ik maakte tot dusver aardappelpuree ook altijd gewoon met stamper en lepel. Voor mij was de garde dus een kleine ontdekking. Beide varianten zijn lekker, maar toch echt anders qua consistentie en luchtigheid.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #7925 Gepost op: 04 april 2014, 13:06:30 »
Ik vind een garde echt essentieel voor lekkere aardappelpuree. Wel opletten dat je niet te lang of te hard doorklopt, dan wordt het lijmerig. Voor perfecte aardappelpuree stoom ik de aardappels overigens altijd, dan worden ze minder nat en krijg je mooier kruim.
Vergeet ik bijna het belangrijkste stuk gereedschap: de pureeknijper. Niks te stampen, knijpen! Ik vind dit de beste toevoeging aan mijn keukengereedschap van de afgelopen jaren.
* Sam is wel een aardappelpureepurist...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #7926 Gepost op: 04 april 2014, 16:04:31 »
Gabakken aubergineblokjes, kleiaardappel (soort vergeten), kaasrechthoekjes van AH (slechte kwaliteit, slechte beet), zoete ui in kerrysaus, gemengde salade met o.a. mosterdblad en wortel
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7927 Gepost op: 04 april 2014, 17:38:11 »
Gehaktovenschotel met laagje broccoli ertussen.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #7928 Gepost op: 04 april 2014, 19:40:45 »
Hmm, nou moest er wel aardappelpuree op tafel komen natuurlijk! Rauwe andijviestamp met mierikswortel, een kuiltje uienjus en daslookbraadfilet.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #7929 Gepost op: 04 april 2014, 19:52:24 »
Ik overweeg nu ook aardappelpuree. Terwijl ik echt een soort van aardappelpureetrauma heb.

Eerst maar eens uitzoeken hoe die aardappels heten die ik wel lust.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #7930 Gepost op: 04 april 2014, 19:53:20 »
Oja, ik at broodjes shoarma van de vegaslager, met sla, paprika, tomaat en uienringen. Gisteren at ik couscous met groenten.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #7931 Gepost op: 04 april 2014, 20:14:10 »
Raapsteeltjesstamppot.

« Reactie #7932 Gepost op: 04 april 2014, 22:22:08 »
Pizza.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #7933 Gepost op: 04 april 2014, 22:32:43 »
Nasi met prei, taugé, paprika, gebakken uitjes,  cassave chips, atjar, sambal en pindasaus.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #7934 Gepost op: 05 april 2014, 16:13:52 »
boekweit, walnotensaus met een beetje sesampasta, ui gestoofd inboter en witte wijn, andere groenten (moet nog kijken wat er is), een eiwitgerecht, ik denk kant en klaar van de AH in zo een bakje. Ik lijk wel een nitwit, maar zo ongeveer ging de discussie met mijn vrouw onder het wandelen.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #7935 Gepost op: 05 april 2014, 19:33:12 »
Broodje vegaburger met augurk, tomaat, ui, cheddar,  mosterd,  ketchup en mayo. Erbij pastinaakfrietjes met chilizout.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #7936 Gepost op: 05 april 2014, 19:45:55 »
Preitaart met cashewnoten en zongedroogde tomaten en wat veldsla met yoghurt-mieriksworteldressing.

Offline Mira

• 149
    • Stichting Alternatief Idee
« Reactie #7937 Gepost op: 05 april 2014, 21:04:54 »
maaltijdsalade van : ijsbergsla, peen julienne, paprika, kerstomaatjes, mais, kidneybonen, zoete pepertjes gevuld met verse kaas, walnoten, (dressing: citroensap, olijfolie, peper en zout.)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7938 Gepost op: 05 april 2014, 21:24:32 »
Ik kreeg een @Samhoud AH-nieuwe kant en klaarmaaltijd op gestuurd om te proeven, chili sin carne. Lekker, maar wel zout. De groenten waren erg knapperig. Het tomatengehakt waardoor deze maaltijden zich kenmerken herkende ik er niet zo in. Let trouwens op als je hem koopt: de chili heeft gelatine erin   :nopompom: De 3 anderen die er ook zijn (waarvan ik niet weet hoe ze smaken) zijn zonder gelatine, maar daar zit kaas die niet vegagestremd is in.

Omdat we de kkmaaltijd met 2 deelden en hij voor 1 was, aten we er ook nog een Portugese schotel bij, zelfgemaakt, niet kk: kort gekookte erg lekkere krielaardappels, gewokte spinazie met gerookte knoflook, tomaat, bloemkool met knoflooksaus. Rabarber met gember toe.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7939 Gepost op: 06 april 2014, 17:01:19 »
Pad thai en een tomatensalade met sojasaus en lenteui. Mineola toe.
,,,,فلافل